بازدید 5122
۱

روسیه آسمان خود را به روی پرواز‌های اروپایی بست

آژانس حمل و نقل هوایی فدرال روسیه اعلام کرد مسکو در پاسخ به ممنوعیت‌های اعمال شده از سوی کشور‌های اروپایی بر پرواز‌های هواپیما‌های روسی، عملیات پروازی هواپیما‌های ۳۶ کشور را محدود کرده است.
کد خبر: ۱۱۰۷۲۴۰
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۳:۰۲ 01 March 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از اسپوتنیک، نهاد مزبور تاکید کرد: طبق معیار‌های قانون بین الملل، در پاسخ به ممنوعیت اعمال شده از طرف کشور‌های اروپایی بر عملیات پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی روسی، محدودیتی در زمینه عملیات پروازی شرکت‌های هواپیمایی ۳۶ کشور به اجرا گذاشته شده است.

در هفته جاری، کشور‌های غربی تحریم‌های جدیدی را علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین اعمال کردند. از جمله این موارد، ممنوعیت پروازی هواپیما‌های روسی از فرود، برخاستن و پرواز در حریم هوایی کشور‌های عضو اتحادیه اروپا بود.

تاکنون اوکراین، انگلیس، فنلاند، لهستان، رومانی، بلغارستان، جمهوری چک، لیتوانی، لتونی، استونی و اسلوونی در واکنش به حمله روسیه به اوکراین، حریم هوایی خود را بر پرواز‌های شرکت‌های هواپیمایی روسیه بسته‌اند.

دور جدید تنش‌های روسیه و اوکراین از بامداد پنجشنبه (۵ اسفند) وارد مرحله جدیدی شد. منابع خبری بامداد پنجشنبه پس از سخنرانی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه، از آغاز اقدام نظامی روسیه علیه اوکراین خبر دادند. روس‌ها اعلام کردند مراکز نظامی را در اوکراین هدف قرار داده‌اند و اوکراین می‌گوید در حال مقابله با حملات روس‌هاست.

پوتین دوشنبه گذشته (۲ اسفند) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد، کشورش استقلال جمهوری‌های مردمی دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قرارداد‌های همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین با پیشنهاد روسیه در مورد برگزاری گفتگو‌های دوجانبه در مینسک (پایتخت بلاروس) مخالفت کرد و پایتخت‌های لهستان، مجارستان، اسلواکی، ترکیه و یا جمهوری آذربایجان را برای برگزاری چنین نشستی پیشنهاد کرد.

در نهایت بامداد امروز (دوشنبه) دفتر زلنسکی اعلام کرد هیات مذاکره‌کننده این کشور بدون هیچ پیش‌شرطی در مرز بلاروس و در نزدیکی نیروگاه هسته‌ای چرنوبیل با هیات روسیه مذاکره می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
خیلی خنده دار است: یک طرف روسیه با فنلاند و طرف دیگرش با امریکا هم مرز است. معلوم است که آن سوی روسیه کشوری وجود ندارد که اروپا از آن عبور کند. از طرفی تا دلت بخواهد دالان آلترناتیو هست. آسمان روسیه فقط به درد خودش می خورد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها