بازدید 6553
۶

توضیحات یک اپیدمیولوژی درباره عواقب واکسن‌هراسی

رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا با تاکید بر ضرورت تبیین اهمیت واکسیناسیون کرونا برای مردم، اقدامات گروه‌های معدود مخالف واکسن را تشویش اذهان عمومی خواند و گفت: ضرر واکسن نزدن خیلی خیلی سنگین‌تر از واکسن زدن است و در این زمینه باید اعتماد مردم جلب شود.
کد خبر: ۱۰۷۸۰۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۸ 23 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از ایلنا، «حمید سوری»،رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا درباره واکسیناسیون کرونا گفت: یکی از موثرترین مداخلات برای مهار اپیدمی و قطع زنجیره انتقال بیماری‌های عفونی ازجمله کووید۱۹، انجام واکسیناسیون است. یعنی در واقع میزان ایمنی در جامعه باید به حدی برسد که چرخش ویروس به حداقل کاهش پیدا کرده و مدیریت شود.

او با بیان اینکه واکسیناسیون و واکسن‌ها برادری خودشان را در یک سده گذشته ثابت کرده‌ و توانستند جامعه بشری را از مرگ نجات دهند، گفت: در ماجرای واکسیناسیون آبله، با اقدامات انجام شده از سال ۱۹۷۸ دیگر موردی نبوده، درحالی که اگر واکسیناسیون انجام نمی شد و این روند ادامه پیدا می‌کرد بیش از ۳۰۰ میلیون کشته برجای می‌گذاشت.

سوری با اشاره به اقدامات برخی برای مخالفت با تزریق واکسن، گفت: واکسن جایگاه خاص خودش را دارد. عده خیلی معدود و نادر چنین اقداماتی را انجام می‌دهند، اما متاسفانه برخی افراد با عناوین مختلف اظهاراتی را مطرح می‌کنند که این‌ها کمی نگران کننده است. البته کم کاری خود ما و رسانه‌های رسمی هم بوده که نتوانستیم آنطور که باید این بحث‌هایی را که هیچ پشتوانه علمی ندارد، خنثی کنیم.

به گفته رییس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کرونا، در مواردی که در این خصوص کار و تبیبن مساله انجام شده است، مردم به سمت و سوی چیزی که به نفعشان هست، متمایل می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه ضرر واکسن نزدن خیلی خیلی سنگین‌تر از واکسن زدن است، گفت: باید اعتماد مردم جلب شود. باید واکسیناسیون را درست مدیریت کرد و حتی واکسن را به در خانه افراد برد و به کسانی که امکان دسترسی ندارند، رساند.

بنابر اعلام کانال تلگرامی وزارت بهداشت، سوری با بیان اینکه باید با گروه‌های مخالف واکسن هم سنگ‌هایمان را وا بکنیم، تصریح کرد: این دست اقدامات یک جور تشویش اذهان عمومی و مشارکت غیر مستقیم در قتل افراد هست و پسندیده نیست. در بسیاری از کشورها این اقدامات را در راستای مشارکت در قتل جمعی می‌دانند و با آن برخورد می کنند.

رییس تیم واکنش سریع کووید-۱۹ وزارت بهداشت در پایان گفت: درست است که واکسیناسیون یک امر شخصی و داوطلبانه است، اما کشورها می‌توانند برای صیانت از سلامت و جامعه و مردم خودشان تمهیدات سلبی و قانونی خاصی را اعمال کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
مسئولانی که با عناوین مسلمانان محل آزمایشگاهی وواکسن غربی و تغییر ژنتیک شیعیان با واکسن کرونا و ... فرافکنیها و دشمن تراشیهای دیگه شعار میدادند واکسن هراسی و حواشی نبود که مردم را به مرگ کشاندند....؟
200 ساله که بریتانیا پاشو توی گلیم ما میکنه و حرف مفت میزنه.
بعنوان درس عبرت، فقط ببینید، آمریکا سه برابر واکسن موردنیازش را احتکار کرد. الان کمتر از 55 درصد هر دو دز را زده اندو 63 درصد یک دز؛ که فاصله نسبتا کم این دو عدد، و فاصله نسبتا زیادتر 63 درصد تا حدود 85 تا 90 درصد که الان، بعنوان هدف واکسیناسیون (و با توجه به جهشهای جدید) مطرح است، بسادگی نشان می دهد که علاقه چندانی برای واکسیناسیون بیشتر از این، در آمریکا وجودندارد. (البته اگر هنوز همان کرونای اولیه با شدت سرایت کم بود، شاید 65 تا 70 درصد واکسیناسیون جمعیت هم کافی بود).
حالا نتیجه: الان تلفات دو روز گذشته آمریکا بالای 2000 نفر بوده (دیروز 2228 نفر). یعنی حتی اگر جمعیت 4 برابری آمریکا را هم حساب کنیم و فرض کنیم آمار آمریکا "واقعیتر" است (که جای شک زیاد دارد! بهرحال همه کشورها، قطعا آمار اعلامیشان کمتر از واقعی است و این حتما در مورد آمریکا هم صدق می کند. حالا شما بازهم فرض کن که تلفات ایران اگر به اندازه آمریکا واقعی باشد، مثلا 500 درروز؛ البته باز هم اگر کاملا بخواهند واقعی باشند، هم آمار آمریکا بیشتر از 2228 تا است و هم ایران) باز هم تلفات آمریکا بطرز قابل ملاحظه ای بدتر از ایران است و جمع تلفاتش به 700 هزار نفر رسیده است.
البته راه حلی که برای آمریکا هست اینست که ما واکسن داخلی خودمان را تولید کنیم و به مردم مستضعف آمریکا بدهیم تا قدری از این تلفاتشان کاسته شود. درست است که بیشتر مردمشان بخاطر ضدواکسن بودن، واکسن نزده اند. اما درصدی هم هستند که بخاطر بی اعتمادی به دولت یا کارخانه های داروسازی آمریکایی، یا هردو، واکسن نزده اند. از این تعداد، حتما تعدادی آماده زدن واکسن ایرانی خواهند بود؛ و اگر خوب تبلیغ شود، شاید عده بیشتری هم حاضر شوند و حتی شاید برخی از ضد واکسنها نیز علاقمند شوند. همین تعداد ممکنست آمار واکسینه ها را در آمریکا، اگر علاوه شود به تلاشهای جاری خود آمریکا برای ترویج بیشتر واکسیناسیون، به بالای 75-80 درصد برساند و به حد قابل ملاحظه ای از تلفاتشان کم شود.
آقای سوری بقول شما اولین کار اعتمادسازی و صداقت است
۱-چرا مسوولین اول منکر واکسن زدن بودن و میگفتند واکسن توطعه دشمنان است و ژن و چیپ ست و تحریم و هزار بهانه آوردند... ما نمیگذاریم ایرانی موش آزمایشگاهی شود و ...
۲ - الان انواع واکسنها با رنگها و از کشورهای مختلف داره وارد میشه چه صدقه و چه پولی نظر مسوولین به یکباره عوض شده و اجبار و تهدید هم میکنند چه اتفاقی افتاده که مردم موش آزمایشگاهی شدن
۳_ سخنان رهبر رو بخاطر دارید که گفتند اگر واکسن خارجی ها آمریکا و انگلیس فایده داشت چرا در کشورشان این همه فوتی است بحث نوع واکسن نیست تاثیر واکسن است
۴_ آیا شما اطلاعات لازم از این واکسنها نحوه ساخت و ترکیب آنها را میداند اطمینان دارم که نمیدانید چون خارجی ها این اطلاعات را نمیدهند و نمیدانم چرا شما اصرار دارید
۵_ چه منفعتی مسوولین از این همه واکسن رنگارنگ میبرند بچه که نیستیم (موش آزمایشگاهی )
۶.......و خیلی ابهامات دیگر
لطفا پاسخ دهید در ضمن و بقول شما واکسن زده ها خطر مرگ ندارند و کسانی که واکسن نزدند خطر مرگ برای خودشان دارند نه برای کسانی که واکسن زده اند و به اشخاصی که تمایل ندارند واکسن بزنند بهر دلیل حق ندارید به صورت عده ای کم مخالف واکسن هستند
به اعمال این مدت کرونا فکر کنید فقط دروغ و تناقض آن هم آمار شما که به خاطر مناسبت ها کم و زیاد میشود
مرکز ان صدا و سیمای میلی است
آقای جهانپور خودشون اعلام میکند از سال ۱۳۷۵ تا اکنون آمپول نزده چطور ایشان مردم رو به واکسن زدن دعوت میکنند
صداقتم آرزوست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار