بازدید 10962

وضعیت نگران کننده زائران در مرز شلمچه

با وجود اینکه مسئولان اعلام می‌کنند مرز شلمچه بسته است ولی برخی زائران موفق به عبور از مرز شده اند و همین امر باعث هجوم مردم و تجمع چند هزار نفری شده است.
کد خبر: ۱۰۷۸۴۶۵
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴ 26 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از، وضعیت حضور زائران اربعین حسینی در مرز شلمچه بسیار بحرانی و نگران کننده شده است، از طرفی مسئولان اعلام می‌کنند مرز بسته است و کسی مراجعه نکند ولی از سوی دیگر برخی زائران موفق به عبور از مرز شده‌اند به همین دلیل انتشار خبر عبور زائران از مرز شلمچه باعث شده که از نقاط مختلف کشور و به خصوص استان خوزستان مردم به امید عبور از مرز و شرکت در مراسم اربعین حسینی به شلمچه مراجعه کنند.

این امر باعث ازدحام چند هزار نفری در مرز شلمچه شده است این در حالی است که برخلاف سال‌های قبل از کرونا که تردد زائران از مرز آزاد بود و موکب‌های بی شماری برای خدمت رسانی در مرز حضور داشتند، امسال به علت اعلام اینکه مرز کاملاً بسته اس هیچ موکبی مشغول خدمت رسانی در شلمچه نیست و اغلب مردم برای تأمین آب و غدای خود با مشکل مواجه شده‌اند هر چند برخی موکب ها با توجه به شاریط پیش آمده و حضور چند هزار نفری زائران فوراً خود را به مرز رسانده و در حال تأمین آب و غذا هستند ولی خدمات رسانی آنها برای این تعداد زائر به هیچ وجه کافی نیست.

ازدحام صورت گرفته در مرز باعث شده که برخی زائران با داشتن گذرنامه موفق به عبور از گیت های ایرانی و حضور در خاک عراق شوند ولی عراق آمادگی پذیرش آنها را نداشته است. کشور عراق همچنان مصمم بر بسته بودن گیت‌های ورودی بر روی زائران اربعین است،

چندصد تن از زائران ایرانی بیش از ۸ ساعت است در پشت گیت های کشور عراق منتظر ورود به خاک این کشور هستند.

گفته می‌شود ازدحام بیش از حد جمعیت، نبود امکانات رفاهی و بهداشتی، عدم بازگشایی مرز عراق و نبود وسایل حمل و نقل متناسب با جمعیت ده‌ها هزار نفری از مهم‌ترین مشکلات زائران در شلمچه است.

‏کمبود آب آشامیدنی و وسایل نقلیه در عراق برای زائرانی که از مرز شلمچه عبور کرده‌اند به چالشی اساسی تبدیل شده است. برخی از زوار با دیدن بسته شدن مرز در حال برگشت به خانه‌های خود هستند.

همچنین حوالی ساعت ۱۶ روز گذشته حدود ۴۰ نفر از زوار اربعین حسینی به دلیل تجمع در پشت دَرِ ورودی اول پایانه مرزی‎ شلمچه، مجروح یا بی‌حال شدند که بیشتر آنان زنان میانسال و مسن بودند.

بیشتر این افراد به صورت سرپایی درمان شده‌اند. براثر این ازدحام دَرِ گذرگاه اول با فشار و ازدحام مردم باز شده است.

چه کسانی عبور کردند؟

فرماندهی انتظامی استان خوزستان اما باز هم تاکید می‌کند که مرز شلمچه بسته است و زائران برای حضور در مراسم اربعین حسینی به شلمچه مراجعه نکنند.

سردار سیدمحمد صالحی در تشریح جزئیات این خبر گفت: صبح شنبه با توجه به توافقات انجام شده با کشور عراق تعداد پنج هزار نفر از زائران آقا اباعبدالله الحسین به کشور عراق اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به تکمیل ظرفیت اعلام شده مرزها بسته هستند و از آن جایی که دیگر امکان افزایش این ظرفیت وجود ندارد از هموطنان تقاضا داریم؛ هیچ‌گونه مراجعه به مرزهای شلمچه و چذابه نداشته باشند.

فرماندهی انتظامی استان خوزستان بیان کرد: کسانی که به کشور عراق اعزام شدند دارای پاسپورت، ویزای اضطراری یا هوایی و تست پی سی آر بودند که توانستند به کشور عراق سفر کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۲
برره بیده
کسی اجبار شون نکرد در شرایط کرونایی هجوم بیارند
دولت اعلام کرده ظرفیت محدوده و باید تست کرونا منفی و واکسن رو یزنن عراق هم گفته فقط با هواپیما و داشتن روادید . صد بار هم گفته به مرز نرید کوگوش شنوا ؟
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
اگر این هجوم برای کنسرت مطربان در ترکیه باشه همین حرفو می زدی؟
هومن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۴ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
خدمت جناب محمد عرض کنم فرقی نمیکنه هر کسی که امنیت جانی دیگران رو به خطر بیاندازه کار خطایی کرده چه در گورستان چه در عروسی
حقشونه.... چشمشون کور نرن
باید توی ورودی شهرهای مرزی که مسیر عبور به عراق هست محدودیت بزارن و نگذارن مسافری به دم گیت برسه. همینجوری راه رو باز گذاشتن و ملت دارن میریزن دم گیت عبوری مرزا.معلومه نمیتونن جلوی این جمعیت رو بگیر . همه جای دنیا با قانون شکنان با اندکی زور برخورد میشه. با آفرین پسر خوب نیا دم مرز نمیشه!!!
با سلام اینها زواری هستند که با تخلف به مرز مراجعه کرده اند لااقل به این موضوع هم اشاره کنید
هیچی انگار نمی فهمن. صدبار اعلام شده که مرز بسته است و اجازه عبور داده نمیشه.
اینا هنوز نفهمیدن؟ خب به درک که آب نیست و گرمشونه. مفتخورا
قانون مداري بزرگترين شرط پيشرفت جامعه هست
متاسفانه بعض ها ارزشي به قانون قايل نيستن
افراطی گری حد و مرز ندارد. رادیو و تلویزیون هم به این افراط گریها دامن می زند.

آیا فرهنگ امام حسین روی رفتارما اثر دارد انشاالله حسینی شویم.
الان اينا بايد مجازات بشن که توي وضعيتي که روزي 400 نفر ادم ميميرن اينطوري راه افتادنه اند و شلوغ کرده اند. رعايت قانون و مقررات که زائر و غير زائر ندارد. من تعجب مي کنم که رئيس جمهور گفتند بايد اينها را اقناع کنيد. اقناعي وجود نداره. قانون قانونه هرکي رعايت نکرد بايد مجازات بشه. فرقي هم بين اربعين و کنسرت هاي انتاليا نيست.
جوا خون اونهايي که روزانه در اثر کرونا ميميرن و خانواده هاشون را کي مي ده؟ اونها را کي اقنا مي کنه؟
توي اين مملکت تا قانون رعايت نشه خود امام حسين هم نمي تونه کاري از پيش ببره. اصلا مگه اسلام چيزي غير از قانون است؟ يعني کسي که مشروب مي خوره را بايد اقنا کنيم که نخوره؟ يا کسي که به ناموس مردم تجاوز مي کنه زا بايد اقنا کنيم؟ اينها و اونهايي که کنسرت مي روند به جان و مال و سلامت و نظام سلامت کا و کشور تجاوز مي کنندو
فکر کنم خود امام حسین ( ع)هم راضی به انجام این کارها باشد یعنی برای انجام کار مستحبی خلاف قانون آن هم قانون جمهوری اسلامی که امام خمینی ره فرموده بودند در جمهری اسلامی عبور از جراغ قرمز نه تنها خلاف بلکه گناه می باشد علمای اسلام کجا هستند
وقتی کشور پذیرنده(عراق)محدودیت قایل شده و اجازه نمی دهد!چرا برخی مردم فکر می کنند باید به زور وارد کشوری دیگر شد؟!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۷/۰۴
چون زورش را دارند پس اعمال زور میکنند. زور میتونه بالا را رفتن از دیوار همسایه را هم توجیه کنه مخصوصا وقتی این زورگویی پشتیبان هم داشته باشه و هیچ عاقبت ترسناکی در انتظارش نباشه
با این اوضاع و این همه ادمی که نه منطق دارند و نه پایبند به قوانین هستند کرونا حالا حالاها مهمون ماست
با سلام
وقتس صدا وسیمای میلی در یک خبر با اختلاف 180 درجه در مورد اربعین متناقض خبر رسانی میکند در ادامه مردم را تشویق می کند همین اتفاقات نیز می افتد
جای هیچ نگرانی نیست. عاشقان اربعین خودشان خواستند خودشان هم مدیریتش میکنند.
کاش کمی هم شعور حسینی در کنار شور حسینی داشتن برخی ها!!!
ما فقط از حسین روضه خوانی شنیده ایم اما حسین واقعی را به ما نشان ندادن
کی گفته مرز بسته است؟ مرز شلمچه از روز شنبه باز شد و تا الان هم تردد زایرین به عراق ادامه دارد.
این اخباری که اعلام شده که مرز دوباره بسته شد برای جلو گیری از هجوم زوار به مرز شلمجه است و گرنه حقیقت چیز دیگری است
الْجَهْلُ، مَوْتُ الْحياِء.
نادانی، مرگ زندگان است!

این ماجرا رو با عشق قاطی نکنید این جهالت محضه
اینا هیچ ایرادی نداره ولی مسافرت به شمال بَده؟
خدا عقل بده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل