بازدید 21319
شاگردان ناظم الشریعه برای رسیدن به نیمه‌نهایی حریف قزاقستان شدند

ایران ۹ ازبکستان ۸ | صعود دلهره‌آور تیم ملی فوتسال ایران به جمع ۸تیم برتر جام‌جهانی با عبور از حریف سمج

شاگردان ناظم الشریعه در دیداری که ۱۷ گل داشت، هیچ گاه از ازبک های پرانگیزه عقب نیفتادند و با حذف این حریف آسیایی، به جمع هشت تیم برتر جام جهانی فوتسال در لیتوانی راه یافتند.
کد خبر: ۱۰۷۸۱۸۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵ 24 September 2021

تیم ملی فوتسال ایران در یک نبرد پرگل و مهیج و در مصافی که ۱۷گل داشت، حریف آسیایی خود ازبکستان را با یک گل اختلاف مغلوب کرد و به جمع هشت تیم برتر دنیا راه یافت.

به گزارش تابناک ورزشی، شاگردان ناظم الشریعه در دیداری که هیچ گاه از حریف عقب نیفتادند، ازبک‌های پرانگیزه و دونده را حذف کرده و به مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی فوتسال در لیتوانی راه یافتند.

ایران ۹ ازبکستان ۸ | صعود دلهره‌آور تیم ملی فوتسال ایران به جمع ۸تیم برتر جام‌جهانی با عبور از حریف سمج

در روز آخر از مرحله یک هشتم نهایی جام جهانی فوتسال، تیم ملی کشورمان از ساعت ۱۸ به مصاف تیم ملی ازبکستان رفت.

تیم ملی در پایان یک رقابت نفس‌گیر و شانه به شانه ـ که دو بار به اختلاف سه گل و چهار گل با حریف رسیده بود ـ در نهایت با دشواری هرچه تمام‌تر پبروز شده و صعود کردند. تیم ایران در روزی که رکورد گلزنی‌اش را در این دوره جام جهانی شکست، توانست با نتیجه نزدیک و پرگل  ۹ بر ۸ ازبکستان را شکست دهد و به مرحله یک چهارم نهایی صعود کند. شاگردان ناظم الشریعه در حالی که به نظر می‌رسید، پس از نتیجه ۶ بر ۳ یا ۸ بر ۴ دیگر کار را تمام کرده اند، با کامبک ازبک‌ها مواجه شدند و خستگی بیش از حد بازیکنان هم در این مسابقه باعث شد که روز سختی داشته باشند و جدال نفس‌گیری را پشت سر بگذارند. 

گل های ایران را در این دیدار علی‌اصغر حسن‌زاده ('۱و '۲۸)، مهدی جاوید ('۵ و '۲۴)، سعید احمدعباسی ('۱۶و '۲۲ و '۳۷)، فرهاد توکلی ('۱۸)، مسلم اولادقباد ('۳۰) به ثمر رساندند. 



ایران ۹ ازبکستان ۸ | صعود دلهره‌آور تیم ملی فوتسال ایران به جمع ۸تیم برتر جام‌جهانی با عبور از حریف سمجدر نیمه اول این دیدار، در همان دقیقه ابتدایی، ایران توسط کاپیتان حسن‌زاده به گل رسید و تا پایان مسابقه هم هیچ گاه از حریف سمج خود عقب نیفتاد. گل دوم ایران تنها سه دقیقه پس از روی کرنری که فرهاد فخیم زد، توسط مهدی جاوید به زیبایی به ثمر رسید. ازبکستان دقایقی بعد توسط می‌شونوف دروازه صمیمی را گشود. در ادامه هر دو تیم به بازی هجومی روی آوردند؛ اما این ایران بود که توسط احمدعباسی به گل سوم رسید.

در دقیقه ۱۷ و تنها چندثانیه پس از تایم اوتِ ازبک‌ها، آن‌ها گل دوم خود را توسط رحمتف وارد دروازه ایران کردند و دقیقه ۱۸ نیز توسط روپیف به گل رسیدند تا دو دقیقه مانده به پایان نیمه اول، دو تیم ۳-۳ مساوی شوند. ایران در همین دقیقه درخواست تایم اوت داد و پس از آن توسط فرهاد توکلی و روی پاس مسلم اولادقباد به گل چهارم بازی دست یافت تا یوزها ۴ بر ۳ پیروز به رختکن بروند.

نیمه دوم این دیدار را ایران سراسر هجومی آغاز کرد و با پرس پرفشار، اجازه‌ی نفس کشیدن به ازبکستان را نداد و رحمتف در ادامه با خطا روی اسماعیل‌پور یک کارت زرد دریافت کرد. دروازه ازبکستان، دو بار دیگر توسط سعید احمدعباسی و مهدی جاوید باز شد تا ایران ۶ بر ۳ پیش بیفتد.

رحمتف در ادامه باز هم برای ازبک‌ها گلزنی کرد؛ اما لحظه‌ای بعد و درحالی‌که دروازه ازبکستان خالی بود، کاپیتان علی‌اصغر حسن‌زاده از نیمه‌ی خودی هفتمین گل ایران را وارد دروازه کرد و چند دقیقه بعد هم مسلم اولادقباد را در موقعیت مناسب قرار داد تا ایران به گل هشتم برسد. ازبکستان یک دقیقه‌ی بعد و درحالی از پاورپلی بهره می‌برد، توانست برای بار پنجم دروازه ایران را باز کند و پس از این نیز بازهم توسط نیشونف به گل رسیدند تا بازی ۹ بر ۸ ادامه یابد.

ایران ۹ ازبکستان ۸ | صعود دلهره‌آور تیم ملی فوتسال ایران به جمع ۸تیم برتر جام‌جهانی با عبور از حریف سمج

در ثانیه‌های پایانی بازی خطای صورت گرفته روی بازیکن ازبکستان باعث شد تا داور از سیستم وار استفاده کند، اما به نفع ایران رای داده شد.


قزاقستان با غلبه بر تایلند، در دور یک‌چهارم نهایی جام جهانی فوتسال لیتوانی به مصاف تیم ملی ایران می‌رود.
مرحله یک‌هشتم نهایی جام جهانی فوتسال ۲۰۲۱ لیتوانی از ساعت ۱۸ امشب (پنجشنبه - به وقت ایران)، با دو دیدار همزمان پیگیری شد که قزاقستان با نتیجه هفت بر صفر بر تایلند غلبه کرد.

تاینان، داگلاس، دورن تورساگولوف، دورن نورگوژین، آرنولد کنائوب و هیگیتا، گلزنان قزاق‌ها در این مسابقه بودند تا پس از ویتنام، تایلند به دومین تیم آسیایی تبدیل شود که با رقابت‌ها وداع می‌کند.

با این نتیجه، قزاقستان راهی مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی شد و در این مرحله، روز پنجم مهر به مصاف ایران خواهد رفت.

آرژانتین هم در شرایطی که نیمه نخست دیدار با پاراگوئه را با شکست یک بر صفر به رختکن رفت، با پیروزی ۶ بر یک توانست به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه یابد. آنخل کلاودینو، سانتیاگو باسیله، پابلو تابوردا، دامیان استاسونه، لوکاس بولو آلمانی و کریستیان بوروتو، گل‌های آلبی‌سلسته را به ثمر رساندند و خولیو مارِکو برای پاراگوئه گلزنی کرد.

آرژانتین در دور یک‌چهارم نهایی، روز چهارم مهر مقابل کمیته المپیک روسیه صف‌آرایی خواهد کرد تا دیدار فینال جام جهانی ۲۰۱۶ تکرار شود.

تیم‌های ملی برزیل و ژاپن هم از ساعت ۲۰:۳۰ امشب و در سالن کائوناس آره‌نا، دیگر دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی جام جهانی را برگزار خواهند کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۳
سه دقیقه پایانی واقعاً شرم آور و دلهره آور بود. خوردن 4 گل پی درپی از یک تاکتیک کاملا یکسان !!!!! امیدوارم برای بازی های بعدی برای مقابله با چنین تاکتیکی راه حلی پیدا کنند وگرنه در بازی بعد به راحتی اوت خواهند شد.
علیرغم پیروزی تیم ایران گلهای بد و زیادی خوردند و این به دلیل نداشتن برنامه برای خنثی کردن برنامه حملات و پاس کاری های تیم ازبکستان در خط دفاعی ایران بود و اگر به این شیوه ضعیفی که امروز خط دفاعی ما ظاهر شد در بازی‌های آینده هم بازی کنیم حتما مقابل تیم های قوی مثل برزیل و اسپانیا به مشکل می خوریم
چرا تیمهای ملی فوتبال و فوتسال ایران مقابل حریفان سمج و قلدر مشکل دارند؟
همانطور که استاد شمس گفتن
اگر به نفرات دفاعی موقعی که تیم حریف دروازه بان اش رو بیرون می کشه ، فکر نکنیم کار خیلی سخت میشه
کلا پولشون رو که دادن به جای انگیزه پیدا کنن ...بی انگیزه شدن

هر بار که ازبک دروازه بان اش رو بیرون کشید گل زد...خیلی بد بود
به دور از تعصب در حق ازبکستان ظلم شد برنده این مسابقه آنها بودند
آغاز زنگ خطر جدی برای فوتسال ایران، ازبکستان قوی نبود مایم که در فوتسال تنزل کرده ایم
بزور بردیم
دو تیم با خط حمله قوی و خط دفاع ضعیف
احسنت
عجب مربی داریم 8بار از یک گوشه گل خوردیم وبازیکنان ومربی فقط نظاره گر بودند
اینطوری دفاع کنیم مثل تماشاگرها همان تیم هشتم میشویم
برزیل و ژاپن نیست اشتباه نوشتی
دمتان گرم...
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر