بازدید 3906
۲

ساختار خودروسازی باید خصوصی سازی شود

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: ساختار خودروسازی باید خصوصی سازی شود و استاندارد‌ها و دانش باید به روز باشد.
کد خبر: ۱۱۰۷۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۲ 03 March 2022

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، عزت الله اکبری تالار پشتی با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری با اشاره به اینکه ساختار معیوب خودروسازی همچنان ادامه دارد، افزود: با ساختار فعلی، افزایش ۵۰ درصدی تولید و همزمان افزایش کیفیت و مشتری مداری، قابل جمع نیست.

او با تاکید بر اینکه ساختار خودروسازی باید خصوصی سازی شود، اضافه کرد: وزارت صمت هم انسجام لازم و توان این کار را ندارد.

اکبری افزود: استاندارد‌ها و دانش باید به روز باشد، اما در کشور ما اینگونه نیست و شماره گذاری و تعرفه‌ها نیز بحث‌هایی است که به هماهنگی ویژه در دولت نیاز دارد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بخش‌هایی هم از ظرفیت وزارت صمت خارج است، گفت: رئیس جمهور صحبت از لزوم تولید خودرو‌های پیشرفته و برقی کرد، اما برنامه ریزی وزارت صمت برای تولید خودرو‌های موجود است که مردم از آن راضی نیستند.

اکبری تالار پشتی افزود: باید خودروی پیشرفته و به روز تولید کنیم تا رضایت مردم جلب شود و باید بخش خصوصی را برای تولید خودرو آزاد بگذاریم.

او با تاکید بر اینکه دولت نباید در تولید خودروی بخش خصوصی دخالت کند، اضافه کرد: بخش خصوصی برای تولید خودرو برنامه ریزی خیلی خوبی دارد، اما دو خودروساز مطرح که دولت در آن سهام دارد به قدری مشکلات دست و پاگیر و هزینه‌های سربار دارند که نمی‌توانند با برنامه عمل کنند.

اکبری با بیان اینکه از نظر قیمت و کیفیت خودروی تولید داخل رضایت نداریم، گفت: اگر قرار است خودروساز شویم باید کار ما صادرات محور و فناورپایه باشد و ظرفیت‌های علمی باید پای کار بیایند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۲
عه! خوب شد گفتی. چهل ساله به عقل هیچکس نرسیده بود. برو بابا مگه شماها میتونین از سود هنگفت فروش این فرغونها بگذرین؟ این حرفها فقط برای سرگرم کردن مردمه
وزیر صنعت یکی باید مثل سعید محمد میشد این صنعت اگر پیشرفت واقعی داشته باشد صدها صنایع رشد میکنند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر