بازدید 8162

تعزیه آغازگر شکرانه شکست پیک پنجم کرونا در کیش

کیش به مدت پنج روز میزبان مراسم تعزیه خوانی اربعین سالار شهیدان است تا این مراسم عمومی آغازگر شکرانه شکست پیک پنجم کرونا در این جزیره باشد.
کد خبر: ۱۰۷۸۲۴۶
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۹ 25 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، گروه تعزیه خوانی حضرت ابوالفضل العباس (س)تهران به مدت پنج روز در محوطه بیرونی مسجد حضرت خاتم الانبیا(ص) جزیره کیش با رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برنامه اجرا می کند.

این برنامه که به منظور گرامیداشت اربعین حسینی در جزیره حضور یافته نخستین برنامه ای است که پس از عبور کیش از پیک پنجم با دعوت عمومی اجرا شده است.

تعزیه خوانی اربعین حسینی در روزهای یکم تا پنجم مهر مصادف با چهلمین روز شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفای وی در احوالات مختلف از جمله حضرت قاسم (ع)، امام حسین (ع)، حضرت علی اکبر (ع)، ۲ طفلان مسلم و حضرت زینب (س) اجرا می شود.

رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی از مهمترین شرایط حضور عزاداران حسینی در این مراسم است و هر شب از ساعت ۲۰ تا ۲۲ یکی از احوالات شهدای کربلا به اجرا گذاشته می شود.

آخرین تعزیه نیز ساعت ۱۱ روز دوشنبه پنجم مهر مصادف با ۲۰ صفر در محوطه بیرونی مصلای کیش با حضور عزاداران حسینی برگزار می شود.

برگزاری این مراسم ها در حالی است که بسیاری از شهرهای کشور همچنان درگیر پیک پنجم کرونا هستند اما کیشوندان توانسته اند با رعایت محدودیت های کرونایی و تسریع روند واکسیناسیون زودتر از سایر نقاط از این پیک عبور کنند.

با توجه به اینکه درصد قابل توجهی از کیشوندان نوبت اول واکسن خود را دریافت کرده اند آخرین مهلت دریافت دُز اول واکسن در این جزیره پنجم مهر تعیین شده است.

از آغاز واکسیناسیون ساکنان جزیره کیش در برابر ویروس کرونا تا پایان روز گذشته ۴۳ هزار و ۷۳۳ دُز واکسن در این جزیره تزریق شده که شامل ۳۲ هزار و ۱۸۴ دُز نوبت اول و ۱۱ هزار و ۵۴۹ دُز نوبت دوم است.

بر اساس آخرین آمار سرشماری افراد بالای ۱۸ سال ساکن در این جزیره بیش از ۳۴ هزار و ۵۰۰ نفر است که طبق تاکیدات وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی تمامی این افراد باید علیه ویروس کرونا واکسینه شوند.

از ابتدای شیوع پاندمی کرونا تا ساعت ۲۴ پنجشنبه ۱۸شهریور در این جزیره حدود هشت هزار و ۵۰ بیمار مبتلا به ویروس کرونا (کووید ۱۹ و نوع جهش یافته انگلیسی) شناسایی شده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار