بازدید 4670
در تاریخ 13 آذر 1400 و همزمان با روز بیمه، با تلاش چندین ماهه تیم برندینگ و متخصصین طراحی بیمه دات کام، از لوگوی جدید این شرکت رونمایی شد.
کد خبر: ۱۰۹۱۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۲ 08 December 2021

لوگوی جدید “بیمه دات کام” رونمایی شد

در لوگوی جدید می­توان تفاوت­های چشمگیری هم از طرح و هم از نظر رنگ مشاهده کرد. در حقیقت در ساختار لوگو سعی شده تا از جدیدترین سبک و تناسب بالای آن با ماهیت کاری بیمه دات کام استفاده شود.

تغییرات لوگو از ابتدا تاکنون

اولین لوگوی بیمه دات کام که در سال 1395 رونمایی شد، متناسب با سبک فعالیت آن زمان شرکت بود؛ در حقیقت لوگو به ساده­ترین شکل ممکن بود. در ظاهر لوگو از یک حرف B داخل یک مربع با رنگ نسبی سبز استفاده شده بود. در بخش بالای لوگو سایت و در بخش پایین نام کامل فارسی بیمه دات کام نوشته شده بود. این لوگو از ساده­ترین­های زمان خود بوده و فقط می­توانست ماهیت اولیه شرکت را به خوبی نشان دهد؛ اما با پیشرفت شرکت در صنعت فروش بیمه نامه، نیاز به لوگوی جدیدتر و مدرن تری احساس شد. لوگویی که هویت برند را قوی­تر و متفاوت­تر نشان دهد. همچنین خبری از محدودیت­های آن به ویژه در بخش رنگ و فونت وجود نداشته باشد.

لوگوی جدید “بیمه دات کام” رونمایی شد

طرح جدید لوگو در سال 97

بعد از چند سال، لوگوی جدید بیمه دات کام معرفی شد. اولین تغییر به وجود آمده در لوگو مربوط به رنگ آن بود؛ استفاده از رنگ آبی با طیف رنگی مخصوص که می توانست آن پیام ایجاد حس آرامش را به مخاطب القا کند. از آنجا هم که بیمه همیشه با مفهوم آرامش بیان می­شود، برای همین، آبی بهترین رنگ برای انتخاب بود. البته باید گفت که مهم­ترین المان به کار رفته در طرح لوگوی معرفی شده در سال 97، مثلث بود. مثلث چندین معنای متفاوت دارد؛ تحقق آرزو و تعالی و پشتیبانی و حمایت. یکی از معناهای اصلی بیمه، پشتیبانی و حمایت از بیمه شدگان در برابر اتفاقات و حوادث است. از این رو با انتخاب شکل هندسی مثلث و قرار حروف اصلی برند بیمه دات کام، سعی بر القای این حس بر مخاطبان وجود داشت. همچنین تغییراتی در حروف این لوگو به وجود آمد. دو حرف B و i همراه با هم با و شکل خاص و متفاوت ترکیب شده بودند. حرف B، حرف اول کلمه Bimeh و i هم حرف اول کلمه internet است. بیمه دات کام با هدف فروش آنلاین بیمه پا به این عرصه گذاشت. پس نیاز بود تا در لوگو هم به خوبی این مسئله نشان داده شود. برای همین از ترکیب این دو حرف استفاده شد. علاوه بر این، نام برند با فونت درشت و رنگ آبی قرار داده شد تا بتواند توجه کاربر را بیشتر به سمت خود جلب کند.

اما این لوگو نیز دارای محدودیت­هایی بود. اول از همه اینکه بیمه دات کام همیشه در حال رشد بود و نیاز بود تا طرح لوگو اعتبار و ارزش بیمه دات کام را بیش از پیش نشان دهد. از طرفی به دلیل محدودیت­های چاپی طیف رنگی به سختی امکان داشت در دیگر بخش­ها مانند چاپ دیجیتال استفاده شود. همچنین اینکه رنگ آبی، یک رنگ پرکاربرد در بین تمامی شرکت های بیمه گر و کارگزاری ها بود و از این رو یک رنگ تکراری به حساب می­آمد.

لوگوی جدید “بیمه دات کام” رونمایی شد

طرح و هویت بصری جدید بیمه دات کام

در مراسم برگزار شده در 13 آذر 1400 از طرح هویت جدید بصری بیمه دات کام با حضور مهمانان مختلف رونمایی شد. در طرح جدید سعی شده تا علاوه بر استفاده از المان­های به روز در طراحی، مفهوم و هویت برند بهتر نشان داده شود. لوگوی جدید ترکیبی از یک لوگوتایپ همراه با علامت تاچ در سمت راست خود است. لوگوتایپ جدید دو تفاوت با دیگر لوگوتایپ ها دیگر برندها دارد.

اول از همه اینکه از رنگ بنفش و سبز استفاده شده است. در بحث روانشناسی رنگ، از بنفش زمانی استفاده می­شود که افراد بخواهند اعتبار و ارزش را نشان دهند. در هرجایی از تاریخ و جغرافیا نگاهی بیندازید، افراد یا سازمان­هایی که می خواستند اصالت و اعتبار خود را نشان دهند، از لباس یا پرچم­هایی با رنگ بنفش استفاده می­کردند. برای همین است که بنفش را یک رنگ باشکوه هم می­نامند. استفاده از رنگ سبز به عنوان رنگ ملایم برای این است تا فضای متعادل ­تر و بهتری را در لوگو تداعی شود. همچنین دلیل دیگر انتخاب رنگ سبز، معنای آن است؛ سبز به معنای امنیت، دوستی، دانش و سرزندگی است. از آنجا که بیمه دات کام از ابتدای شروع تا الآن به دنبال ایجاد بسترهای جدید در صنعت بیمه است، از رنگ سبز برای القای این معنا استفاده شد.

لوگوی جدید “بیمه دات کام” رونمایی شد

تغییر دوم لوگو، فونت اختصاصی بود که سعی شده تا از حالت زاویه ­دار برای جلب توجه بیشتری استفاده شود. در کنار لوگوتایپ، در نشان سمت راست، الگویی از فرم دست در حالت تاچ کردن (لمس) با مضمون سهولت خرید اینترنتی بیمه را نشان داده شده است. علاوه بر اینکه، حرف b به کار رفته در داخل آن، اولین حرف عبارت bimeh.com نیز است.

در طراحی هویت بصری جدید سعی شده تا یکپارچگی، هویت و تمایز به طور کامل نشان داده شود. این مسیری است که بیمه دات کام طی کرده تا به اهداف والای خود یعنی کسب رضایت بیمه شدگان و ارائه بهترین خدمات دست پیدا کند.

 

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
برچسب منتخب
مذاکرات وین سیل محسن قاسمی بودجه 1401 سند همکاری 25 ساله ایران و چین