بازدید 7073
اولیانوف:

خواست ایران درمورد ضمانت آمریکا منطقی است

نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین امروز یکشنبه در توییتی خواسته ایران برای ارائه ضمانت عدم خروج مجدد آمریکا از برجام را منطقی دانست.
کد خبر: ۱۰۸۳۸۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵ 24 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، میخائیل اولیانوف در پاسخ به توییتی در مورد امتناع دولت آمریکا از ارائه ضمانت مورد نظر ایران برای عدم خروج واشنگتن از برجام نوشت: این خواسته ایران به نظر منطقی و موجه بوده و نه تنها با عرف دیپلماسی بلکه با عقل سلیم هم جور در می‌آید.

دیپلمات‌های ارشد گروه ۱+۴، ایران و اتحادیه اروپا از فروردین تا خرداد ماه گذشته، شش دور در پایتخت اتریش گردهم آمده تا درباره احیای مفاد برجام گفتگو کنند. این مذاکرات از تیرماه گذشته متوقف شده و اتحادیه اروپا بر ازسرگیری مذاکرات اصرار دارد. اما جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری مسئولیت پذیر بار‌ها اعلام کرده که در صورت لغو تمام تحریم‌های آمریکا به نحوی که قابل راستی آزمایی باشد، به اجرای تعهداتش در برجام باز می‌گردد.

سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه چندی پیش در مصاحبه‌ای گفته بود: باید به توافقی که قبلا مذاکره و امضا کردیم احترام بگذاریم و اطمینان حاصل کنیم که نسبت به اجرای کامل آن از سوی تمام طرف‌ها ضمانت کافی وجود دارد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر