بازدید 4318

کاهش مرگ مصدومان جنگی با پانسمان پیشرفته

محققان یکی از شرکت‌های دانش‌بنیان با استفاده از بیوپلیمرها به پانسمان‌هایی دست یافتند که قادر به بند آوردن سریع خونریزی است و به گفته آنها از این محصول می‌توان در زمان جنگ به منظور جلوگیری از مرگ سربازانی که تیر به آنها اصابت کرده است، استفاده کرد؛ ضمن آنکه برای جلوگیری از خونریزی مصدومانی که داروهای ضد انعقادی مصرف می‌کنند نیز قابل استقاده است.
کد خبر: ۱۰۹۲۱۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۴ 09 December 2021

به گزارش «تابناک»، محمود قفقازی، مدیرعامل یکی از شرکت‌های حوزه سلامت مستقر در برج فناوری امیرکبیر در گفت‌وگو با ایسنا یکی از علل اصلی مرگ‌ومیر در حوادث و همچنین جنگ‌ها را خونریزی بیش ‌از حد افراد و سربازان دانست و گفت: از این رو استفاده از محصولی که روند خونریزی زخم را کنترل کند و سرعت انعقاد خون را افزایش دهد، نقش زیادی در کاهش نرخ مرگ‌ومیر ناشی از خون‌ریزی در حواث و بلایا دارد.

وی با اشاره به اثرات روش‌های معمول برای جلوگیری از خونریزی، اظهار کرد: روش‌های مورد استفاده برای تسریع انعقاد خون برای بیماران با مشکلات انعقادی خون و همچنین بیماران مصرف‌کننده داروهای ضد انعقاد مانند وارفارین و کلوپیدوگرل، مؤثر نیستند؛ از این رو ما محصولی را به تولید رساندیم که قابل استفاده در همه گروه‌ها است.

قفقازی، بندآورنده سریع خون‌ریزی را از محصولات پیشرفته ترمیم زخم این شرکت نام برد و یادآور شد: این محصول یک پانسمان پودری بسیار مؤثر در تسریع فرآیند هموستاز خون است که سرعت انعقاد خون را افزایش می‌دهد و مانع از خونریزی در بیماران دچار سوانح خواهد شد.

وی به عملکرد این پانسمان برای جلوگیری سریع از خونریزی اشاره کرد و توضیح داد: این پانسمان در تماس با خون، سرم خون را به خود جذب کرده و متورم می‌شود و با ایجاد توده مشابه لخته خون و ایجاد مانع فیزیکی، خونریزی را متوقف می‌کند. ساختار گرانولی این محصول همچنین سطح وسیعی را جهت جذب سرم خون فراهم کرده و در نتیجه سرعت و قدرت عملکرد پانسمان را افزایش می‌دهد.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان با تاکید بر اینکه این محصول توانایی پاسخگویی در زمینه نیازها برای بندآورندگی سریع خون را دارد، اظهار کرد: این محصول در کشور بومی شده و مشابه محصول امریکایی است.

وی با اشاره به کاربردهای این پودر بندآورنده سریع خون در زمان جنگ، خاطر نشان کرد: زمانی که به سربازان تیری اصابت کند، این محصول قادر به بند آوردن سریع خون بلافاصله بعد از تیر خوردن است.

قفقازی، ساختارهای به‌کاررفته در این محصول را بیوپلیمرهای زیست سازگار دانست که هیچ‌ گونه حساسیتی را در محل خونریزی ایجاد نمی‌کند و ادامه داد: برخلاف سایر پانسمان‌های مورداستفاده در خونریزی، مکانیسم این پانسمان پیشرفته گرمازا نبوده و هیچ‌گونه آسیبی را به بافت محل خونریزی و بافت اطراف ایجاد نمی‌کند.

به گفته مجری طرح، این محصول برای خون‌ریزی‌های ناشی از تروما، جراحات جنگی، اصابت گلوله، اورژانس تا رساندن بیمار به بیمارستان و بریدگی‌ها و خراشیدگی قابل‌استفاده است، ضمن آنکه بیماران مصرف‌کننده داروهای ضد انعقاد نیز می‌توانند از مزایای این پانسمان بهره‌مند شوند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر