بازدید 3811

آمریکا خواستار رفع نگرانی در فضای تجاری روسیه شد

وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا از مسکو خواست نگرانی‌های واشنگتن درمورد فضای تجاری و سرمایه گذاری در روسیه را برطرف کند.
کد خبر: ۱۰۸۲۱۲۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۳:۳۷ 15 October 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، شرمن و هوزه فرناندز معاون وزیر خارجه آمریکا در امور اقتصادی روز پنجشنبه به وقت محلی با الکسی اوورچوک معاون نخست وزیر روسیه دیدار و گفتگو کردند.
معاونان وزیر خارجه آمریکا از روسیه خواستند تا رفتار منصفانه با شرکت‌های آمریکایی در بازار روسیه را تضمین و نگرانی‌های آمریکا در مورد فضای تجاری و سرمایه گذاری در روسیه را برطرف کند.
سخنگوی وزارت خارجه آمریکا تصریح کرد دیدار مقامات وزارت خارجه آمریکا و معاون نخست وزیر روسیه برای تقویت تعهد آمریکا به یک رابط دوجانبه پایدار و قابل پیش بینی انجام شد.
به گزارش ایرنا، روابط روسیه و آمریکا اگرچه تیره است، اما مقامات دو کشور تاکنون دیدار‌های مختلفی با یکدیگر داشته اند.
واشنگتن از سال ۲۰۱۴ بیش از یکصد بسته تحریم‌های اقتصادی و مالی در مورد مسکو وضع کرده و مقام‌ها و شهروندان روس را در فهرست سیاه تحریم‌ها قرار داده است.
به گزارش وزارت خارجه آمریکا، شرمن همچنین بر تداوم تعهد آمریکا به آزادی بیان در فضای مجازی تاکید کرد و از روسیه خواست برای تامین امنیت انرژی اروپا بیشتر تلاش کند.
به گزارش ایرنا، در پی افزایش بی سابقه بهای گاز در بازار‌های اروپا که از مرز ۱۱۰۰ دلار برای هر هزار مترمکعب هم فراتر رفت، چند شرکت اروپایی از روسیه درخواست خرید زغال سنگ کرده اند.
روسیه حدود ۲۵ درصد گاز مورد نیاز اروپا را تامین می‌کند و سالانه تا ۱۳۰ میلیارد مترمکعب گاز به کشور‌های مختلف این قاره تحویل می‌دهد.
قیمت گاز در بازار اروپا تا تابستان گذشته بین ۳۰۰ - ۵۰۰ دلار برای هر هزار مترمکعب بود و در ماه سپتامبر از مرز ۶۶۰ دلار برای هزار مترمکعب فراتر رفت.
بر اساس اعلام وزارت خارجه آمریکا، جان کری نماینده ویژه آمریکا در امور آب و هوا نیز به صورت جداگانه با معاون نخست وزیر روسیه دیدار و درخواست آمریکا از روسیه برای انجام اقدامات موثرتر در زمینه آب و هوا را تکرار کرد.
کری خواستار تقویت تعهدات روسیه تحت توافقنامه اقلیمی پاریس پیش از برگزاری کنفرانس تغییرات اقلیمی سازمان ملل (کاپ ۲۶) در تاریخ ۳۱ اکتبر شد.
بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی گلاسکو (کاپ ۲۶) نیز از ۱۰ آبان تا ۲۱ آبان ماه سال جاری با حضور شماری از رهبران جهان، کارشناسان امور زیست محیطی و فعالان حامی مقابله با چالش‌های مربوط به تغییرات آب و هوایی از ۲۰۰ کشور امضا کننده پیمان آب و هوایی پاریس، در شهر گلاسکو انگلیس برگزار می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار