بازدید 6014

کشف ۴ هزار میلیارد تومان اقلام قاچاق در مرز‌های کشور

فرمانده مرزبانی ناجا گفت‌: ۴ هزار میلیارد تومان اقلام قاچاق در ۶ ماه نخست امسال، توسط ماموران مرزبانی ناجا در مرز‌های کشور کشف و ضبط شده است.
کد خبر: ۱۰۸۱۳۶۰
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۸ 11 October 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا سردار احمدعلی گودرزی روز یکشنبه در گفت‌وگوی تلویزیونی با شبکه آبادان افزود: ۱۲ میلیون لیتر سوخت قاچاق در این مدت در مرزهای کشور کشف و ضبط شد که عمده آن در استان هرمزگان بود.

وی گفت: ۱۵۰ فروند لنج نیز که هر کدام ۲۰۰ تن اقلام قاچاق مانند خودرو سنگین، ماشین‌های راه سازی و... به همراه داشتند نیز توسط مرزبانان جمهوری اسلامی کشف و ضبط و لنج‌ها توقیف شد.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: مرزبانی در مرزهای دریایی کشور به ویژه در ماهشهر، بندرعباس و بوشهر فعالیت گسترده‌ای دارد و در این راستا چندین فروند لنج حامل کالای قاچاق در آبراه اروند توقیف شده است.

وی پودرهای نیروزا، تلویزیون و یخچال را عمده اقلام کالاهای قاچاق بیان کرد و گفت: ورود این اقلام به کشور که بیشتر آنها در داخل تولید می‌شوند در راستای حمایت از تولید داخل، ممنوع است.

سردار گودرزی بیان کرد: همچنین ۴۳ هزار راس انواع دام قاچاق نیز در ۶ ماه نخست امسال در مرزهای کشور کشف و ضبط شده است.

وی خواستار برخورد بیشتر دستگاه قضایی با قاچاقچیان شد و گفت: اگر مجلس شورای اسلامی و دولت طرح‌های مرزبانی را در برخورد با قاچاقچیان تصویب و پیاده کنند میزان قاچاق کاهش چشمگیری خواهد داشت.

فرمانده مرزبانی ناجا با اشاره به بسته بودن مرزهای ایران و عراق بیان کرد: مرزهای ایران و عراق به دلیل برگزاری انتخابات کشور عراق تا فردا دوشنبه بسته خواهد بود.

وی ادامه داد: همکاری ۲ جانبه ایران و عراق روز به روز در حال افزایش است و هر زمان به ویژه در زمان اربعین حسینی درخواستی از عراق شد شاهد همکاری مرزبانی این کشور بودیم.

مراودات با ۱۵ کشور همسایه

سردار گودرزی گفت: هم اکنون با ۱۵ کشور همسایه مراودات خوبی در زمینه رفت و آمدهای اقتصادی برقرار است.

وی از امنیت پایدار در مرزهای کشور خبر داد و ادامه داد: در چرخه دفاعی کشور مرزبانی چشم‌ بیدار نظام جمهوری اسلامی است و در این خط مقدم از خطوط آبی، خشکی و رودخانه‌ای محافظت می‌شود.

سردار گودرزی با اشاره به حوزه فعال دیپلماسی با کشورهای همسایه گفت: در چرخه دفاعی کشور، مرزبانان با روحیه ایثار و فداکاری عمل می کنند و بی توقع راه رزمندگان هشت سال دفاع مقدس را طی می کنند.

وی بیان کرد: بعضی از کشورها حیاط خلوت اشرار مسلح شدند اما مرزبانان و یگان های تکاوری توانستند با مقابله برابر آنها امنیت را ایجاد کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی