بازدید 5373

آخرین آمار قربانیان کرونا در آمریکا

شمار قربانیان کرونا در آمریکا با تاخت و تاز گونه دلتای این ویروس به رغم واکسیناسیون گسترده، امروز پنجشنبه به وقت محلی از۷۵۰ هزار نفر گذشت.
کد خبر: ۱۰۸۵۸۷۴
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۰ - ۰۳:۴۴ 05 November 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، بر اساس آمار رسمی دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا تا صبح روز پنجشنبه به وقت محلی، ۷۵۰ هزار و ۴۳۱ مورد مرگ ناشی از ویروس کرونا را به ثبت رسانده است.
تارنمای هیل گزارش داد، این کشور بیش از ۴۶ میلیون مورد تایید شده ابتلا به کرونا از آغاز این همه‌گیری داشته و در جایگاه اول جهان از این نظر است.
آمریکا تنها یک ماه پیش به رقم نگران کننده ۷۰۰ هزار مورد مرگ و میر ناشی از کرونا رسید که شدت این همه گیری را در میان آمریکایی‌ها نشان می‌دهد.
مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری آمریکا با واکسناسیون کودکان در رده سنی پنج سال به بالا به وسیله واکسن فایزر موافقت کرده است که با این مجوز حدود ۲۸ میلیون کودک در آمریکا می‌توانند واکسن کرونای خود را دریافت کنند.
بر اساس داد‌های مرکز کنترل و جلوگیری از بیماری‌های آمریکا، این کشور در روز سه شنبه ۷۴ هزار مورد و در روز دوشنبه ۱۲۵ هزار مورد جدید ابتلا به کرونا را به ثبت رسانده است.
به گزارش ایرنا، داده‌های رسمی حاکی از آن است که مرگ و میر ناشی از کووید-۱۹ در سراسر جهان از مرز پنج میلیون نفر گذشته و آمریکا از نظر تعداد تلفات در همه کشور‌ها پیشتاز است.
طبق اعلام دانشگاه جانز هاپکینز، آمریکا ثبت مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا را از اوایل سال ۲۰۲۰ آغاز کرد که رقم قربانیان از تعداد تلفات آمریکا بر اثر آنفلوآنزای اسپانیایی در سال‌های ۱۹۱۹-۱۹۱۸ که حدود ۶۷۵ هزار آمریکایی جان خود را از دست دادند، بیشتر است.
آمریکا که در ماه‌های گذشته توانسته بود با واکسیناسیون گسترده شیوع کرونا را تا حدودی کنترل کند، مجددا با شیوع ویروس جهش یافته دلتا و بازگشایی مراکز تجاری و افزایش تردد‌ها با روند افزایش مبتلایان و مرگ و میر مواجه شده است.
در حال حاضر گونه دلتا یکی از مهمترین نگرانی‌های حوزه بهداشت در سطح جهانی است. گونه دلتا از هند سرچشمه گرفته و از اواسط ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ میلادی با سرعت در سراسر جهان منتشر و خبرساز شد.
بر اساس آمار مرکز کنترل و بیماری‌های آمریکا، ۸۰ درصد از بیمارانی که در گروه آماری این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتند، به گونه دلتا مبتلا هستند و انتظار می‌رود در نقاط مختلف جهان نیز وضع به همین روال باشد. بر اساس آمار، این گونه بسیار مسری است و به راحتی منتقل می‌شود؛ بنابراین احتمال می‌رود بیشتر موارد ابتلای جدید را به خود اختصاص دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی