بازدید 4473

سفر روسای جمهوری الجزایر و مصر به کویت

منابع خبری اعلام کردند؛ رئیس جمهوری الجزایر پس از سفر خود به دوحه، پایتخت قطر، این کشور را به مقصد کویت ترک خواهد کرد که در نوع خود اولین سفر یک رئیس‌جمهور الجزایری به کویت از سال ۲۰۰۸ خواهد بود. همچنین به نقل از منابع مصری، رئیس جمهور مصری نیز سه شنبه به کویت سفر و در یک نشست سه جانبه متشکل از مصر، کویت و الجزایر شرکت می‌کند.
کد خبر: ۱۱۰۵۹۲۰
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۴۰۰ - ۰۱:۲۵ 22 February 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، به نقل از سایت قطری العربی الجدید، مقامات الجزایری مطلع در این راستا اعلام کردند که کویت پس از دوحه، دومین مقصد عبدالحمید تبون، رئیس جمهوری الجزایر خواهد بود. او سه شنبه آینده برای دیدار با امیر کویت به آنجا می‌رود تا درباره پرونده‌های سیاسی که مهمترین آن‌ها نشست آتی اتحادیه عرب است، گفتگو کند.

این درحالی است که رئیس جمهوری الجزایر شنبه به همراه هیئتی عالی رتبه وارد دوحه شد. تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر، یکشنبه با عبدالمجید تبون دیداری دوجانبه داشت که در جریان آن دیدار درباره تعدادی از مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی و تحولات جاری تبادل نظر شد.

طبق این گزارش‌ها، در دیدار یکشنبه تبون با امیر قطر چهار توافقنامه و یادداشت تفاهم بین دو کشور‌های امضا شد.

در همین راستا، امیر قطر درباره دیدار خود با رئیس جمهوری الجزایر در توییتر اظهار کرد: به روابط برادرانه خود با الجزایر افتخار می‌کنیم.

وی در ادامه نوشت: با رئیس جمهوری الجزایر برای ارتقای سطح همکاری‌های مشترک و تقویت روابط دو جانبه میان دو کشور تبادل نظر کردیم.

قرار است رئیس جمهوری الجزایر در سفر به قطر در ششمین اجلاس سران کشور‌های صادرکننده گاز که در دوحه برگزار می‌شود، شرکت کند. رئیس جمهوری الجزائر همچنین سه شنبه از کویت بازدید می‌کند تا ترتیبات برگزاری نشست الجزایر قبل از نشست قاهره را انجام دهد.

سفر رئیس جمهوری الجزایر به کویت به این دلیل حائز اهمیت است که این دو کشور در نشست آینده سران اتحادیه عرب که قرار است در پایتخت الجزایر برگزار شود، در موارد بسیاری همچون پرونده مخالفت با عادی سازی روابط با اسرائیل، بازگشت سوریه به اتحادیه و محوریت آرمان فلسطین هم نظر هستند.

همچنین ذکر این نکته ضروری است که کویت ریاست نشست آتی سران اتحادیه عرب را برعهده دارد.

سفر رئیس جمهوری الجزایر به کویت در جریان سفر وزیر امور خارجه این کشور به کویت برای شرکت در نشست مشورتی شورای وزیران عرب ترتیب داده شده بود.

منابع مصری نیز در گفتگو با العربی جدید اعلام کردند که "عبدالفتاح سیسی"، رئیس جمهوری مصر نیز سه شنبه به کویت سفر خواهد کرد.

در همین راستا منابع مطلع گزارش دادند که نشست سه جانبه سران مصر، کویت و الجزایر در کویت پس از ورود عبدالمجید تبون به کویت سه شنبه برگزار می‌شود.

به گفته این منابع، بارزترین عنوان اجلاس سه جانبه آتی، فراهم کردن شرایط برای پاکسازی فضای عربی از تشنج و دوگانگی، توسعه اقدامات مشترک اعراب و ترویج فرهنگ همگرایی و آشتی میان اعراب خواهد بود.

کویت چهارمین پایتخت عربی است که رئیس جمهوری الجزایر طی دو ماه گذشته پس از سفرهایش به تونس در اواسط دسامبر و قاهره در اواسط ژانویه و دوحه که شامگاه شنبه وارد آن شد، به آن سفر خواهد کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار