بازدید 5380

با دز سوم ایمنی در مقابل اُمیکرون بیشتر خواهد بود

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: چنانچه دز سوم واکسن انجام شود ایمنی در مقابل اُمیکرون بیشتر خواهد بود.
کد خبر: ۱۱۰۲۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۵ 31 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، مریم کوشکی در نشست رئیس دانشگاه و اعضای هیات رئیسه علوم پزشکی لرستان با خبرنگاران اظهار کرد: از ابتدای واکسیناسیون تاکنون ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار دز واکسن وارد لرستان شد که از این تعداد بیش از ۲ میلیون و ۷۱۷ هزار دز آن تزریق شد.

وی ادامه داد: با توجه به جمعیت هدف بالای ۱۲ سال، ۸۷.۷ درصد از واجدین شرایط در استان دُز نخست، ۷۶.۱ درصد دُز دوم و ۲۲.۲ درصد دُز سوم را دریافت کرده‌اند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: در راستای اجرای طرح واکسیناسیون کرونا جزو استان‌های خوب نیستیم، اما رتبه بدی هم نداریم و در رتبه‌های میانه رو به پایین در بین استان‌های کشور قرار داریم.

کوشکی با تاکید بر لزوم استقبال مردم از واکسیناسیون عمومی، عنوان کرد: البته ۸۷.۷ درصد عدد خوبی است چرا که ملاک ۷۵ درصد بوده، اما با توجه به جهش ویروس اعلام کردند که باید واکسیناسیون به سطح ۹۰ درصد برسد.

وی گفت: تزریق دُز سوم به عنوان دُز یادآور با توجه به شروع موج جدید ضرورت دارد و در این راستا آمادگی کاملی برای واکسیناسیون ایجاد شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی لرستان تصریح کرد: گفته می‌شود چنانچه دز سوم واکسن انجام شود ایمنی در مقابل اُمیکرون بیشتر خواهد بود.

کوشکی بیان کرد: کمبودی در تامین واکسن برای متقاضیان در استان نداریم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی