بازدید 4567

روسیه کارایی نشست اسلو را بعید دانست

ضمیر کابولوف نماینده رییس جمهوری روسیه در امور افغانستان، مذاکرات اسلو برای حل مسائل افغانستان را بعید دانست.
کد خبر: ۱۱۰۰۹۸۹
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۲:۴۶ 24 January 2022
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، کابولوف که رییس اداره دوم آسیای وزارت امور خارجه روسیه است، روز دوشنبه به ریانووستی گفت: مسکو از تماس‌های بین افغانی حمایت می‌کند، اما بسیار بعید بنظر می‌رسد که نشست اسلو ثمراتی به همراه داشته باشد.

مذاکرات دیپلمات‌های آمریکا به همراه نروژ، بریتانیا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و اتحادیه اروپا با نمایندگان گروه طالبان حاکم بر افغانستان درباره آنچه مهار بحران انسانی این کشور اعلام شده است، روز دوشنبه در اسلو آغاز شد.

به گزارش ایرنا، آمریکا به همراه برخی هم پیمانان غربی خود درحالی مدعی گفتگو با طالبان برای مهار بحران انسانی در افغانستان هستند که خود خود این کشور‌ها به سردمداری واشنگتن با حمله افغانستان در سال ۲۰۲۱ و ۲۰ سال اشغال نظامی این کشور، سرنوشت غم انگیز امروز برای کشور و مردم افغانستان رقم زده اند.

براساس گزارش خبرگزاری رویترز؛ نروژ با توجه به قرار داشتن میلیون‌ها افغان در خطر گرسنگی در فصل زمستان به دلیل تشدید فقر، این نشست را برگزار کرده است.

نماینده رییس جمهوری روسیه در امور افغانستان، همچنین اخبار برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه هیاتی از گروه طالبان و جبهه مقاومت ملی افغانستان به مسکو آمده اند را تکذیب کرد.

رحمت‌الله نبیل رییس پیشین امنیت ملی افغانستان، در رشته توییت‌هایی مدعی شد که ملا عبدالغنی برادر معاون نخست‌وزیر حکومت طالبان و ملا محمدیعقوب مجاهد، سرپرست وزارت دفاع در سفر محرمانه در روسیه بسر می‌برند.

به گزارش ایرنا به نقل از افق نیوز، این سفر در حالی انجام می‌شود که هیاتی ۱۵ نفره از طالبان به ریاست امیرخان متقی از روز گذشته در نشستی در اسلو در حال گفتگو با نمایندگان کشور‌های غربی و جامعه مدنی افغانستان هستند.

تاکنون طالبان درباره این سفر واکنشی نشان نداده است.

این در حالی است که روسیه به تازگی طالبان را تشویق کرده است که از افتادن به دام درگیری‌های قومی خودداری کرده و حکومت فراگیر تشکیل دهند.

روسیه با گروه طالبان روابط کاری دارد و سفارت این کشور در کابل مسئولیت اصلی هماهنگی روابط مسکو و حکومت طالبان را برعهده دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست