بازدید 5361

وقفه چند روزه در مذاکرات وین

منابع مطلع از توقف موقت مذاکرات وین و ادامه مذاکرات از چند روز آینده خبر می‌دهند.
کد خبر: ۱۱۰۱۶۸۸
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ 28 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از تسنیم، یک منبع مطلع از مذاکرات وین شامگاه جمعه اعلام کرد گفتگو‌ها از فردا به مدت چند روز وقفه خواهد داشت.

این منبع به تسنیم گفت: هیئت‌های مذاکره‌کننده، با هدف تنفس و مشورت با پایتخت‌ها به مدت چند روز به پایتخت‌ها برخواهند گشت.

وی افزود: «با توجه به اهمیت موضوعات باقی‌مانده و لزوم اتخاذ تصمیمات سیاسی، تفاهم شد هیئت‌ها برای مشورت و رایزنی به پایتخت‌ها بازگردند.»

این منبع آگاه با اعلام اینکه دور هشتم گفتگو‌ها پس از این وقفه کوتاه از سر گرفته خواهد شد، اضافه کرد: «روند گفتگو‌ها در مجموع سازنده و رو به جلو بوده است و اگر طرف‌های مقابل پس از بازگشت از پایتخت‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ کنند، امکان حرکت سریعتر به سمت توافق وجود دارد.»

انریکه مورا معاون سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ‌کننده کمیسیون مشترک برجام نیز در پیامی توئیتری ضمن تأیید خبر توقف مذاکرات وین به مدت چند روز، اعلام کرد: «دور هشتم مذاکرات وین درباره [احیای]برجام که از روز ۲۷ دسامبر [دوشنبه ۶ دی]آغاز شد و طولانی‌ترین دور مذاکرات تاکنون بوده است، وقفه‌ای خواهد داشت.»

وی افزود: «مشارکت‌کنندگان برای مشورت و اخذ دستورالعمل‌ها به پایتخت‌های خود بازخواهند گشت و یک هفته بعد دوباره به وین می‌آیند. اکنون نیاز به تصمیمات سیاسی است. سفر همه مشارکت‌کنندگان بخیر.»
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی