بازدید 10046

ولوپیت چیست؟

کد خبر: ۱۱۰۶۲۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۹ 23 February 2022

پاسخ به سوال ولو پیت چیست؟ موضوع بحث ما است. مهم‌ترین بخش هنگام انجام هر کاری، تامین امنیت قطعات و دستگاه‌های آن کار است. اهمیت تامین ایمنی قطعات در سازه‌های تاسیساتی و شبکه‌های لوله‌کشی آب زیر زمینی یا در سطح زمین، بیشتر است. به همین منظور و برای حفاظت از لوله‌های آب، کارفرمایان و پیمانکاران از اتاق تاسیسات استفاده می‌کنند. از اجزای مهم اتاق تاسیسات می‌توان ولوپیت و دریچه چاه فاضلاب را نام برد. استفاده از ولوپیت، تنها محدود به لوله‌های انتقال آب نیست و می‌توان برای تامین امنیت شبکه‌های مختلف انتقال گاز و یا نفت از آن استفاده کرد.

استفاده از ولوپیت یکی از راه‌های مطمئن برای حفظ تجهیزات مختلف در زیر یا سطح زمین است. ولو پیت یا اتاق تاسیسات کامپوزیت در جنس‌های مختلف بتن و فولادی ساخته می‌شود اما بهترین مدل آن ولوپیت کامپوزیتی است که مزایای فراوانی دارد. استفاده از ولوپیت کامپوزیتی تا حدود زیادی از هزینه‌های حمل و نقل، باربری و نصب کاسته می‌شود زیرا نصب این ولوپیت‌ها نسبت به مدل‌های دیگر آسان‌تر است. در ادامه در این باره بیشتر توضیح می‌دهیم.

ولوپیت چیست؟

اتاق شیر یا ولوپیت چیست؟

یکی از بخش‌های مهم در امر آب‌رسانی و لوله‌های انتقال آب هم روی زمین و هم در عمق زمین، استفاده از ولوپیت valve pit است. ولوپیت در واقع مانند یک کمد مستحکم است که می‌توان در آن تجهیزات مختلفی مثل شیر دروازه‌ای، شیر پروانه‌ای، شیر تخلیه هوا و شیر ایزوله را با خیال راحت نصب کرد. ولوپیت یا اتاق شیر باید یک سری ویژگی‌ها و استانداردهایی را دارا باشد تا بتواند از تجهیزات مختلف مراقبت کند.

با توجه به نوع پروژه انتقال آب و لوله‌کشی می‌توان ولوپیت را در رنگ‌های مختلفی تولید کرد تا قابل دید باشند و در صورت خاک‌برداری دچار حادثه نشوند. استفاده از اتاق تاسیسات یا ولوپیت در پروژه‌های مختلف، برای تجهیزات و دستگاه‌ها یک مکان امن فراهم می‌کند. با آشنایی با ولوپیت چیست، می‌توان بهترین مدل آن را خرید.

جنس ولوپیت

ولوپیت‌ چیست در جنس‌های مختلفی ساخته می‌شود و همین باعث تفاوت قیمت آن‌ها است. ولوپیت‌ها را معمولا از جنس بتن مسلح، آزبست سیمان، GRP، چدن داکتیل، فولاد و ... می‌سازند. اما ولوپیت‌های نسل جدید از جنس کامپوزیت هستند که علاوه‌ بر استحکام کافی و مقاومت بالا، امنیت کاربران و تکنسین‌ها را نیز تامین می‌کند.

استفاده از ولوپیت یا اتاق تاسیسات کامپوزیتی، بهترین راه برای حفاظت از تجهیزات مختلف لوله‌کشی است. از ولوپیت می‌توان برای حفاظت از تجهیزات و دستگاه‌های سیستم انتقال آب زیرزمینی و سطح زمینی، انتقال گاز و حتی انتقال نفت استفاده کرد. در حال حاضر کامپوزیت یکی از بهترین متریال ها در صنایع مختلف است و حتی شاهدیم که در تیر برق و ستون برق نیز از آن استفاده می شود.

مزایای ولوپیت چیست؟

یکی از مهم‌ترین مزایای ولوپیت یا اتاق تاسیسات، حفظ تجهیزات مختلف و لوله‌های انتقال است. همان طور که می‌دانید قیمت این تجهیزات بسیار بالا است، در نتیجه حفاظت از آن‌ها در برابر عوامل خطرآفرین اهمیت زیادی دارد.

اخیرا ولوپیت یا اتاق تاسیسات را از جنس کامپوزیت می‌سازند که حمل و نقل آسانی دارد و به کاربرد کامپوزیت ها توجه شده است. همچنین می‌توان رنگ ولوپیت کامپوزیتی را به دلخواه طوری انتخاب کرد که به خوبی قابل دیدن باشد. در نتیجه در اثر عملیات خاک‌برداری یا خاک‌ریزی دچار حادثه نمی‌شود.

یکی دیگر از مزایای ولوپیت کامپوزیتی نسبت به ولوپیت‌های دیگر، وزن پایین و نصب راحت آن است. برای حمل ولوپیت کامپوزیتی نیازی به جرثقیل و بتن‌ریزی نیست. شاید فکر کنید این اتاق‌های تاسیسات استحکام زیادی برای حفظ تجهیزات ندارند اما کاملا غلط است. زیرا ولوپیت‌های کامپوزیتی در کنار وزن پایین خود، از مقاومت فوق‌العاده‌ای برخوردار هستند و می‌توانند ایمنی کامل را برای تجهیزات و تکنسین‌ها فراهم کنند.

طراحی و تولید ولوپیت‌های کامپوزیتی انعطاف‌پذیر است و شما می‌توانید آن‌ها را مطابق با نیازهای پروژه خود شخصی‌سازی کنید. با استفاده از این نوع اتاق‌ تاسیسات، هم در هزینه‌های حمل و نقل خود صرفه‌جویی می‌کنید و هم از هزینه‌های بارگیری و نصب آن‌ها کاسته می‌شود. برای نصب ولوپیت به بتن‌ریزی نیاز ندارید.

همچنین برای استفاده از ولوپیت به حداقل میزان حفاری نیاز خواهید داشت. یکی دیگر از مزایای ولوپیت چیست؟ قابلیت تغییر آن پس از نصب است. یعنی در صورت افزودن شاخه‌ها و لوله‌های جدید می‌توانید این سازه را به راحتی تغییر دهید. ولوپیت کامپوزیتی می‌تواند تجهیزات انتقال آب، نفت و یا گاز را در برابر عوامل مختلف مثل خوردگی داخلی یا خارجی، فرسایش و رطوبت به خوبی حفظ کند.

ولوپیت چیست؟

وجود یک محفظه ایمنی برای حفظ تاسیسات مختلف لوله‌کشی از اصول مهمی است که تمام کارفرمایان و پیمانکاران به آن توجه می‌کنند. استفاده از ولوپیت و اتاق تاسیسات، بهترین راه برای تامین امنیت دستگاه‌ها و قطعات مختلف است. پیروی از استانداردها برای ساخت اتاق تاسیسات و رعایت نکات ایمنی باعث کاهش هرچه بیشتر حوادث غیرمترقبه می‌شود. در این مطلب، به این سوال پاسخ دادیم که ولوپیت چیست و چه مزایا و کاربردی دارد. استفاده از ولوپیت یا اتاق تاسیسات، دستگاه‌ها و قطعات لوله‌کشی و آب‌رسانی را در برابر رطوبت، خوردگی و فرسایش حفظ می‌کند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# انتخابات # محمدباقر قالیباف # مصطفی پورمحمدی # سعید جلیلی # علیرضا زاکانی # امیرحسین قاضی زاده هاشمی # مسعود پزشکیان # انتخابات ریاست جمهوری