بازدید 17308
۸
کیوسک بین الملل تابناک

تصاویر ماهواره‌ای جدید از ادامه حضور پرشمار نظامیان روس در مرز اوکراین/ ممنوع شدن پخش موسیقی و سوار کردن زنان بی‌حجاب از سوی طالبان/ حمله به کنسول‌گری روسیه در اوکراین با بمب آتش‌زا/ طرح ۸ میلیارد دلاری سازمان ملل متحد برای احیای اقتصاد افغانستان

تصاویر ماهواره‌ای جدید از ادامه حضور پرشمار نظامیان روس در مرز اوکراین، ممنوع شدن پخش موسیقی و سوار کردن زنان بی‌حجاب از سوی طالبان، حمله به کنسول‌گری روسیه در اوکراین با بمب آتش‌زا، طرح ۸ میلیارد دلاری سازمان ملل متحد برای احیای اقتصاد افغانستان و بیانیه مداخله جویانه آمریکا و چهار کشور اروپایی درباره انتخابات لیبی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.
کد خبر: ۱۰۹۵۱۶۲
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۱ 25 December 2021

تصاویر ماهواره‌ای جدید از ادامه حضور پرتعداد نظامیان روس در مرز اوکراین/ ممنوع شدن پخش موسیقی و سوار کردن زنان بی‌حجاب از سوی طالبان/ حمله به کنسول‌گری روسیه در اوکراین با بمب آتش‌زا/ طرح ۸ میلیارد دلاری سازمان ملل متحد برای احیای اقتصاد افغانستان

کیوسک بین الملل تابناک: تصاویر ماهواره‌ای جدید از ادامه حضور پرشمار نظامیان روس در مرز اوکراین، ممنوع شدن پخش موسیقی و سوار کردن زنان بی‌حجاب از سوی طالبان، حمله به کنسول‌گری روسیه در اوکراین با بمب آتش‌زا، طرح ۸ میلیارد دلاری سازمان ملل متحد برای احیای اقتصاد افغانستان و بیانیه مداخله جویانه آمریکا و چهار کشور اروپایی درباره انتخابات لیبی، از مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های بین المللی در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند.

تصاویر ماهواره‌ای جدید از ادامه حضور پرتعداد نظامیان روس در مرز اوکراین

تصاویر ماهواره‌ای جدید نشان می‌دهد، روسیه در هفته‌های اخیر همچنان به تقویت نیروهایش در شبه جزیره کریمه و در نزدیکی مرز با اوکراین ادامه داده است، در حالی که به آمریکا برای مذاکرات درباره تضمین‌های امنیتی مورد نیازش فشار می‌آورد.

رویترز مستقل قادر نیست صحت تصاویر شرکت خصوصی آمریکایی فناوری‌های "مکسر" را تایید کند. کرملین روز جمعه بار دیگر تکرار کرد که حق دارد نیروهایش را در داخل خاک خودش مستقر کند، چون این را مناسب می‌داند و این کشورهای غربی‌اند که در حال برگزاری "مانورهای نظامی تحریک‌آمیز" در نزدیکی مرزهایش هستند.

رهبران آمریکا، اروپا و اوکراین در سخنانی روسیه را به تقویت قوای نظامی‌اش در نزدیکی مرز اوکراین از ماه اکتبر و زمینه‌چینی تقویت قوا در ماه آوریل متهم کرده‌اند. شرکت مکسر در آن زمان هم تصاویری منتشر کرده بود. جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا و دیگران مدعی هستند که مسکو تدارکات حمله‌ای به اوکراین در ماه آتی را می‌بیند؛ اقدامی که مسکو بارها تکذیب کرده است.

این تصاویر که شامگاه پنج‌شنبه منتشر شد، نشان می‌دهد پایگاهی در کریمه که از ۲۰۱۴ از اوکراین به روسیه ضمیمه شده است، تا ۱۳ دسامبر مملو از صدها خودرو زرهی و تانک بود. تصویر ماهواره‌ای مکسر از همین پایگاه در ماه اکتبر نشان می‌داد که پایگاه تقریبا نیمه خالی است.

بر اساس گزارش شرکت مکسر، این تجهیزات جدید که در حد تیپ است، از چند صد خودرو زرهی که شامل خودروهای جنگی پیاده نظام سری بی.ام.پی، تانک، توپخانه خودکششی و تجهیزات دفاع هوایی می‌شوند، به این پادگان روسیه رسیده‌اند.

در این بیانیه آمده است: طی ماه گذشته، تصاویر ماهواره‌ای با وضوح بالا تعدادی از استقرارهای جدید روسیه را در کریمه و همچنین در چندین منطقه آموزشی در غرب روسیه در امتداد مرز اوکراین رصد کرده‌اند. افزایش فعالیت در سه سایت در کریمه و پنج سایت در غرب روسیه مشاهده می‌شود.

تصاویر ماهواره‌ای جدید از ادامه حضور پرتعداد نظامیان روس در مرز اوکراین/ ممنوع شدن پخش موسیقی و سوار کردن زنان بی‌حجاب از سوی طالبان/ حمله به کنسول‌گری روسیه در اوکراین با بمب آتش‌زا/ طرح ۸ میلیارد دلاری سازمان ملل متحد برای احیای اقتصاد افغانستان

روز جمعه زمانی که از دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین درباره تقویت قوای روسیه در نزدیکی اوکراین سوالی پرسیده شد، او گفت مسکو در دفاع از امنیت خود عمل می‌کند.

دیگر تصاویر شرکت مکسر که اوایل دسامبر گرفته شده‌اند، نشان می‌دهند در سایت سولوتی روسیه در نزدیکی مرز اوکراین، تعداد زیادی ادوات نظامی به نسبت ماه سپتامبر دیده می‌شود. تصاویر همچنین از تحرکاتی در سایت یلنیا در ۲۶۰ کیلومتری مرز اوکراین و سایت پوگونووو در شهر ورونژ، واقع در جنوب‌غربی روسیه حکایت دارند.

ممنوع شدن پخش موسیقی و سوار کردن زنان بی‌حجاب از سوی طالبان

طالبان پخش موسیقی در داخل خودروها و همچنین سوار کردن زنان بی‌حجاب را ممنوع اعلام کرد.

خبرگزاری کابل در صفحه توییتر خود نوشت: «وزارت امر به معروف و نهی از منکر در کابل به رانندگان توصیه کتبی کرده که از پخش موسیقی خودداری کنند و زنان بی‌حجاب را سوار نکنند.»

طالبان در بیانیه‌ای که در رسانه‌های محلی منتشر شده است، اعلام کرد: «مسئولان وزارت ارشاد اسلامی در دیدار با نمایندگان آرایشگاه‌های مردانه شهر لشکرگاه مرکز استان هلمند کشور افغانستان توصیه کرده‌اند که از حالت دادن به موها و تراشیدن ریش‌ها خودداری کنند.»

پیشتر روزنامه اطلاعات افغانستان گزارش داده بود که طالبان وزارت امور زنان در افغانستان را لغو و «وزارت امر به معروف و نهی از منکر» را جایگزین کرده است.

«سهیل شاهین» سخنگوی طالبان پیش از این اعلام کرده بود که زنان محجبه در افغانستان قادر به تحصیل و کار خواهند بود و اظهارات آمریکا مبنی بر اینکه زنان بی‌حجاب باید اجازه تحصیل داشته باشند، تلاشی برای تغییر فرهنگ این کشور است.

تصاویر ماهواره‌ای جدید از ادامه حضور پرتعداد نظامیان روس در مرز اوکراین/ ممنوع شدن پخش موسیقی و سوار کردن زنان بی‌حجاب از سوی طالبان/ حمله به کنسول‌گری روسیه در اوکراین با بمب آتش‌زا/ طرح ۸ میلیارد دلاری سازمان ملل متحد برای احیای اقتصاد افغانستان

شاهین به «فاکس نیوز» گفت: «حقوق زنان رعایت خواهد شد و آنها هیچ مشکلی برای تحصیل و کار نخواهند داشت؛ اما ما [افغانستان و ایالات متحده] نباید تلاش کنیم تا فرهنگ دیگری را تغییر دهیم. اظهارات شما مبنی بر اینکه زنان بی‌حجاب باید امکان تحصیل داشته باشند، تلاشی برای تغییر فرهنگ است.»

از سوی دیگر، هزاران افغان صبح امروز در قندهار برای باریدن باران دعا کردند و هبت الله آخوندزاده رهبر طالبان پس از نماز پیامی را برای مردم افغانستان فرستاد.

یکی از شرکت کنندگان در این نماز که از ذکر نام خود خودداری کرد، به اسپوتنیک گفت: «پیام ملا هبت الله بر لزوم پرهیز از اختلاف بین علما تأکید داشت.»

حمله به کنسول‌گری روسیه در اوکراین با بمب آتش‌زا

وزارت امور خارجه روسیه، روز جمعه اعلام کرد، به کنسول‌گری این کشور در شهر لویو در اوکراین با یک بمب آتش‌زا (کوکتل مولوتف) حمله شده است.

به گزارش "الجزیره"، وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد، رسمی به کاردار اوکراین در این کشور اعتراض کرده است.

وزارت خارجه روسیه افزود که یادداشتی به دفتر منطقه‌ای وزارت خارجه اوکراین ارسال و از رئیس پلیس لویو خواسته شده است تا با تدابیر فوری امنیت کنسول‌گری روسیه و کارکنان آن را تامین کرده و مسئولین این حمله را مجازات کنند.

در بیانیه وزارت خارجه روسیه از این حمله به عنوان "اقدام تروریستی و حادثه خطرناک" با هدف تحریک نفرت و دشمنی میان روسیه و اوکراین یاد شده است.

در بخش دیگری از بیانیه وزارت خارجه روسیه آمده است: کاردار اوکراین به وزارت امور خارجه روسیه احضار و ضمن اعتراض شدید به وی، لزوم انجام تعهدات بین المللی اوکراین برای تامین امنیت و عملکرد عادی نمایندگی‌های دیپلماتیک روسیه به طرف اوکراینی ابلاغ شد.

تصاویر ماهواره‌ای جدید از ادامه حضور پرتعداد نظامیان روس در مرز اوکراین/ ممنوع شدن پخش موسیقی و سوار کردن زنان بی‌حجاب از سوی طالبان/ حمله به کنسول‌گری روسیه در اوکراین با بمب آتش‌زا/ طرح ۸ میلیارد دلاری سازمان ملل متحد برای احیای اقتصاد افغانستان

 حمله به کنسول‌گری روسیه در اوکراین در میان ادعاهای کشورهای غربی مبنی بر آمادگی مسکو برای حمله به اوکراین انجام می‌شود.

آمریکا و متحدانش مدعی هستند که حضور نیروهای روسیه در مرز اوکراین تهدیدی برای این کشور محسوب می‌شود و ولادمیر پوتین درصدد حمله به کی‌یف است، در حالی که مسکو بارها عنوان کرده اقدامات نظامی‌اش در مرز با اوکراین عادی است؛ اما آمریکا و متحدانش همچنان قصد دارند، شرایط مرز روسیه با اوکراین را پرتنش جلوه دهند.

واشنگتن و کی ‌یف اخیرا به متحدان اروپایی‌ خود اعلام کرده‌اند، تحرکات نیروها در مرز با اوکراین نشان‌دهنده آمادگی جدید مسکو برای حمله به اوکراین است. اوکراین از آمریکا خواسته تا حمایت‌های امنیتی فوری از جمله تبادل اطلاعاتی را در دستور کار قرار دهد.

در این میان دولت جو بایدن نگران است که اهداف روسیه در قبال اوکراین ممکن است، مذاکرات واشنگتن - مسکو در مورد حملات سایبری و کنترل تسلیحات را از مسیر اصلی منحرف کند.

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف، مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

طرح ۸ میلیارد دلاری سازمان ملل متحد برای احیای اقتصاد افغانستان

همزمان با افزایش نگرانی‌ها از احتمال فروپاشی کامل اقتصاد افغانستان، سازمان ملل متحد، از تزریق هشت میلیارد دلار به اقتصاد کشور خبر می‌دهد.

به گزارش طلوع نیوز، مقام‌های بلندپایه سازمان ملل متحد، می‌گویند که این سازمان برای احیای اقتصاد افغانستان طرح هشت میلیارد دلاری را در نظر گرفته است.

معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد هدف از روی دست گرفتن این طرح را فراهم سازی مواد غذایی، ایجاد شغل، پرداخت بدهی‌های برق افغانستان به کشورهای همسایه و بازسازی نظام‌ حکومتداری کشور می‌داند.

رامز الاکبروف، معاون نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد، گفت: «یک انسان به چیزی بیش از یک لقمه نان نیاز دارد، به عزت و امید نیاز دارد. این پول به مکتب‌ها و شفاخانه‌ها کمک می‌کند تا به فعالیت‌های‌شان ادامه دهند. این طرح همچنان به مشاغل کوچک و کشاورزان کمک خواهد کرد.»

تصاویر ماهواره‌ای جدید از ادامه حضور پرتعداد نظامیان روس در مرز اوکراین/ ممنوع شدن پخش موسیقی و سوار کردن زنان بی‌حجاب از سوی طالبان/ حمله به کنسول‌گری روسیه در اوکراین با بمب آتش‌زا/ طرح ۸ میلیارد دلاری سازمان ملل متحد برای احیای اقتصاد افغانستان

همزمان با این آلمان می‌گوید که برای جلوگیری از گسترش بحران بشری در افغانستان، درباره فرستادن کمک‌های بشردوستانه به این کشور با سازمان‌های مددرسان جهانی کار می کند.

آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان، می‌گوید: «افغانستان در برابر چشمان ما به سوی بدترین فاجعه انسانی روان است. بخش‌های بزرگ اقتصادی آن سقوط کرده‌اند، بسیاری از مردم گرسنه‌اند. هنگامی که آگاه می‌شوید خانواده‌ها از ناچاری دختران خود را می‌فروشند تا غذا بخرند به سختی می‌توان آن را تحمل کرد.»

با سقوط حکومت پیشین در افغانستان، اقتصاد این کشور تنها در چهار ماه گذشته، آن گونه که نهادهای جهانی تخمین می‌زنند تا به چهل درصد افت کرده است و تحریم‌های ایالات متحده آمریکا بر نظام مالی افغانستان، بانک های این کشور را نیز با چالش‌های زیادی روبرو ساخته‌اند.

در همین حال، وزارت مهاجران و عودت کنندگان از سازمان‌های مددرسان جهانی می‌خواهد که این کمک‌ها را در هماهنگی و تعامل با امارت اسلامی، توزیع نمایند.

خلیل رحمان حقانی، سرپرست وزارت مهاجران و عودت کنندگان، گفت: «باید کمک‌ها در هماهنگی صورت گیرد، باید شفافیت در نظر گرفته و افراد مستحق شناسایی شود.» این در حالی است که کمک کنندگان جهانی بیش از یک میلیارد دلار از زمان برگشت دوباره امارت اسلامی، برای رفع نیازهای اضطراری تا پایان سال ۲۰۲۱ در افغانستان هزینه کرده‌اند؛ اما شهروندان کشور که به گفته سازمان ملل متحد نود و هشت درصد آنان با فقر، تنگدستی و گرسنگی روبرو هستند، این کمک‌ها را کافی نمی‌دانند.

بیانیه مداخله جویانه آمریکا و چهار کشور اروپایی درباره انتخابات لیبی

آمریکا، انگلیس، آلمان، ایتالیا و فرانسه شامگاه جمعه به وقت محلی در تداوم اقدامات مداخله جویانه در امور داخلی کشورها، خواستار تعیین سریع تاریخ نهایی انتخابات در لیبی شدند و کسانی که فرایند انتخابات را جعل یا تضعیف کنند، به تحریم تهدید کردند.

در بیانیه مشترک این پنج کشور آمده است: ما به بیانیه کمیسیون عالی ملی انتخابات لیبی مورخ ۲۲ دسامبر در مورد به تعویق انداختن انتخابات برنامه ریزی شده در ۲۴ دسامبر و پیشنهاد آن برای یک تاریخ جدید و زودهنگام برای برگزاری این انتخابات توجه کرده ایم.

تصاویر ماهواره‌ای جدید از ادامه حضور پرتعداد نظامیان روس در مرز اوکراین/ ممنوع شدن پخش موسیقی و سوار کردن زنان بی‌حجاب از سوی طالبان/ حمله به کنسول‌گری روسیه در اوکراین با بمب آتش‌زا/ طرح ۸ میلیارد دلاری سازمان ملل متحد برای احیای اقتصاد افغانستان

آمریکا و چهار کشور اروپایی در بیانیه خود تصریح کردند: ما از مقامات مربوطه لیبی می خواهیم با تعیین سریع تاریخ نهایی انتخابات و صدور فهرست نهایی نامزدهای ریاست جمهوری، به خواسته مردم لیبی برای برگزاری انتخابات سریع احترام بگذارند.

این پنج کشور در بیانیه مداخله جویانه خود در امور داخلی کشور لیبی ادعا کردند انتخابات آزاد، عادلانه و معتبر به مردم لیبی اجازه می دهد تا یک دولت نماینده و یکپارچه انتخاب و استقلال، حاکمیت، تمامیت ارضی و وحدت ملی لیبی را تقویت کنند. حفظ حرکت به سمت این اهداف اهمیت دارد.

این کشورها با بیان اینکه انتقال قدرت از مقام اجرایی موقت فعلی به مقام اجرایی جدید پس از اعلام نتایج زودهنگام انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری انجام خواهد شد، در بیانیه مداخله جویانه خود اعلام کردند، برای جلوگیری از بروز اختلافات و حفظ عدالت، نامزدهایی که در نهادهای عمومی نقش دارند، باید تا زمان اعلام نتایج انتخابات، پست های خود را ترک کنند.

این کشورها با تاکید بر درخواست دفتر حمایت سازمان ملل در لیبی مبنی بر حل و فصل اختلافات مسائل سیاسی یا نظامی بدون خشونت، مدعی شدند، ما آماده پاسخگو ساختن کسانی هستیم که ثبات را تهدید یا روند سیاسی و انتخاباتی در لیبی را از طریق خشونت یا تحریک به آن تضعیف می کنند.

این پنج کشور در ادامه دخالت خود در امور این کشور آفریقایی هشدار دادند، ما متعهد می شویم که افراد یا نهادها، در داخل یا خارج از لیبی را که باعث ایجاد مانع، تضعیف، دستکاری یا جعل فرآیند انتخابات و انتقال سیاسی می‌شوند، پاسخگو کنیم و این افراد بر اساس قطعنامه ۲۵۷۱ شورای امنیت از سوی کمیته تحریم‌های سازمان ملل تحریم خواهند شد.

این کشورها مدعی شدند ما متعهد به احترام به روند سیاسی تسهیل شده از سوی سازمان ملل، به رهبری و مالکیت کشور لیبی هستیم و از سایر بازیگران بین المللی می خواهیم همین کار را انجام دهند.

آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل، خواستار برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی در لیبی در شرایط مناسب شد.
به گزارش ایرنا، کمیته نظارت بر انتخابات پارلمانی در لیبی به دلیل غیر ممکن بودن برگزاری انتخابات در موعد مقرر استعفا کرد تا برگزاری آن در ۲۴ دسامبر (۳ دی ماه) با تردیدهای جدی روبه رو شود.

به گزارش تلویزیون العربی قطر، کمیته نظارت بر انتخابات پارلمانی در لیبی اعلام کرد که برگزاری انتخابات در موعد مقرر امکان پذیر نیست.

انتخابات ریاست جمهوری و پارلمانی لیبی در شرایطی روند خود را پشت سر می‌گذارد که به نوشته رسانه ها، با نزدیک شدن زمان انتخابات، تنش در این کشور افزایش یافته است.

در نتیجه موضوعات مبهمی چون برگزاری و یا عدم برگزاری انتخابات، نحوه جریان روند انتخابات، تعیین حوزه‌های انتخابات و تثبیت نامزدها، از دغدغه های اصلی است. طرفین در لیبی با احساس نگرانی از فشارهای خارجی و بحران مشروعیت، خواهان برگزاری انتخابات هستند، اما اینکه برگزاری انتخابات تحت کدام شرایط،‌ هنوز نامعلوم است.

شورای عالی دولت لیبی چندی پیش به دنبال تحصن معترضان به روند جاری انتخابات در این کشور مقابل ساختمان کمیسیون عالی انتخابات، پیشنهاد داد به دلیل تداوم اختلاف‌ها بین احزاب رقیب و نیز مداخلات خارجی، انتخابات ریاست جمهوری از روز ۲۴ دسامبر، به ماه فوریه موکول شود.

«عمر بوشاح» معاون رئیس شورای دولت لیبی دو هقته پیش در جریان کنفرانس مطبوعاتی در طرابلس به تنش‌ و نبود اعتماد میان احزاب و نیز مداخلات خارجی اشاره کرد و هشدار داد، شرایط موجود تمام روند سیاسی را تشدید خواهد کرد. بهتر است انتخابات ریاست جمهوری نیز در ماه فوریه و همزمان با انتخابات پارلمانی در لیبی برگزار شود.

پس از آن‌که دادگاه استیناف طرابلس محرومیت «سیف‌الاسلام قذافی» و «خلیفه حفتر» از نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری لیبی را لغو کرد، اختلاف‌ها بر سر موعد انتخابات از یک سو و نگرانی‌ها از محکم شدن جا پای طرف های خارجی در این کشور از سوی دیگر، دولت موقت لیبی را با چالش روبه رو کرده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۸
مرگ بر طالبان
امیدواریم روسیه در باتلاق جنگ اوکراین فرو رود و محو شود
مرگ بر روسیه
شرم بر پوتین
پوتین از نظر مسئولان ایران پوتینه از نظر ما و جهان پاپوش و دمپایی هم نیست
انتخابات ، دمکراسی ، آزادی همۀ این ادعاهای عوامفریبانه و سرتا پا دروغ ، فقط و فقط دستمایۀ غرب مخصوصاً امریکا برای تسلط و حضور استعمارگرانه آنها بر کشورهای به تعبیر آنها جهان سوم است و آن آزادی و دمکراسی را خواهانند که در خدمت اهداف آنان باشد و آن انتخابات را به رسمیت می شناسند که منجر به حاکمیت سرسپردگان آنها بشود .
معلمان بازداشتی هرچه سریعتر باید اعدام شوند
ا-به آقای زاکانی بگویید خواهش می کنم از انتقال تجارب به کشورهای دیگر خودداری کند شما تجاربتان را برای خودتان نگه دارید و این کشور فلک زاده را نجات دهید باقی پیشکش
2- نماینده ای که می گوید حقوقشان بین 16 تا 18 است واقعا از خدا نمی ترسد ایکاش شرایط نمایندگی در کشور سوئد را مطالعه می کرد بعد از آن کدامیک از این آقایان برای نمایندگی داوطلب می شد
3- خودروسازان خودرو بی کیفیت تولید می کنند که مصرف سوخت آن وحشتناک است آنوقت دولت بنزین را گران می کند تا مردم تاوانش را بدهند زیرا در همه حال مردم مقصر هستند
روسیه خوب میداند ، که چنانچه امریکا خیالش از خاور میانه و ایران آزاد و رها گردد
حتما به سراغ روسها در مرز شرقی اوکراین خواهند رفت و گوشمالی جدی به آنها خواهند داد

و ایضاً ، چین هم میداند که امریکا برای حمایت از تایوان و جلوگیری از زورگویی چین در دریای جنوبی به سراغ چین خواهد رفت

لذا چین و روسیه نمی خواهند و نمی گذارند تا برجام به فرجام برسد و توافقنامه‌ای ایران با امریکا منعقد گردد

حالا چرا مسولان ما این ماجرای ساده را درک نمی کنند و هنوز از وجود واسطه گری چین و روسیه در مذاکره با آمریکا استفاده میکند جای شک و تردید و تعجب است !!!!؟؟؟؟

مگر انکه مسولان ما عمدا و واقعا و اصلا و ابدا نمی خواهند تا برجام به فرجام برسد!!!؟؟

و اوضاع بشدت اسفبار و فلاکت بارتر ۱۵ ساله و کنونی کشور و مردم برایشان از درجه اولویت کافی و لازم برخوردار نبوده و نیست !!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار