بازدید 5207

سینما؛ قربانی بزرگ حمله روسیه به اوکراین

در این نامه به صراحت از برگزارکنندگان جشنواره‌های بین‌المللی فیلم درخواست شده تا از شرکت فیلم‌های روسی در برنامه‌های رقابتی و غیررقابتی جلوگیری کنند.
کد خبر: ۱۱۰۷۳۱۲
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 01 March 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، سینمای روسیه قربانی سیاست‌های دولتمردان این کشور در حمله به اوکراین شده است.

آژانس دولتی فیلم اوکراین (USFA) اخیرا با ارسال نامه‌ای خطاب به جشنواره‌های کن، ونیز، کارلووی واری و سایر جشنواره های فیلم بین المللی طراز اول از آنها خواسته سینما و فیلمسازی روسیه را تحریم کنند.

در این نامه به صراحت از برگزارکنندگان جشنواره‌های بین‌المللی فیلم درخواست شده تا از شرکت فیلم‌های روسی در برنامه‌های رقابتی و غیررقابتی جلوگیری کنند.

جشنواره فیلم گلاسکو در کشور اسکاتلند نیز با توجه به درخواست آکادمی فیلم اوکراین به نمایندگی از سینماگران و چهره های فرهنگی این کشور در راستای حمایت از آنها در مقابل حمله نظامی روسیه اعلام کرد، دو فیلم روسی را از برنامه دوره آتی این رویداد سینمایی حذف کرده که شامل دو فیلم «بدون نگاه کردن به عقب» ساخته «کریل سوکولوف» و «اعدام» به کارگردانی «لادو کواتانیا» می‌شود.

جشنواره بین‌المللی فیلم استکهلم سوئد نیز اعلام کرد در دوره آتی خود که در ماه نوامبر برگزار می‌شود هیچ فیلم دولتی روس را به نمایش نخواهد گذاشت.

این جشنواره سوئدی همچنین اعلام کرد که تمرکز امسال جشنواره بر روی سینمای اوکراین خواهد بود که با نمایش، ملاقات با سینماگران و برگزاری سمینارها همراه خواهد بود. در دوره پیشین جشنواره فیلم استکهلم، فیلم «کرگدن» ساخته «اولگ سنتسف» فیلمساز اوکراینی، جایزه بهترین فیلم جشنواره را از آن خود کرد.

همچنین آکادمی فیلم اوکراین از اوریماژ نهاد حمایتی اتحادیه اروپا از تولیدات مشترک سینمایی خواسته است که روسیه از کلیه برنامه های حمایتی و تولید مشترک با دیگر کشورهای اروپایی کنار گذاشته شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر