بازدید 4284

گفتگوی پوتین با سران آلمان و فرانسه درباره تنش با ناتو

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در گفت وگویی تلفنی با صدر اعظم آلمان و رئیس جمهوری فرانسه، با آن‌ها درخصوص مسائل و تنش‌های موجود بین مسکو و ناتو مذاکره و تبادل نظر کرد.
کد خبر: ۱۰۹۴۵۲۰
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۲۳:۵۶ 21 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین، پوتین عصر سه شنبه در گفت و گوی تلفنی با امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه، با وی درخصوص مسائل مربوط به نقویت امنیت و ثبات قاره اروپا تبادل نظر کرد.

در این رابطه، بخش اصلی گفت و گوی دو طرف، به پیش نویس موافقت نامه روسیه و آمریکا در مورد تضمین‌های امنیتی و توافقنامه تدابیر برای تامین امنیت روسیه و کشور‌های عضو ناتو که به طرف‌های غربی ازجمله طرف فرانسوی ارائه شده است، اختصاص داشت.

وزارت امور خارجه روسیه پیشتر پیش نویس توافقنامه‌هایی بین روسیه و ایالات متحده در مورد تضمین‌های امنیتی و توافقنامه اقدامات لازم برای تضمین امنیت فدراسیون روسیه و کشور‌های عضو ناتو را به طرف آمریکایی تحویل داد و اسناد مشابه به چند کشور غربی دیگر ارسال شده است.

رئیس جمهوری روسیه، اقدامات دیپلماتیک صورت گرفته از طرف کشورش در مورد این اسناد را برای همتای فرانسوی خود تشریح کرد.

پوتین و مکرون درباره مسائل داخلی اوکراین هم گفتگو کرده و رئیس جمهوری روسیه گفت که امکان برگزاری اجلاس دیگر گروه نورماندی، به گام‌های معین دولت اوکراین برای اجرای توافقنامه مینسک بستگی دارد.

گروه نورماندی از کشور‌های روسیه، فرانسه، آلمان و اوکراین تشکیل شده است و سران این گروه در سال‌های اخیر تاکنون چند بار برای حل مسائل اوکراین دیدار و گفتگو کرده اند.

پوتین در گفت و گوی تلفنی با اولاف شولتس صدراعظم جدید آلمان نیز آغاز بکار وی را در این مقام تبریک گفت.

در بیانیه کاخ کرملین گفته شده است: رئیس جمهوری روسیه و صدر اعظم آلمان به علاقه مندی متقابل برای توسعه روابط دو کشور و برقراری تماس‌ها از کانال‌های مختلف اشاره کردند.

پوتین، پیشنهاد روسیه برای ارائه تضمین‌های امنیتی به این کشور که امکان هر گونه توسعه ناتو به سوی شرق را از بین می‌برد و استقرار تسلیحات تهاجمی در مجاورت مرز‌های روسیه را از بین می‌برد، برای طرف آلمانی تشریح کرد.

رئیس جمهوری روسیه در این رابطه به محتویات اسناد ارائه شده به آمریکا و کشور‌های غربی در مورد تضمین‌های امنیتی برای تامین امنیت و روسیه و کشور‌های عضو ناتو اشاره کرد.

وی در این رابطه ابراز امیدواری کرد که مذاکرات جدی در مورد نگرانی‌های روسیه صورت گیرد.

پوتین به درخواست صدر اعظم آلمان بطور مفصل اوضاع کشور اوکراین و بحران داخلی در این کشور را تشریح کرد و گفت که دولت اوکراین همچنان از اجرای تعهدات خود در چارچوب توافقنامه مینسک خودداری می‌کند و اقدامات کی یف مانع برجگزاری اجلاس جدید گروه نورماندی می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس