بازدید 16325
کیوسک بین الملل تابناک

گاف جدید و عجیب بایدن درباره اوکراین/ پاسخ بلینکن به لاوروف درباره ارتباط تحریم‌ها علیه روسیه با برجام/ گزارش نیویورک‌تایمز از طرح آمریکا برای ایجاد تفرقه بین روسیه و ونزوئلا/ اعتراف تونی بلر به اشتباه بودن حمله به عراق و افغانستان

گاف جدید و عجیب بایدن درباره اوکراین، پاسخ بلینکن به لاوروف درباره ارتباط تحریم‌ها علیه روسیه با برجام، گزارش نیویورک‌تایمز از طرح آمریکا برای ایجاد تفرقه بین روسیه و ونزوئلا، اعتراف تونی بلر به اشتباه بودن حمله به عراق و افغانستان و هشدار درباره قحطی و سقوط افغانستان از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۱۰۸۱۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ - ۲۱:۲۶ 06 March 2022

گاف جدید و عجیب بایدن درباره اوکراین/ پاسخ بلینکن به لاوروف درباره ارتباط تحریم ها علیه روسیه با برجام/ گزارش نیویورک‌تایمز از طرح آمریکا برای ایجاد تفرقه بین روسیه و ونزوئلا/ اعتراف تونی بلر به اشتباه بودن حمله به عراق و افغانستان

کیوسک بین الملل تابناک: گاف جدید و عجیب بایدن درباره اوکراین، پاسخ بلینکن به لاوروف درباره ارتباط تحریم‌ها علیه روسیه با برجام، گزارش نیویورک‌تایمز از طرح آمریکا برای ایجاد تفرقه بین روسیه و ونزوئلا، اعتراف تونی بلر به اشتباه بودن حمله به عراق و افغانستان و هشدار درباره قحطی و سقوط افغانستان از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

گاف جدید و عجیب بایدن درباره اوکراین

«جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا بعد از گافی که در اولین نطق سالانه خود در کنگره درباره اوکراین داد، در گافی جدید اوکراین و روسیه را قاطی کرد که بار دیگر باعث تمسخر وی در فضای مجازی شد.

او در اظهاراتی گفت: چطور به جایی رسیدیم که می‌دانید، پوتین تصمیم می‌گیرد به "روسیه" حمله کند؟ چنین چیزی از زمان جنگ جهانی دوم اتفاق نیفتاده است.

گاف جدید و عجیب بایدن درباره اوکراین/ پاسخ بلینکن به لاوروف درباره ارتباط تحریم ها علیه روسیه با برجام/ گزارش نیویورک‌تایمز از طرح آمریکا برای ایجاد تفرقه بین روسیه و ونزوئلا/ اعتراف تونی بلر به اشتباه بودن حمله به عراق و افغانستان

بایدن چند روز قبل در اولین سخنرانی «وضعیت کشور» آمریکا در کنگره، مردم اوکراین را به اشتباه مردم ایران خطاب کرد. وی گفت: «رئیس‌جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین شاید با تانک‌ها، کی‌یف را محاصره کند اما هرگز نمی‌تواند قلب و روح مردم ایران را تسخیر کند.»

پاسخ بلینکن به لاوروف درباره ارتباط تحریم ها علیه روسیه با برجام

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا اظهار داشت:تحریم‌های روسیه ارتباطی با توافق هسته ای ایران ندارد.

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز یکشنبه به وقت محلی در گفت و گو با شبکه سی بی اس افزود: تحریم های روسیه به دلیل حمله این کشور به اوکراین هیچ ربطی به توافق هسته ای ایران ندارد. آنها به هچ وجه به یکدیگر مرتبط نیستند بنابراین فکر می کنم ارتباطی با توافق هسته ای ایران ندارند.

وزیر خارجه دولت بایدن درخواست های روسیه برای تضمین اینکه تحریم های جدید مرتبط با اوکراین بر حقوق مسکو در توافق هسته ای ایران تأثیری نخواهد گذاشت، بی ارتباط دانست.

بلینکن درحالی که از کشور مالداوی در جنوب غرب اوکراین صحبت می کرد، مدعی شد عدم دسترسی ایران به سلاح هسته ای یا نداشتن ظرفیت برای تولید یک سلاح در مدت بسیار کم نه تنها در راستای منافع آمریکاست بلکه روسیه نیز در آن نفع دارد.

گاف جدید و عجیب بایدن درباره اوکراین/ پاسخ بلینکن به لاوروف درباره ارتباط تحریم ها علیه روسیه با برجام/ گزارش نیویورک‌تایمز از طرح آمریکا برای ایجاد تفرقه بین روسیه و ونزوئلا/ اعتراف تونی بلر به اشتباه بودن حمله به عراق و افغانستان

پیش از این، رویترز به نقل از یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا که نامش را بیان نکرد، افزود که تحریم های جدید آمریکا علیه روسیه به دلیل حمله آن به اوکراین به برجام مرتبط نیست و نباید هیچ تاثیری بر احیای احتمالی این توافق داشته باشد.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت: تحریم های جدید علیه روسیه، به برجام ربطی ندارند و نباید هیچ تاثیری بر اجرای احتمالی این توافق داشته باشند.

این مقام وزارت خارجه آمریکا ادامه داد: ما برای بازگشت به اجرای کامل برجام،به تعامل با روسیه ادامه می دهیم.

گزارش نیویورک‌تایمز از طرح آمریکا برای ایجاد تفرقه بین روسیه و ونزوئلا

در راستای تلاش‌های کشورهای اروپایی و آمریکایی برای منزوی کردن روسیه در جهان، هیأتی از مقام‌های عالی رتبه ایالات متحده آمریکا روز گذشته (شنبه) برای دیدار با «نیکلاس مادورو» رئیس‌جمهور ونزوئلا عازم این کشور آمریکای لاتین شدند تا دولت او را ترغیب کنند که از مسکو فاصله بگیرد و به کمپین جهانی برای منزوی کردن روسیه و دولت «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه بپیوندد.

روزنامه آمریکایی نیویورک در این خصوص گزارش کرد، در حالی که دولت بایدن تلاش‌ها برای جدایی روسیه از باقی متحدان بین‌المللی خود را افزایش داده است، گروهی از افراد آگاه گفته‌اند که مقام‌های عالیرتبه دولت بایدن به ونزوئلا سفر کرده‌اند که با مادورو دیدار کنند.

طبق این گزارش، این سفر سطح بالاترین دیدار مقام‌های آمریکایی از «کاراکاس» طی سالهای اخیر است که هدف آن جداسازی روسیه از باقی متحدان آمریکای لاتین این کشور است.

گاف جدید و عجیب بایدن درباره اوکراین/ پاسخ بلینکن به لاوروف درباره ارتباط تحریم ها علیه روسیه با برجام/ گزارش نیویورک‌تایمز از طرح آمریکا برای ایجاد تفرقه بین روسیه و ونزوئلا/ اعتراف تونی بلر به اشتباه بودن حمله به عراق و افغانستان

این سفر در شرایطی صورت گرفته است که ایالات متحده در سال ۲۰۱۹ پس از متهم کردن مادورو به تقلب در انتخابات، روابط دیپلماتیک خود را با مادورو قطع و سفارتخانه آمریکا در کاراکاس را نیز تعطیل کرد و پس از آن نیز دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا تمامی تلاش خود را برای سرنگونی دولت مادورو از طریق تحریم صادرات نفت ونزوئلا و مقام‌های ارشد این کشور و به رسمیت شناختن «خوان گوایدو» رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا به کار گرفت.

طبق گزارش نیویورک‌تایمز، مادورو نیز با کمک‌های اقتصادی و دیپلماتیک روسیه، ایران و چین به تحریم‌های یکجانبه ایالات متحده آمریکا پاسخ داد.

به گفته مقامات آمریکایی، مقامات ونزوئلا و بازرگانان، شرکت‌های انرژی و بانک‌های روسیه در صدور مجوز به ونزوئلا برای ادامه صادرات نفت، بزرگ ترین منبع ارز خارجی این کشور، علی‌رغم تحریم‌ها، نقش مهمی داشتند.

بنا بر گفته مقام‌های کنونی و سابق آمریکا که خواستند نامشان فاش نشود، عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، ایالات متحده را بر آن داشته است که توجه بیشتری به هم پیمانان پوتین در آمریکای لاتین نشان دهد و دستورکار خود را برای منزوی کردن پوتین در جهان پیش ببرد.

نیویورک‌تایمز ادامه داد، هنگامی که ایالات متحده و متحدانش در این ماه شروع به بررسی تحریم‌ها بر صادرات نفت و گاز روسیه کردند تا این کشور را به دلیل انجام عملیات نظامی در اوکراین مجازات کنند، گروهی از سیاستمداران هر دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات از ونزوئلا به عنوان یک جایگزین بالقوه اشاره کردند.

اعتراف تونی بلر به اشتباه بودن حمله به عراق و افغانستان

نخست وزیر اسبق انگلیس اذعان کرده است که تصمیمش درخصوص حمله به عراق و افغانستان "ممکن است اشتباه بوده باشد" اما از طرفی اصرار می‌ورزد که این اقدام در آن زمان "کار درستی" بود.

 به نوشته روزنامه دیلی میل، تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس در گفت‌وگویی با جاستین ولبی، اسقف اعظم کانتربری به عنوان بخشی از مجموعه مصاحبه‌های اسقف اعظم در بی‌بی‌سی رادیو۴ از تصمیم خود در خصوص مداخله در خاورمیانه به همراه جورج دبلیو بوش، رئیس جمهوری پیشین آمریکا دفاع کرد.

گاف جدید و عجیب بایدن درباره اوکراین/ پاسخ بلینکن به لاوروف درباره ارتباط تحریم ها علیه روسیه با برجام/ گزارش نیویورک‌تایمز از طرح آمریکا برای ایجاد تفرقه بین روسیه و ونزوئلا/ اعتراف تونی بلر به اشتباه بودن حمله به عراق و افغانستان

تونی بلر ۶۸ ساله عنوان داشت: اغلب مردم می‌گویند که بر سر مساله عراق و افغانستان تصمیم اشتباهی گرفتم اما شما باید کاری را انجام دهید که فکر می‌کنید، درست است. اینکه آیا شما درست تصمیم گرفته‌اید یا خیر، موضوع و مساله دیگری است. در چنین تصمیم‌های بزرگی، شما نمی‌دانید که اجزای مختلف عوامل چیست و باید تا انتها غریزه خود را دنبال کنید.

وی افزود، هرچند تصمیمش ممکن است "اشتباه" بوده باشد، مجبور بوده کاری را انجام دهد که فکر می‌کرده "درست" است.

چندی پیش، اعطای نشانه شوالیه به تونی بلر، نخست وزیر اسبق انگلیس که به جنگ‌افروزی در عراق معروف است، باعث خشم فعالان حقوق بشری انگلیس و عراق شد و تعداد امضاکنندگان طومار درخواست برای لغو مقام شوالیه تونی بلر در انگلیس از یک میلیون تن گذشت.

هشدار درباره قحطی و سقوط افغانستان

روزنامه انگلیسی گاردین در یادداشتی با اشاره به ۲۰ سال اشغال افغانستان توسط آمریکا نوشت: مردم این کشور در نتیجه قحطی و ناامنی ناشی از این اشغال چاره‌ای جز فرار از وطن خود ندارند.

به گزارش روزنامه گاردین در این یادداشت با اشاره به زمستان‌های سخت در افغانستان و کمبود مواد غذایی و رنج مضاعف کودکان و زنان نوشت: بیش از ۵ میلیون کودک در سراسر این کشور در آستانه مواجهه با قحطی هستند، جوانان ناامید و میزان خودکشی در حال افزایش است.

گسترش سریع درگیری روسیه و اوکراین، بحران را بدتر کرده است. مردم و افغانستان از این بابت نگرانند که افزایش قیمت گندم که به بالاترین قیمت از سال ۲۰۰۸میلادی به بعد رسیده به قحطی بیشتر منجر شود. سازمان ملل متحد با شناخت مشکلات مردم افغانستان بزرگ‌ترین درخواست برای تشکیل صندوق کمک ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری را فراخوان داده است. اما در همین شرایط جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا دستور مصادره ۷ میلیارد دلار از پول مردم افغانستان در بانک‌های آمریکا را داد.

آمریکا و متحدانش طی ۲۰ سال اشغال افغانستان کاری برای پیشرفت و توسعه این کشور نکردند. کابل هر روز بیشتر به کمک‌های انسان‌دوستان وابسته شد و ورشکستگی اقتصادی و فاجعه انسانی فعلی موید این وابستگی است.

آمریکا از افغانستان خارج شد اما مسئولیت اشغال این کشور را بر عهده نگرفت. در عوض جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا با تصمیم برای مصادره ۷ میلیارد دلار از پول مردم افغانستان باعث شد، صف‌های طویل نان طولانی‌تر شده و کودکان بیشتری به دلیل سوءتغذیه و قحطی جان بسپارند. این جنایت علیه بشریت نباید فراموش شود.

سیاست بایدن به طالبان آسیبی نمی‌رساند بلکه مردم را متضرر می‌کند. کسانی که حتی نان شب هم ندارند و در پی غذا، آزادی و امنیتی مهاجرت می کنند. فقر در گذشته موجب جذب نیرو برای گروه‌های تروریستی می‌شد. احتمال دارد این وضع دوباره تکرار شده و در نتیجه آن خشونت بیشتر علیه زنان و قومیت‌ها منجر شود و چرخه فقر و پیمادهای آن استمرار یابد.

این یادداشت با اشاره به اینکه دولت آمریکا احتمالا به این وضع واکنشی نشان نمی‌دهد، نوشت: ممکن است از نظر کاخ سفید تروریسم، موجب بی‌ثباتی روسیه و چین شود یا فقط به معنای بدبختی برای مردم افغانستان باشد اما در واقع منافع ژئوپلیتیکی آمریکا نیز نسبت به دو دهه اشغال افغانستان توسط آمریکا تنزل می‌یابد.

بازماندگان حمله ۱۱ سپتامبر سزاوار همدردی و حمایت هستند اما چرا مردم افغانستان که ۴۰۰ هزار نفر از آنان در ۲۰ سال اشغال کشورشان توسط آمریکا جان خود را از دست داده‌اند، باید این هزینه را بپردازند. مردم افغانستان چه زمانی خسارت دو دهه اشغال و تخریب کشور خود را دریافت می‌کنند؟

رویارویی نظامی روسیه و اوکراین بار دیگر توجه آمریکا و ناتو را به ویرانگری جنگ و الزام اخلاقی توجه به قربانیان آن جلب کرده است. مردم افغانستان غیر از همین همدردی مردم جهان با اوکراین نمی‌خواهند؛ در حالی که برای کسب حقوق اولیه خود تقلا می‌کنند.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۷
بلینکن باید جواب لاواروف رو بده؟ شگفت آوره هیچ مسئولی در حاکمیت علیه گستاخی لاواروف هیچ حرفی نزده !!!!!
قحطی توی افغانستان مهم نیست،اکراین و مهاجران چشم آبی و موی بلوندشون،مهمن،درود به شرافت آنجلینا جولی که گفت: هیچ فرقی بین هیچ کدوم از مهاجران نیست،در ضمن مگه نمیگفتن ورزش سیاسی نیست؟ در بازی من سیتی و من یونایتد بازوبند کاپیتان های دوتیم،آرم تلویزیونی لیگ برتر،و نشانگر نتیجه ی بازی،به رنگ پرچم اکراین بود!!!اگه تو جام جهانی ۲۰۲۲ قطر عضو تیم ملی فوتبال وطن عزیزتر از جانم ایران بودم،به یاد همه ی گشته شدگان مسلمانان روهینگا،چچن،اویغور،افغانستان،پاکستان،یمن،عراق،سوریه،نیجریه،کشمیر و ...با نوار مشکی روی بازو،به میدان میرفتم،اگه میگفتند چرا؟ میگفتم چون ورزش و هدف آن سیاست است!!!؟؟
نزدیک به یک قرن پیش روسیه به ژاپن حمله کرد و از ژاپن شکست خورد مردم ایران که شکست روسیه را دیدند بر ضد قاجاریه که روس پناه بودند قیام کردند و انقلاب مشروطه را رقم زدند. بد نیست نگاهی به تاریخ بیندازیم همیشه تکرار می شود!!!!
متاسفانه ملت ما از گردان افراطی آزوف خبری ندارد که چه جنايت هایی علیه روس تبار های اوکراین انجام دادند، البته خودآنها هم به زبان روسی مسلط هستند و الان در گارد ملی دولت زلنسکی ادغام و مشغول‌ شرارت هستند علیه روسیه، روسیه به رهبری پوتین به موقع و در زمان مناسب اقدام به پاکسازی اوکراین نمود، این گروه ملی گرا شکنجه گران ماهر و و جنایتکاران قهار با آرم رایش و نئونازی بودند که درست بغل گوش روسیه عرض اندام می کردند با حمایت غرب برای ایجاد ناامنی در روسیه.
کار خوبی بود اگر حمله نمی شد کی صدام را از صفحه روزگار خارج و طالبان را خارج می کرد و پوتین هم همان صدام و چهره منفوری شده است در دنیا خداوند هرچه سریعتر ان را نابود می کند کشته شدن چه مسلمان چه غیر مسلمان حتی یک نفر کشته شود به تعبیر قران انگار دنیا را کشتید مردم اوکران داشتند زندگی شان را می کرند و یک حیوان مانند پوتین این اوضاع را برای تمام جهان درست کرد حتی کشور ما تحت تاثیر این جنگ قرار می گیرد با این همه وجود درایت خوب دولت مردان ما به خرج دادند کاشکی رای مخالف داده بودند نه ممتنع
ایران باید بسیار مراقب باشد که روس ها برجام را فدای منافع خود نکنند!
تاروسیه عضوی ازمذاکرات ۵+۱ است محال است برجام به فرجام برسد چون اتفاقانرسیدن آن درراستای منافع روسهاست!
بیش از ۱/۵ میلیون پناهجو در ۱۰ روز گذشته از اوکراین فرار کرد. با ادامه بمباران ماریوپل، در جنوب شرقی اوکراین، تخلیه ساکنان این شهر ۴۰۰ هزار نفری برای دومین بار متوقف شده. به گفته سازمان ملل ، مهاجرت از اوکراین سریع ترین رشد بحران پناهجویان در اروپا از زمان جنگ جهانی دوم رو پیدا کرده
این پوتین یک آدم بی رگ و ریشه و بی پدر و مادر است.
سلاح گرمافشاری؛ جنگ‌افزار جدید پوتین چگونه عمل می‌کند؟

پوتین خیلی نامردی به خدا نامرد تر از تو توی این کره خاکی پیدا نمیشه اگر آتش بست نکنی.
همه که مثل رئیس جمهور ما مسلط نیستن
گاهی گاف هم میدن شما ببخشیدشون
شما هم اگر به داخل نگاه کنید و گافهای داخلی رو پخش کنید دیگه وقت نمیکنید به بایدن و بقیه برسید
اعتراف تونی بلر به اشتباه بودن حمله به عراق و افغانستان

خیلی خوبه پس ایشان و بوش پسر باید محاکمه شوند
دلم دنیایی رو میخواد که خبرگزاریهاش جانبدارانه خبر و مقاله و گزارش ارائه نکنند و عین واقعیت رویت شده را بارگزاری کنند.
شاید اگر متفکر باشیم سخنان بایدن را اگر " تیکه پراندن در سخنان " بدانیم حرفاهاش یه جورایی درسته. بله در اصل پوتین به خودش حمله کرده و ملت ایران از ته قلب با پوتین مشکل دارند!!!
چهار مسئله را باید با هم حل کرد:
1- غرب خواستار دریافت مواد غنی شده ایران است
2- ایران خواستار تضمین اقتصادی غرب است
3- روسیه خواستار تضمین نظامی غرب است
4- غرب خواستار توقف جنگ در اوکراین است
بنابرین اگر روسیه جنگ را متوقف کند و در عوض مواد غنی شده ایران را بعنوان تضمین نگهداری کند میتواند در صورت تهدید نظامی غرب مواد را به ایران مسترد کند.
همچنین اگر غرب بعنوان تضمین اقتصادی سپرده های دلاری در ایران داشته باشد در صورت تخلف از برجام ایران میتواند سپرده ها را مسدود نماید
نیز اگر ایران مواد غنی شده را به روسیه که یکی از طرفین برجام است تحویل دهد امکان ساخت بمب هسته ای را به زعم غرب از دست خواهد داد
با توقف جنگ اوکراین امنیت مورد نظر غرب هم تأمین خواهد شد.
سایر مسائل هم قابل مذاکره و راه حل های مشابه است. مانند توقف حملات به یمن و خروج غرب از سوریه و لبنان و ...
فعلا مردم اوكراين مهم هستند، مردم افغانستان و يمن و ليبي و ... چندان اهميتي ندارند!
چند صد هزار نفر رو تو عراق کشتن حالا می گن اشتباه بود . خون مظلوم به امید خدا دامن تون رو خواهد گرفت .
احمق ترین و ابله ترین رئیس جمهور تمام دورانها کسی نیست جز بایدن رئیس جمهور امریکا
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی