بازدید 4666

درخواست نجیب‌میقاتی برای تشکیل‌جلسات‌هیئت‌دولت

نخست‌وزیر لبنان پس از تعطیلی جلسات پیاپی شورای وزیران، خواستار رفع موانع موجود بر سر راه بازگشت جلسات و نشست‌های هیئت دولت شد.
کد خبر: ۱۰۹۰۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ - ۰۳:۱۰ 02 December 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، «نجیب میقاتی» نخست‌وزیر لبنان با بیان اینکه به دنبال حل مشکلات جلسه دولت بوده و هست، خاطرنشان کرد: کنار گذاشتن سیاست مانع تراشی و ایجاد شرایط از سوی برخی، امری ضروری است.

میقاتی به صراحت اعلام کرد که دوباره منتظر برگزاری جلسه هیئت دولت است، به این امید که همه متقاعد شوند که دولت باید از هر چیزی که ربطی به آن ندارد، دور نگه داشته شود، به خصوص که توافق شده که دستگاه قضایی کشور مستقل است و هر مشکل این دستگاه باید بر اساس احکام قانون اساسی و بدون دخالت سیاسی حل شود.

به گزارش النشره، نخست‌وزیر لبنان تأکید کرد که کار دولت برای تکمیل پرونده‌های مالی، اقتصادی، خدماتی و اجتماعی مورد نیاز با سرعت فزاینده ادامه دارد.

وی در پایان سخنان خود خطاب به اعضای هیئت دولت گفت: بیایید راه را کوتاه کنیم و با همکاری پارلمان، در جهت تحقق آنچه از ما خواسته شده و مسؤولیت ملی و مردمی که بر عهده ما گذاشته شده است، به پای میز جلسات و نشست‌ها برگردیم.

از دهم اکتبر (دوازدهم مهرماه) گذشته، در نتیجه اختلاف برخی وزرا بر سر کوتاه کردن دست بازپرس قضایی پرونده انفجار بندر بیروت و برکناری او، کار هیئت دولت مختل و جلسات آن‌ها متوقف شد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل