بازدید 5641
۱

ارتباط کرونا با مشکلات خواب و خستگی

محققان دانشگاه منچستر بریتانیا به ارتباط بین عفونت کووید ۱۹ و مشکلات خواب طولانی مدت و خستگی پی بردند، اما هیچ ارتباطی با مشکلاتی مانند افسردگی، آسیب به خود و اضطراب نیافتند.
کد خبر: ۱۰۸۹۹۶۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۶ 27 November 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، محققان اخیراً سوابق سلامتی حدود ۱۲ میلیون نفر در بریتانیا را تجزیه و تحلیل کردند تا بررسی کنند که آیا ارتباطی بین عفونت کووید ۱۹ و شرایط روانپزشکی وجود دارد یا خیر.

تحقیقات نشان می‌دهد که بسیاری از افراد پس از ابتلاء به کووید ۱۹ دچار خستگی، مه مغزی و مشکلات خواب می‌شوند. مطالعات دیگر بدتر شدن سلامت روان را گزارش کرده اند.

نویسندگان این مطالعه پیامد‌های سلامت روانی افرادی را که آزمایش کرونا مثبت داشتند با افرادی که آزمایش آن‌ها منفی بود، مقایسه کردند.

دکتر «ماتیاس پیرس»، سرپرست تیم تحقیق، می‌گوید: «یافته‌های مربوط به مشکلات خواب و خستگی همان چیزی بود که ما پیش‌بینی می‌کردیم. خستگی به طور خاص با سایر ویروس‌های جدی، مانند سندرم تنفسی حاد شدید (SARS) و سندروم تنفسی خاورمیانه (MERS)، و همچنین مننژیت، هپاتیت، و تب غده‌ای نیز مرتبط است.»

پس از در نظر گرفتن عوامل مختلف از جمله قومیت، وضعیت سیگار کشیدن و BMI، نویسندگان مطالعه دریافتند که ۱.۴ درصد از افراد با نتایج آزمایش مثبت در طول ۶ ماه دچار عوارض روانپزشکی بودند، در حالی که این مسئله برای ۰.۹ درصد از افرادی که آزمایش کرونا شأن منفی بود، اتفاق افتاد.

به گفته محققان، بروز اختلالات خواب پس از ابتلاء به کووید ۱۹ ممکن است به دلیل پاسخ‌های التهابی یا اختلال عملکرد سد خونی مغزی باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ارتباط کرونا یا ارتباط واکسن؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان