بازدید 6641

آبروریزی بین‌المللی در ددی ماراتن کیش و واکنش فدراسیون

کد خبر: ۱۱۰۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۴ 26 February 2022

روز گذشته (جمعه 6 اسفند) یک مسابقه دوی ماراتن به میزبانی جزیره کیش برگزار شد که شرایط عجیبی در آن دیده شد. در ابتدای مسابقه و در حالی که مسیر نشانه‌گذاری نشده، دوندگان در مسیر اشتباه حرکت می‌کنند.

انتشار فیلم مربوط به این اتفاقات در فضای مجازی، به نوعی زیر سوال رفتن رشته دوومیدانی بود و واکنش مسئولان فدراسیون این رشته را نیز به دنبال داشت. علی رضایی دبیر فدراسیون اظهار داشت: ما درخصوص برگزاری چنین مسابقاتی مدت‌هاست که با وزارت ورزش و سایر ارگان‌های مربوطه نامه‌نگاری کرده‌ایم تا جلوی اینگونه رویدادها را بگیریم. درخصوص رویداد مورد نظر نیز باید بگویم که از یک ماه قبل پیگیری‌های لازم را آغاز کردیم و از تمام نهادهایی که می‌توانند جلوی برگزاری این رویداد را بگیریم، درخواست کردیم و نامه زدیم، ولی متاسفانه به نتیجه نرسیدیم.

وی افزود: این مسابقه بدون هیچ مجوزی از سوی فدراسیون دوومیدانی، وزارت ورزش، هیئت دوومیدانی یا ارگان‌های مربوطه برگزار شده است. البته یکسری نهادها با افراد برگزارکننده این مسابقه همکاری کرده‌اند که نتیجه‌اش نیز همین اتفاقاتی است که همه دیده‌اند.

رضایی ادامه داد: یک شخص به عنوان متولی، این رویداد را برگزار کرده و هیچکس جلوی این فرد را نگرفته است. با حراست وزارت ورزش هم صحبت کردیم و گفتند که پیگیری می‌کنند و به آنجا رسیدند که منطقه آزاد است و منطقه آزاد هم که شیوه‌نامه‌ها و پروتکل‌های خاص خودش را دارد. شاید 10 نامه بابت این مسابقه زدیم و گفتیم که از هر نفر 500، 600 هزار تومان می‌گیرند. در نهایت جوایز بی‌کیفیتی هم دادند و مسابقه هم با آن شرایط عجیب به پایان رسید.

وی درباره تخریب وجهه دوومیدانی پس از حرکت اشتباه دوندگان و پیدا نکردن مسیر اصلی، گفت: اینکه چه کسی برگزار کرده، دوومیدانی‌کار بوده یا نه، مجوز داشته یا نه، باید پیگیری شود. وقتی هر کاری از خانه‌اش قهر و مسابقه برگزار می‌کند، چنین اتفاقاتی هم می‌افتد. هیئت دوومیدانی هم جلوی برگزاری این مسابقه را گرفته، حتی با مدیر منطقه آزاد هم که صحبت کردیم، عنوان شد که آنها هم مجوز نداده‌اند. حالا اینکه چه کسانی به آنها مجوز داده و همکاری  کرده‌اند، خدا می‌داند.

دبیر فدراسیون دوومیدانی عنوان کرد: یک تعدادی افراد در فضای مجازی، یک مغازه راه انداخته و ثبت‌نام کرده و مسابقه را برگزار کرده‌اند. البته یکسری ارگان‌ها با آنها همکاری کرده‌اند که این موضوع می‌طلبد نهادهای نظارتی و بالادستی به این مسئله ورود کنند و جلوی این مسئله را بگیرند، چون در صورت ادامه دار بودن می‌تواند مشکلات بدی را ایجاد کند.

رضایی در پاسخ به این سوال که چه نهادهایی در برگزاری این مسابقه همکاری داشته‌اند، گفت: نهادهای ورزشی با اینها همکاری نکرده‌اند و قطعاً غیر ورزشی بوده‌اند. ضمن اینکه منطقه آزاد و قسمت تربیت بدنی‌اش کامل مخالف این قضیه بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما قوه قضاییه و نیروی انتظامی نیستیم. ما گزارش دادیم که این اتفاق در حال وقوع است تا جلویش را بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی