بازدید 6694

موافقت عربستان با بازگشت سفیرش به لبنان

رسانه‌های منطقه امروز چهارشنبه از موافقت عربستان سعودی با بازگشت سفیر این کشور به بیروت در پی درخواست «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه از مقام‌های ریاض خبر دادند.
کد خبر: ۱۰۹۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۰ 05 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، تارنمای النشره لبنان به نقل از روزنامه انگلیسی فایننشال تایمز نوشت که مقام‌های سعودی با بازگشت «ولید البخاری» سفیر این کشور به بیروت موافقت کرده اند هرچند که زمان آن هنوز روشن نیست.

امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه روز یکشنبه در چارچوب سفر به کشور‌های حاشیه خلیج فارس به ریاض رفت و با «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سعودی دیدار کرد.

تلاش برای حل بحران در روابط عربستان و لبنان یکی از اهداف سفر مکرون به ریاض بود.

روابط ریاض و بیروت از حدود یک ماه پیش در پی انتشار اظهارات «جرج قرداحی» وزیر اطلاع رسانی لبنان علیه عربستان بحرانی شد و این کشور سفیر خود را از بیروت فراخواند.

سخنان قرداحی گرچه مربوط به پیش از دوران وزارت او بود، اما با اعتراض مقام‌های سعودی روبرو شد. او از جنگ عربستان علیه یمن انتقاد کرده بود و آن را بی نتیجه خواند و تاکید کرده بود که یمنی‌ها از خود دفاع می‌کنند.

قرداحی جمعه پیش یک روز قبل از سفر مکرون به ریاض از سمت خود استعفا کرد. گفته می‌شود استعفای قرداحی مسیر ابتکار پاریس برای کاهش تنش بین بیروت و ریاض را فراهم کرد.

منابع رسمی عربستان هنوز خبر تصمیم این کشور برای بازگشت ولید البخاری به بیروت را تایید نکرده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل