بازدید 19144

سردار سلامي: منتظر دشمن نمي‌مانيم

فرمانده سپاه با بيان اينکه ما کمتر در عرصه مهندسي و تخريب و انفجارات شاهد دستاوردي بوديم اما به ناگاه جرقه يک خودکفايي و ميل به شکوه در اين عرصه در ذهن دانشمندان زده شد، گفت: ما ياد گرفتيم دشمن راه غلبه بر خود را به ما ياد نمي‌دهد، لذا حل تمام مشکلات در درون باورهاي ما است و اين يک فرهنگ و اعتقاد است. دشمن هرگز فناوري‌هاي جديد را به کسي نمي‌دهد اما ما منتظر دشمن نمي‌مانيم.
کد خبر: ۱۰۷۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۴ 20 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، آيين افتتاح نمايشگاه راهبردي خودکفايي و الحاق تجهيزات چک و خنثي سازي سپاه، صبح امروز ( دوشنبه) باحضور سردار سرلشکر پاسدار حسين سلامي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و جمعي از فرماندهان و مسئولين در ستاد فرماندهي کل سپاه برگزار شد.

سرلشکر حسين سلامي فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي صبح امروز (دوشنبه) در مراسم رونمايي از تجهيزات راهبردي سپاه در حوزه چک و خنثي‌سازي بمب طي سخناني با بيان اينکه تاريخ چهل و چند ساله انقلاب درس‌هاي بزرگ و جاودانه‌اي را به همه ما آموخته است، اظهار داشت: ما از ميان اين فرازهاي سخت و بحران‌هاي بزرگ، به واقعيت‌هاي ارزشمندي دست يافته ايم و اين حوادث به ما ياد داده است هر موفقيتي در ميدان، محصول يک همت بلند و يک اراده مستحکم و يک ايمان قوي در ذهن جامعه است.

وي افزود: هر بن‌بستي در عالم واقعيت محصول يک بن‌بست ذهني در درون انسان‌ها و جوامع است. ما در ميان اين مشکلات و فشارها اگر تسليم مي‌شديم واقعا نمي‌توانستيم و مجبور مي‌شديم تسليم اراده دشمن شده و در نقشه ذهني او‌ عمل کنيم.

سرلشکر سلامي ادامه داد: امامان بزرگ انقلاب ما به ما توانستن، همت و اعتماد به نفس را ياد دادند و ما به برکت شهيدان دوران پرشکوه انقلابمان از پيروزي انقلاب با عظمت تا امروز نتايج درس‌هاي انقلاب را ديديم و فهميديم مي‌توانيم بر مشکلات پيروز شويم.

فرمانده کل سپاه با بيان اينکه ما ثابت کرديم از فراز مشکلات و اراده‌هاي دشمن و نقشه‌هاي شوم و خطرناک او عبور مي کنيم و خود به نيازها پاسخ مي دهيم، تصريح کرد: ما هرگاه به ايمان ‌و ظرفيت‌هاي دروني جامعه تکيه کنيم مي‌توانيم بر همه مشکلات غلبه کنيم و به برکت همين همت‌هاي بلند توانسته ايم بسياري از مرزهاي فناوري مدرن را پشت سر بگذاريم و بسياري از قله‌ها را فتح کنيم.

وي گفت: دشمن تلاش مي کرد تا با اعمال فشار، خط نياز و فشار را منطبق کند و براي ما نقشه تسليم را ترسيم مي‌کرد.

سرلشکر سلامي با تاکيد بر اين نکته که دشمن ما را تحريم اقتصادي و علمي کرد تا از ترس عقب ماندگي به آن‌ها پناه ببريم، خاطرنشان کرد: اما ملت ايران خدا را انتخاب کرد و هرگز براي عبور از مخاطراتي که خلق مي‌شد به دشمن پناه نبرد. محصول اين تفکر که ما مي توانيم امروز اين شده است که ما توانسته ايم.

فرمانده کل سپاه اظهار داشت: آرزوي ما اين بوده که عرصه‌هاي مدرن فناوري را فتح کنيم و فاصله بين نياز و فناوري را کشف کنيم و اين يک استراتژي مسلم ما است. نمونه اين سخن رونمايي از فناوري‌هاي پيچيده‌اي است که در عرصه‌هاي مختلف شاهد آن هستيم.

وي ادامه داد: آنچه که ما امروز مي بينيم محصول يک دهه مجاهدت فشرده و متراکم علمي جوانان بلند همت اين مرز و بوم است که ما را صاحب فناوري پيشرفته کشورهاي پيشرفته کرده است. ما کمتر در عرصه مهندسي و تخريب و انفجارات شاهد دستاوردي بوديم اما به ناگاه جرقه يک خودکفايي و ميل به شکوه در اين عرصه در ذهن دانشمندان زده شد.

سرلشکر سلامي عنوان کرد: ما ياد گرفتيم دشمن راه غلبه بر خود را به ما ياد نمي‌دهد، لذا حل تمام مشکلات در درون باورهاي ما است و اين يک فرهنگ و اعتقاد است. دشمن هرگز فناوري‌هاي جديد را به کسي نمي‌دهد اما ما منتظر دشمن نمي‌مانيم.

فرمانده کل سپاه در پايان گفت: هيچ گامي نيست که انسان بدون شکل دادن آن در ذهنش بتواند بردارد و اسلام ذهن ها را براي پيمودن قله هاي رفيع آماده مي کند.

گفتني است؛ در مراسم افتتاح نمايشگاه راهبردي خودکفايي و الحاق تجهيزات چک و خنثي سازي سپاه بخشي از دستاوردهاي نوين و توليدات بومي سپاه در حوزه چک و خنثي سازي به نمايش درآمد.

توليد انبوه ربات با قابليت ها و توانمندي هاي متنوع، انبوه خودرو پيشرو چک و خنثي سازي، انواع گيت ها و آشکارسازها، متلاشي کننده هاي بمب و تله و ايکس ري هاي پرتابل بومي از جمله دستاوردهاي به نمايش درآمده در اين نمايشگاه است.

نمايشگاه راهبردي خودکفايي سپاه به اهتمام معاونت مهندسي و پدافند غيرعامل سپاه برپا شده است و اين تجهيزات به يگان هاي امنيتي سپاه الحاق خواهد شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی