بازدید 4316

روابط ایران و پاکستان در هم تنیده است

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز سه شنبه در دیدار با آیت الله دکتر سید ابراهیم رییسی، رئیس جمهوری ایران روابط دو همسایه را درهم تنیده و ریشه در مشترکات قوی توصیف کرد و گفت: سطح فعلی روابط تهران- اسلام‌آباد اطمینان بخش و پاکستان گسترش این مناسبات را حائز اهمیت می‌داند.
کد خبر: ۱۰۸۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۰۵ آبان ۱۴۰۰ - ۰۷:۴۳ 27 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا از منابع رسمی پاکستان، «شاه محمود قریشی» که روز سه‌شنبه در راس یک هیات دیپلماتیک برای شرکت در دومین اجلاس وزیران خارجه کشورهای همسایه افغانستان به تهران سفر کرده است با آیت‌الله دکتر «سید ابراهیم رئیسی» رئیس جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

وزارت امور خارجه پاکستان شامگاه سه‌شنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: قریشی با ابلاغ سلام‌های گرم 'عمران‌خان' نخست وزیر پاکستان به رئیس جمهوری ایران، نسبت به روند رو به رشد روابط دو کشور برادر و همسایه ابراز اطمینان کرد.

در این بیانیه آمده است: وزیر امور خارجه پاکستان با تاکید بر اهمیت روابط با ایران گفت: این روابط که در مشترکات تاریخی، مذهبی، مردمی، جغرافیایی و مرزهای مشترک طولانی تنیده است عاملی برای دستیابی به رفاه، صلح و ثبات در منطقه می‌باشد.

قریشی افزود : تحولات اخیر در روابط دو کشور از جمله تبادل هیات‌های بلند پایه سطح مناسبات ایران و پاکستان را با رشد قبال توجهی همراه کرده است.

وی از حمایت‌های مستمر ایران از مواضع منطقه‌ای پاکستان به ویژه در بحث مسلمانان کشمیر قدردانی و در این خصوص نگاه تاثیرگذار حضرت آیت‌الله خامنه‌ای مقام معظم رهبری را ارزشمند توصیف کرد.

در بیانیه مذکور آمده است: وزیر امور خارجه پاکستان طی گفت‌وگو با آیت‌الله رئیسی، وی را در جریان دیدگاه اسلام‌آباد درباره آخرین وضعیت افغانستان قرار داد.

وی افزود: با توجه به بحران اقتصادی در افغانستان جامعه جهانی باید بر اساس حس بشردوستانه به کمک مردم این کشور بشتابد.

قریشی اظهار داشت: تداوم رایزنی‌ها میان همسایگان افغانستان با هدف تدوین یک نقطه نظر منطقه‌ای امری ضروری است زیرا صلح، رفاه و ثبات منطقه وابسته به بهبود اوضاع افغانستان می‌باشد.

وزیر امور خارجه پاکستان بر اهمیت همکاری‌های تهران-اسلام‌آباد جهت تحکیم روابط دوجانبه و رسیدن به هدف مشترک صلح در افغانستان و تداوم رایزنی‌های متقابل تاکید کرد.

قریشی در این دیدار دعوت سفر به پاکستان از جانب عمران‌خان نخست وزیر این کشور را تسلیم آیت‌الله دکتر رئیسی، رئیس جمهوری کشورمان کرد.

پیش‌تر وزیر امور خارجه پاکستان با حضور در وزارت امور خارجه با «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان دیدار و سپس در کنفرانس خبری مشترک حضور یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر