بازدید 5493
۱

برق پارلمان لبنان قطع شد

قطع برق، جلسه رای اعتماد مجلس لبنان به دولت تازه تشکیل «نجیب میقاتی» نخست وزیر این کشور را به تعویق انداخت.
کد خبر: ۱۰۷۷۴۸۷
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶ 20 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا به نقل از رسانه‌های لبنان، جلسه یاد شده قرار بود امروز (دوشنبه) در ساعت ۱۱ صبح به وقت محلی آغاز شود، اما به دلیل قطعی برق و خاموش شدن چراغ‌های سالن با یک ساعت تاخیر شروع شد.

در این جلسه که در کاخ «یونسکو» در بیروت برگزار می‌شود، قرار است برنامه‌ها و سیاست‌های دولت جدید بررسی و سپس به رای گذاشته شود.

ابراهیم الموسوی، نماینده حزب الله لبنان در گفتگو با شبکه «الجدید» گفت: برای تامین ژنراتور برق تماس‌هایی برقرار شد و به ساختمان یونسکو جایی که جلسه مجلس نمایندگان در حال برگزاری است، ارسال شد.

وی با بیان اینکه ما آمادگی خود را برای تامین مازوت در صورت نیاز اعلام کردیم و برای تامین این سوخت با شرکت مربوطه تماس گرفتیم، افزود:، اما «عدنان ضاهر» دبیر کل مجلس به ما گفت که مازوت موجود است و فقط به یک ژنراتور برق نیاز است.

«تیمور جنبلاط» نماینده مجلس لبنان نیز در مورد قطع برق این جلسه گفت که این رویداد، یک اتفاق بد بود.

جلسات پارلمان لبنان به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی از ساختمان اصلی خود به ساختمان دیگری معروف به تالار یونسکو در بیروت منتقل شده است.

کمبود سوخت در لبنان که با رکود عمیقی دست و پنجه نرم می‌کند باعث شده است تا برق برای چند ساعت قطع شود و بیشتر لبنانی‌ها به ژنراتور‌های برق خصوصی متکی شده‌اند.

دولت جدید لبنان وعده داده است که برای مقابله با بحرانی که این کشور را فلج کرده است، تدابیری از جمله مذاکره با صندوق بین المللی پول و آغاز اصلاحات را اتخاذ خواهد کرد.

لبنانی‌ها امیدوارند که دولت جدید سرانجام بتواند راهی را برای خروج کشور از بحرانی که منجر به کاهش ۹۰ درصدی ارز از اواخر سال ۲۰۱۹ شده و سه چهارم مردم را به فقر کشانده است، پیدا کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
ایران براشون بازم نیروگاه میسازه سوختشم میده
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار