بازدید 6105

محمدیان، عموزاد و امامی انتخابی تیم‌ملی را بردند

کد خبر: ۱۰۹۸۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۴۰۰ - ۲۲:۳۹ 13 January 2022

نفرات برتر پنج وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی کشور، به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی، مشخص شدند.

به گزارش تابناک ورزشی، با برگزاری رقابت‌های رده‌بندی و فینال پنج وزن نخست کشتی آزاد قهرمانی کشور به عنوان مرحله نخست انتخابی تیم ملی، چهره نفرات برتر اوزان ۵۷، ۶۵، ۷۴، ۸۶ و ۹۷ کیلوگرم مشخص شدند.

رضا مومنی در ۵۷، رحمان عموزاد در ۶۵، یونس امامی در ۷۴، محسن مصطفوی در ۸۶ و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم با کسب عنوان قهرمانی، جواز حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا را بدست آوردند. نفرات نخست این رقابت‌ها بر اساس اعلام کادر فنی تیم ملی در چرخه انتخابی، راهی رقابت‌های قهرمانی آسیا می‌شوند.

در وزن ۵۷ کیلوگرم رضا اطری به دلیل نرسیدن سر وزن حضور در فینال را از دست داد تا رضا مومنی به عنوان نفر نخست انتخاب شود. با تصمیم کادر فنی تیم ملی و برای معرفی نماینده این وزن در رقابت‌های قهرمانی آسیا، احمدمحمدنژاد جوان با شکست علی خرم‌دل، مقابل رضا مومنی نفر نخست این وزن کشتی گرفت که این مبارزه در نهایت با نتیجه چهار بر یک به سود رضا مومنی به پایان رسید تا مومنی به عنوان نماینده سبک‌وزن ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا معرفی شود.

در جریان فینال حساس وزن ۶۵ کیلوگرم، رحمان عموزاد خلیلی چهره با آتیه کشتی ایران و دارنده مدال‌های طلای نوجوانان و جوانان جهان مقابل مرتضی قیاسی نماینده ایران در المپیک توکیو در یک مبارزه سخت با نتیجه دو بر یک به برتری رسید تا به عنوان نماینده ایران در رقابت‌های قهرمانی آسیا معرفی شود.

در فینال وزن ۷۴ کیلوگرم یونس امامی دارنده مدال برنز جهان مقابل محمد فیروزپور دارنده مدال نقره امیدهای جهان با نتیجه قاطع ۷ بر ۲ پیروز شد و به عنوان قهرمانی رسید.

در فینال وزن ۸۶ کیلوگرم، محسن مصطفوی با نتیجه ۴ بر ۳ از سد مجتبی اصغری گذشت و ضمن کسب عنوان قهرمانی به عنوان نماینده ایران در رقابت های قهرمانی آسیا انتخاب شد.

در فینال وزن ۹۷ کیلوگرم، محمدحسین محمدیان دارنده مدال برنز جهان با نتیجه ۳ بر یک برابر اسماعیل نجاتیان به برتری رسید و بر سکوی نخست ایستاد.

اسامی نفرات اول تا سوم پنج وزن نخست این رقابت‌ها به شرح زیر است:

فینال وزن ۵۷ کیلوگرم:۱- رضا مومنی۲- احمد محمدنژاد جوان ۳- علی خرم دل و شهداد خسروی

۶۵ کیلوگرم: مرتضی قیاسی یک – رحمان عموزاد ۲

نفرات سوم: ابوالفضل حاجی پور و رحمان رحیم پور

فینال وزن ۷۴ کیلوگرم: محمدصادق فیروزپور ۲ – یونس امامی ۷

نفرات سوم: حامد رشیدی و محمدرضا سرگو

فینال وزن ۸۶ کیلوگرم: محسن مصطفوی ۴ – مجتبی اصغری ۳

نفرات سوم: عزت الله اکبری و علی منصوری

۹۷ کیلوگرم: محمدحسین محمدیان ۳ - اسماعیل نجاتیان یک

نفرات سوم: میثم عبدی و حسین رمضانیان

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان