بازدید 5525

وقوع حریق در سیاخ دارنگون

یک فعال عشایری در استان فارس گفت: از ساعاتی پیش شاهد وقوع آتش سوزی در محدوده‌ای از منابع طبیعی "کوه دلو" حدفاصل سیاخ دارنگون و کوهمره سرخی در منطقه محافظت شده ماله گاله بودیم.
کد خبر: ۱۰۷۸۵۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۶ 26 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از  ایسنا، مهران نامداری، عصر یکشنبه چهارم شهریور در تماس با ایسنا، گفت: از حوالی ساعت ۱۶ امروز، بخشی از ارتفاعات کوه دلو، در منطقه حفاظت شده ماله گاله حد فاصل سیاخ دارنگون و کوهمره سرخی، شاهد آتش سوزی بودیم.

او با بیان اینکه امسال بار‌ها مردم این منطقه شاهد وقوع حریق بوده‌اند، گفت: این منطقه بکر جنگلی در خود گونه‌های متنوع گیاهی و جانوری و درختان کهنسال را جای داده است.

نامداری خاطرنشان کرد که نقطه وقوع حریق بسیار مرتفع و دسترسی به آن نیازمند امکانات و ساعت‌ها کوهنوردی است.

این فعال محیط زیست ادامه داد: به علت محل وقوع حریق و وزش باد تند و پوشش نسبتا متراکم گیاهی منطقه آتش سوزی در حال گسترش است.

نامداری افزود: با وجود حضور بخشدار سیاخ دارنگون، نیرو‌های منابع طبیعی و برخی اهالی و شوراها، از آنجا که محل حریق بسیار وسعت یافته به نیرو‌های بیشتر جهت اطفا حریق نیاز است.

به گفته این فعال محیط زیست و کنشگر اجتماعی اهالی از سازمان‌های مردم نهاد، دلسوزان محیط زیست، نیرو‌های نظامی و دستگاه‌های مرتبط طلب همکاری دارند.

به گزارش ایسنا، مهار حریق در این منطقه مرتفع نیازمند تامین سریع امکاناتی برای انتقال نیرو‌ها و امکانات اطفائی است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر