بازدید 3884

راهنمای تعمیر یخچال: مشکلات غیر معمول یخچال

در این مقاله قصد داریم به بعضی از مشکلات غیر معمول یخچال ها بپردازیم. قطعا آگاهی از این مشکلات می تواند به حذف هزینه های اضافی در تعمیرات کمک شایانی کند.
کد خبر: ۱۰۹۳۸۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۱ 18 December 2021

راهنمای تعمیر یخچال: مشکلات غیر معمول یخچال

مقدمه راهمای تعمیر یخچال

همه ی یخچال ها با گذشت زمان دچار مشکلاتی می شوند. این موضوع در تمام لوازم خانگی امری طبیعی است. اما نکته ی مهم در این مسائل آشنایی با خرابی هایی است که معمولا کمتر با آن ها رو به رو می شویم. برخی از خرابی های یخچال و فریزر ها از آنجا که به تعداد نادری روی می دهند معمولا اطلاعات کمتری درباره ی تعمیرات یخچال وجود دارد. 

تعمیرات تخصصی یخچال فریزر و ساید بای ساید.اگر شما به دنبال یک مرکز تخصصی با خدمات رسمی برای تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید خود هستید پیشنهاد ما به شما این است که مطالب این صفحه را مطالعه کنید در صورت برطرف نشدن مشکلتان با نزدیک ترین مرکز به محل زندگیتان تماس بگیرید تا در کمتر از 2 ساعت از خدمات تخصصی تعمیر یخچال و ساید بای ساید مدرن تکنیک بهرمند شوید.

(www.repairsidebyside.com/refrigerator-repair)

چراغ تصفیه روشن شده

بسیاری از یخچال ها مجهز به دستگاه هوشمند تصفیه ی آب هستند. برای نمونه یخچال های ساید بای ساید مجهز به یک دستگاه فیلتر هوشمند هستند که یک چراغ نیز بر روی آن تعبیه شده است. در برخی مواقع این چراغ روشن شده و علامت هشدار می دهد. در این حالت باید در اولین فرصت اقدام به عوض کردن فیلتر نمائید. فیلتر های هوشمند دارای سه لایه هستند که علاوه بر گرفتن جرم و آلودگی و داشتن عملکرد آنتی باکتریال، آب را نیز به حالت معدنی در می آورند و برخی املاح را به آن اضافه می کند.

موتور یخچال غیر عادی داغ شده است و تعمیر یخچال فرا رسیده است

زمانی که موتور یخچال به صورت غیر عادی داغ شد نشان دهنده ی وجود یک خرابی مهم در سیستم است. گرمای زیاد موتور یخچال عموما به چند دلیل رایج مربوط است. برای مثال برخی از موارد داغ شدن موتور یخچال ناشی از خرابی ترموستات، خرابی فن یخچال، اختلال در کار دیفراست و کم شدن گاز یخچال است. پس از رو به رو شدن با گرمای زیاد موتور بلافاصله یک تعمیرکار متخصص را خبر کنید.

یخچال روشن نمی شود

هر زمان که مشاهده کردید یخچال روشن نمی شود یا خاموش شده است در ابتدا اتصالات برقی آن را چک کنید. در این حالت ممکن است جایی از سیم دچار قطعی شده باشد. علت دیگر روشن نشدن یخچال ممکن است بخاطر خرابی ترموستات باشد. علاوه بر آن خرابی اورلود و یا موتور نیز باعث خاموش شدن یخچال می شود.

یخچال به صورت خودکار روشن و خاموش نمی شود

یکی از نشانه های سلامت یخچال روشن و خاموش شدن خودکار آن است. زمانی که یخچال به صورت اتومات روشن و خاموش نشد یعنی باید به دنبال تعمیر یخچال باشید. در این مواقع باید چند مورد را حتما چک کرد. ابتدا تایمر یخچال را بررسی نمایید. ممکن است دیفراست به صورت دائم کار می کند. شارژ گاز یخچال را بررسی نمایید ممکن است گاز یخچال کم شده باشد. علاوه بر این ها حتما لایه های پلاستیکی دور درب را چک کنید. آن ها باید سالم و بدون خراب شدگی باشند. همچنین عملکرد ترموستات یخچال نیز باید تست شود. یکی دیگر از عواملی که باعث بی نظم شدن روشن و خاموش یخچال می شود وجود برفک زیاد در اطراف لوله های اواپراتور است. برفک زیاد مانع سردسازی مناسب است.

در پایان لازم به ذکر است که وجود مشکلات غیر معمول نباید در ابتدای امر ما را نگران کند. چنانچه نسبت به این مشکلات آگاهی کافی را داشته باشیم هیچکدام از آن ها نمی توانند نگران کننده باشند.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار