بازدید 4262

پوتین: روسیه با طالبان همکاری می‌کند

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که مسکو با گروه طالبان که کنترل افغانستان را در دست دارد، همکاری می‌کند.
کد خبر: ۱۰۸۳۴۴۲
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۷ 22 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از خبرگزاری ریانووستی، پوتین شامگاه پنجشنبه در نشست باشگاه سیاسی بین المللی والدای در مسکو گفت: روسیه از نمایندگان گروه طالبان حمایت می‌کند و از آن‌ها انتظار دارد تا وضعیت افغانستان در مسیر مثبت توسعه بیابد.

رئیس جمهوری روسیه خاطرنشان کرد که سازمان‌های اطلاعاتی روسیه با سازمان‌های مربوطه و همکار خود با افغانستان همکاری می‌کنند.

وی افزود: همکاری در این زمینه درچارچوب سازمان همکاری شانگ‌های برای ما بسیار مهم است و تاجیکستان و ازبکستان با کشور افغانستان هم مرز هستند.

رئیس جمهوری روسیه بدون ذکر نام کشوری اعلام کرد که مسئولیت اصلی رویداد‌های افغانستان بر دوش کشور‌هایی قرار دارد که ۲۰ سال در این کشور جنگیده اند.

وی به این ترتیب کشور‌های غربی را که به سرکردگی آمریکا ۲۰ سال افغانستان را اشغال کرده بودند مسئول رویداد‌های این کشور خواند.

پوتین گفت: برای این که دولت افغانستان بتواند مسائل اجتماعی و اقتصادی این کشور را حل کند باید دارایی‌های آن را آزاد کرد.

به گفته وی، با وجود اهمیت مشارکت روسیه و چین و سایر کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، مسئولیت اصلی رویداد‌های افغانستان بر دوش کشور‌هایی قرار دارد که ۲۰ سال در آن کشور جنگیدند.

وی ادامه داد: به نظر من اولین کاری که آن‌ها می‌بایست انجام می‌دادند، آزاد کردن دارایی‌های مسدود شده این کشور بود و امکان می‌دادند مسائل اولویت دار افغانستان را خودشان حل می‌کردند.

رئیس جمهوری روسیه تصمیم جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا برای خارج سازی نیرو‌های این کشور از افغانستان را درست خواند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی