بازدید 6283
۲

ایمنی‌زایی واکسن‌های داخلی و وارداتی زیر ذره‌بین است

مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی با بیان اینکه ایمنی‌زایی و سلامت واکسن های داخلی و وارداتی زیر ذره بین است، گفت: هر واکسنی که قرار است به هموطنان تزریق شود باید قبل از تزریق در آزمایشگاه تخصصی ارزیابی شود.
کد خبر: ۱۰۸۲۵۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۰ 17 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از وبدا، سید محمود مسیحا هاشمی با بیان اینکه ایمنی زایی و سلامت واکسن های داخلی و وارداتی زیر ذره بین است و بیش از ده ها آزمایش تخصصی روی واکسن ها انجام می شود، اظهار کرد: یکی از وظایف آزمایشگاه مرجع کنترل سازمان غذا و دارو ارزیابی دارو ها، غذا و ترکیبات مختلف از جمله واکسن است که ما برای هرکدام از آنها آزمایشگاه های تخصصی خاص خود را داریم.

وی ادامه داد: در حوزه واکسن، آزمایشگاه تخصصی واکسن و ارزیابی را داریم و هر واکسنی که قرار است به هموطنان تزریق شود باید قبل از تزریق در این آزمایشگاه ارزیابی شود.

برای اثبات بی ضرری واکسن ها تست های متعددی انجام می شود

هاشمی تصریح کرد: در ارزیابی ها ما باید به چند سوال مبنی بر اینکه آیا این واکسن ها بی خطر و بی ضرر هستند یا نه؟، آیا واکسن ها موثر بوده به این معنا که به اندازه مطلوب ایمنی ایجاد می کنند یا نه؟ و اینکه آیا این واکسن ها دارای دُز مناسب و مقدار محتویات لازم که مد نظر است، هستند یا خیر؟، پاسخ می دهیم.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو و تجهیزات پزشکی عنوان کرد: برای اثبات بی ضرری واکسن ها، تست های متعددی که نزدیک به ۱۰ تا ۱۳ عدد است را انجام می دهیم.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز(یکشنبه) اعلام کرد: با ورود شصت وهشتمین محموله واکسن به کشور، واکسن‌های وارد شده از منابع خارجی از مرز یکصد میلیون دُز گذشت.

تا کنون ۴۸ میلیون و ۱۵ هزار و ۱۵۹ نفر دُز اول واکسن کرونا و ۲۳ میلیون و ۳۴۳ هزار و ۱۱۸ نفر نیز دُز دوم را تزریق کرده اند و مجموع واکسن های تزریق شده در کشور به ۷۱ میلیون و ۳۵۸ هزار و ۲۷۷ دُز رسید.

اسپوتنیک، سینوفارم، بهارات، آسترازنکا و برکت برند واکسن های تزریقی را تشکیل می دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲
واکسن فقط واکسن کووپارس تولید داخلی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی
سابقه تولید واکسن بیش از 90 سال
شیشه ذربین را قبلش تمیز کنید!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر