بازدید 7503

آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ در jazbmarketing

کد خبر: ۱۰۸۶۸۴۰
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱ 10 November 2021

آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ در jazbmarketing

آشنایی با دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال

در واقع دیجیتال مارکتینگ متشکل از تمامی فعالیت ‌ها و ابزارهایی است که جهت بازاریابی محصولات در اینترنت، وب سایت، موبایل و غیره از آن بهره می گیرند. دیجیتال مارکتینگ همچنین برای جذب مشتری های جدید و حفظ مشتری های فعلی با استفاده از انواع کانال های دیجیتالی مانند ایمیل، رسانه های اجتماعی و موتورهای جستجو به کار گرفته می شود.

لازم به ذکر می باشد که هر روز به تعداد افرادی که از اینترنت استفاده می ‌کنند، اضافه می شود. طبق تحقیقات بعمل آمده، در سال های اخیر بهره گیری از اینترنت در بزرگسالان حدود 5 درصد افزایش یافته است. بر این اساس، نحوه خرید کردن افراد نیز تا حد زیادی تغییر کرده است. به طور کلی، بازاریابی و ارائه خدمات برای مخاطبان شما باید در یک زمان مناسب و در جایی صورت پذیرد که مشتریان حضور داشته باشند و این مکان، اینترنت است که باید مد نظر خود قرار دهید. با همه این تفاسیر، می توان بیان نمود که بازاریابی اینترنتی یکی از زیرمجموعه ‌های دیجیتال مارکتینگ به شمار می ‌آید.

استراتژی های دیجیتال مارکتینگ با ذکر یک مثال

در حقیقت دیجیتال مارکتر ها جهت اهداف اساسی خود، دارای تصویر مشخصی از نحوه انجام هر کمپین بازاریابی دیجیتال هستند و با توجه به تاکتیک‌ های خود می ‌توانند از طریق کانال های موجود، به حمایت از کمپین بزرگتری بپردازند. در نظر داشته باشید که بر اساس ایده کسب و کار اینترنتی استراتژی رشد متفاوت خواهد بود

مثال:

برای مثال می ‌توان به یک بازاریاب محتوا اشاره نمود که با مجموعه ‌ای از پست های وبلاگ می تواند کتاب الکترونیکی جدیدی را ایجاد نماید. در حقیقت پس از اینکه پست ها در رسانه های اجتماعی منتشر شد، بازاریاب شبکه های اجتماعی کمک شایانی به تبلیغ آنها می کند که بسیار حائز اهمیت است. همچنین یک دیجیتال مارکتر می ‌تواند کتاب الکترونیکی را به ایمیل مشتریان ارسال نماید و موجب انتشار و دانلود هر چه بیشتر آن شود. البته برای انجام این کار، باید یک کمپین ایمیل بسازد.

در ادامه مقاله سعی داریم شما را بیشتر با دیجیتال مارکتر ها آشنا کنیم. از این رو، متداول ترین روش های دیجیتال مارکتینگ را بیان می نماییم:

سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو

آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ در jazbmarketing

در واقع به کلیه فعالیت ‌هایی که توسط جستجوگرها جهت افزایش بازدید سایت صورت می ‌پذیرد، سئو گویند که سبب افزایش بازدید رایگان سایت شما می گردد برای مشاهده فیلم های آموزش سئو از صفر تا صد به سایت جذب مارکتینگ مراجعه کنید.. ذکر این نکته از اهمیت بالایی برخوردار می باشد که بهینه سازی فقط به مفهوم افزایش بازدید و بالا بودن در نتایج گوگل نمی باشد. بلکه از دیدگاه مارکتینگ، تنها یک ابزار برای دیجیتال مارکتینگ محسوب می ‌شود و باید طبق اهداف آن حرکت کند.

معمولا در برخی پروژه‌ ها تعداد بازدید بیشتر، ملاک می باشد که باید به آن توجه نمود. ولی در بعضی دیگر شاید نیاز باشد که فقط برای یک کلمه چند بخشی در نتایج گوگل، بالا باشیم و با تعداد کمی بازدید کننده نیز درآمد بالایی را به دست آوریم. بنابراین شما باید با توجه به کسب و کار خود، هدف تان را از سئو کاملا مشخص نمایید تا جهت تعیین اهداف مربوط به پروژه دچار سردرگمی نشوید.

علاوه بر آن، در حین پروژه نیز باید اهداف را به خوبی مورد بررسی قرار دهید و برای نزدیک ‌تر شدن به آن اقداماتی را انجام دهید. از این رو، می توان بیان نمود که این مورد از نکات بسیار مهم می باشد که باید نهایت دقت را بعمل آورید. زیرا پس از این مرحله، شما به آسانی می توانید استراتژی های مورد نظر خود را انجام دهید. بر این اساس، تحقیقات کلمات کلیدی به نحو مطلوبی پیش می ‌رود و موفقیت در پروژه را برای شما در پی خواهد داشت.

به طور کلی سئو به دو بخش داخلی و خارجی تقسیم بندی می شود. همانطور که از نامشان مشخص است، سئو داخلی به فعالیت ‌هایی مربوط می ‌شود که بهینه سازی آن داخل سایت صورت می‌ گیرد و شامل سئو محتوا، فنی یا تکنیکال می ‌شود. همچنین به فعالیت‌ هایی که خارج از سایت انجام می ‌شود، سئو خارجی گویند. مانند دریافت بک لینک.

بازاریابی شبکه های اجتماعی

آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ در jazbmarketing

یکی از ابزارهای معروف در دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی شبکه های اجتماعی می باشد که مردم با آن آشنا هستند. اصولا در این روش می توانیم فروش و برندینگ خود را با افزایش قدرت بازاریابی محتوا به بهترین نحو بالا ببریم. اکنون جهت مشخص نمودن شبکه اجتماعی مورد نظر باید بدانیم که مخاطبان هدف ما در شبکه ‌های اجتماعی چه افرادی می باشند. میتونید برای تحول فروش خود در شبکه های جتماعی مقاله ی افزایش فروش در اینستاگرام (20 نکته کلیدی) رو مطالعه کنید.

در اینجا مثالی را بیان می نماییم: شاید عده ‌ای از مردم بازاریابی در شبکه های اجتماعی را فقط محدود به تلگرام اینستاگرام بدانند. ولی این طرز فکر اشتباه است. در واقع کسانی که در زمینه دیجیتال مارکتینگ فعال هستند، با توجه به هدفی که مشخص می کنند، تغییراتی در نوع محتوا و فعالیت آنها ایجاد می گردد. در صورتی که هدف مورد نظر آموزشی چیزی باشد، شبکه ‌هایی مانند تلگرام و اینستاگرام بهترین مکان برای ارائه آن می باشد. ولی اگر هدف، انجام پروژه های بازاریابی دیجیتال باشد، لینکدین های اجتماعی یک گزینه مناسب هستند. زیرا مدیران شرکت ها و بیزینس ها مشتریان مربوطه می باشند که منبع این افراد معمولا لینکدین است.

همچنین برای یک پروژه که در زمینه فشن و مدلینگ می ‌باشد، از شبکه اجتماعی پینترست بهره می‌ گیرند که نتیجه بسیار خوبی را به دنبال خواهد داشت. زیرا کاربران ایرانی زیادی که به مدلینگ علاقه دارند، در آن عضو هستند. لازم به ذکر می باشد که شما می توانید از ابزار هایی مانند تلگرام، اینستاگرام، توییتر و لینکدین جهت بازاریابی و غیره در رسانه های اجتماعی استفاده کنید. سعی کنید در آموزش بازاریابی شبکه های اجتماعی موارد مورد نیاز را از طریق سایت ما حتماً آموزش ببینید تا موفق شوید.

بازاریابی محتوا

آموزش سئو و دیجیتال مارکتینگ در jazbmarketing

در خصوص بازاریابی محتوا باید بگوییم که تولید محتوای هدفمند نقش به سزایی در افزایش بازدید و در نتیجه فروش بیشتر دارد. همانطور که می دانید، محتوا در دیجیتال مارکتینگ، پادشاه است. به صراحت می توان بیان نمود که بدون محتوا نمی ‌توان کاری را انجام داد. هر محتوا شامل متن، تصویر، صدا و ویدیو می باشد که مسلما با این اجزا می ‌توان به انجام کار مورد نظر پرداخت. در این بین، کیفیت محتوا از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. چرا که محتوای بی کیفیت علاوه بر اینکه محبوبیت ندارد، بلکه در بعضی مواقع سبب صدمه زدن به برند نیز می شود.

تغییر عبارت "محتوا، پادشاه است" به "محتوای با کیفیت، پادشاه است"

به طور کلی یکی از مهمترین مشکلات و یا به عبارتی اساسی ترین دیدگاه‌ ها این است که پس از تولید یک محتوای با کیفیت، لازم است که انتشار محتوا نیز به درستی صورت پذیرد. در نظر داشته باشید که اگر شما به تولید مهمترین محتوا نیز بپردازید و فقط به یک سری از دوستان نزدیک خود ایمیل بزنید، هیچ فایده ای ندارد و شما نتیجه ای نخواهید گرفت. چرا که دوستانتان مخاطب این محتوا نبوده اند. بر این اساس، سعی کنید که پس از تولید محتوا، ابتدا مخاطبان خود را مشخص نمایید که کجا می توانید به راحتی به آنها دسترسی داشته باشید. سپس اقدام به توزیع آن نمایید.

در حالت کلی، ابزارهای بازاریابی دیجیتال مارکتینگ با یکدیگر کاملاً مرتبط هستند و نمی ‌توان آنها را از یکدیگر جدا نمود. مثلاً افراد برای موفقیت در سئو، تبلیغ نویسی و شبکه های اجتماعی نیاز به محتوا دارند. از آنجایی که اهداف محتوا و جنس آنها با یکدیگر متفاوت می باشند، لذا از همان ابتدا باید هدف از تولید محتوا را مد نظر قرار دهید.

موارد زیر نمونه هایی از محتواهایی است که در استراتژی سئو مورد استفاده قرار می گیرند:

- کتاب های الکترونیکی

- پادکست

- اینفوگرافی

- پست های وبلاگ

- ویدیو

توصیه می کنیم که ویدیو های کاربردی مربوط به آموزش بازاریابی محتوا را با اطلاعات کامل و حرفه ای در این سایت حتماً مشاهده نمایید.

PPC

یکی از راهکار های افزایش ترافیک، تبلیغات می باشد. یعنی در ازای پرداخت هر کلیک بر روی تبلیغات خود، متحمل به پرداخت هزینه می باشید. باید بدانید که یکی از متداول‌ ترین این نوع تبلیغات، گوگل ادوردز است که با پرداخت مبلغی، در نتایج گوگل قرار می گیرد. ناگفته نماند که به ازای هر کلیک روی سایت، باید هزینه ای را پرداخت نمایید.

در آخر با توجه به آنچه که در این مقاله در رابطه با دیجیتال مارکتینگ بیان نمودیم، باید بگوییم که نکته مهمی که در تبلیغات هر فعالیت بازاریابی دیجیتال وجود دارد، این است که نرخ بازگشت سرمایه مورد توجه قرار می ‌گیرد. ولی معمولاً در سئو به آن زیاد توجه نمی ‌شود. به صورت خلاصه می توان گفت که شما با توجه به هزینه ای که برای تبلیغات خود انجام داده اید، چقدر سود می کنید و یا اینکه از فروش محصولات خود، چه میزان سرمایه به شما باز می گردد. بر این اساس، می ‌توانید هزینه کلیک را به طور دقیق تعیین نمایید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست