بازدید 5354

سازمان‌ملل‌خواستار‌کمک ۴/۵‌میلیارد‌دلاری‌به‌افغانستان‌شد

عاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و هماهنگ‌کننده امداد اضطراری از جامعه بین الملل خواست تا ۴ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار برای کمک های بشر دوستان برای افغانستان جمع آوری کنند.
کد خبر: ۱۰۹۹۶۶۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۷ 17 January 2022

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از پایگاه خبری «گرین لفت» استرالیا، «مارتین گریفیتس» روز سه شننبه در سخنانی در ژنو افزود:سازمان ملل این کمک را در راستای خدمات اساسی برای جلوگیری از فروپاشی افغانستان درخواست کرده است.

بر اساس گزارش‌ها، کمک‌ها برای ۲۲ میلیون تن در داخل افغانستان و ۵ میلیون و ۷۰۰ هزار افغان که در کشور‌های همسایه به سر می‌برند، درخواست شده است.

سازمان ملل متحد، وضعیت بشری افغانستان را نگران کننده عنوان و اعلام کرد نیمی از جمعیت افغانستان با گرسنگی روبرو هستند.

«ویلیام برد» اقتصاددان در تحلیل اخیر برای بنیاد صلح ایالات متحده با عنوان "چگونه بحران‌های اقتصادی و بشردوستانه افغانستان را کاهش دهیم" اشاره می‌کند که بحران‌های اقتصادی و بشردوستانه‌ای که این کشور با آن مواجه است، نتیجه مستقیم قطع ۸ میلیارد دلار کمک سالانه به افغانستان و مسدود کردن ۹ میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار از ذخایر ارزی این کشور توسط ایالات متحده است که پس از به قدرت رسیدن طالبان در اوت سال گذشته اتفاق افتاده است.

در ادامه این تحلیل آمده است کاهش تحریم‌ها که توسط وزارت خزانه‌داری ایالات متحده و شورای امنیت سازمان ملل در ۲۲ دسامبر سال گذشته برای ارائه کمک‌های بشردوستانه به افغانستان داده شد، باید به بخش تجارت خصوصی و معاملات تجاری نیز تعمیم یابد.

وی همچنین خاطرنشان کرد نیاز به یافتن راه‌هایی برای پرداخت هزینه برای کارکنان بهداشت، معلمان و سایر ارائه دهندگان خدمات برای جلوگیری از فروپاشی اقتصادی در افغانستان ضروری است و استفاده"ترکیبی از درآمد‌های افغانستان و کمک‌های مالی" را برای این منظور پیشنهاد کرد.

در همین حال پس از آنکه پیشنهاد پرداخت مستقیم حقوق ماهانه به معلمان که اوایل دسامبر سال گذشته در دیدار «دبورا لیون» فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در امور افغانستان با «شر محمد عباس استانیکزی» نماینده وزیر امور خارجه افغانستان مطرح شد، هیچ کدام از این پیشنهاد‌ها در واشنگتن جدی گرفته نشد.

گفتنی است پیش از همه گیری ویروس کرونا در جهان و به قدرت رسیدن طالبان در افغانستان نیز وزارت اقتصاد در افغانستان اعلام کرده بود ۹۰ درصد مردم افغانستان در این کشور زیر خط فقر جهانی با درآمد روزانه ۲ دلار به سر می‌برند. در عین حال براساس داده‌های منتشر شده از سوی بنیاد «واتسون» در امور بین الملل و داخلی در دانشگاه «براون» از زمان آغاز جنگ در سال ۲۰۰۱ در افغانستان دولت آمریکا ۲ تریلیون و ۳۱۳ میلیارد دلار در این کشور هزینه کرده است. در ادامه داده‌های این بنیاد آمده است به رغم هزینه‌های مدکور طی ۲۰ سال جنگ در این کشور، دولت آمریکا تنها ۱۴۵ میلیارد دلار را صرف بازسازی در افغانستان کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست
آخرین اخبار