بازدید 7227

دورخیز شورای تهران برای گران کردن بلیت مترو

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به هزینه های بالای متروی پایتخت گفت: علیرغم این مساله مدیریت شهری برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد تا قیمت بلیت را متعادل و ارزان نگه دارد تا شرایط استفاده برای مردم سخت نشود.
کد خبر: ۱۰۷۷۱۲۹
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰ 19 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مهدی چمران رئیس شورای شهر تهران درباره نرخ بلیت مترو و اتوبوس گفت: هفته گذشته مباحثی در این زمینه مطرح شد و برخی اعلام کردند نظر شهردار تهران افزایش نرخ بلیت مترو بوده است در حالی که این چنین نیست و پیش از این مباحث مشابهی برای معاون شهردار تهران که نرخ واقعی تمام شده را برای بلیت اعلام کرده بودند مطرح شد.

رئیس شورای شهر تهران گفت: چنین تصمیمی وجود ندارد که هزینه‌های مترو از پول شهروندان تأمین شود چرا که ارائه خدمات حمل و نقل عمومی صرفا به شهروندان جهت استفاده همگان با بهای ارزان‌تر است.

چمران گفت: شهرداری و دولت سوبسید و یارانه‌هایی را در این زمینه در نظر گرفته‌اند تا هزینه‌های مورد نیاز تأمین شود البته بار این موضوع بیشتر بر دوش مجموعه شهرداری بوده و بخشی از این هزینه‌های تمام شده هم به مقدار کم در قالب دریافت بلیت از شهروندان اخذ می شود.

وی گفت:‌ مدیریت شهری برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام می‌دهد تا قیمت بلیت را متعادل و ارزان نگه دارد تا شرایط استفاده برای مردم سخت نشود. در بسیاری از کشورها این چنین است و اصولاً نرخ بلیت را چندان بالا نمی‌برند.

رئیس شورای شهر تهران گفت: برخی از کشورها هم مترو را به بخش خصوصی واگذار کرده‌اند تا بتوانند هزینه‌های بیشتری از مردم دریافت کنند که البته این برای تعداد اندکی از کشورها است.

وی بیان داشت:در جلسه ای در شهرداری اخیرا فقط بحث این بوده که هزینه‌های مترو بالا است و ما بنا نداریم هزینه‌ها را از جیب مردم تأمین کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۱
دولت یه ماهه تشکیل شده و اینهمه گرانی و تورم جدید / هر سال میگیم دریغ از پارسال
پاسخ ها
ج. الف
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۲۸
و ایضا صد رحمت به دولتهای قبلی
علیرغم استخدام های بی حساب و کتاب و خلق شغل های من درآوردی برای بستگان و آشنایان، یک حساب سرانگشتی می گوید درآمد مترو از هزینه های جاری اش خیلی بیشتر است مگر آنکه حفره ای بزرگ و نامربوط به مترو آن وسط ها باشد.
کلن همه چی باید بالا بره الا حقوق کارگر و کامند بدبخت حقوق آقای چمران چقدره ؟
الحمدالله نگفت مترو و اتوبوس را ثروتمندان استفاده میکنند یا با انها دور دور میکنند !!!! بهانه رایج برای گران کردن اجناس استفاده ثروتمندان از انهاست اگر اب و برق و گاز و بنزین و مرغ و گوشت و هویج و ..... گران میشه بالاخره یک جوری به انها می چسبانند و گرانش میکنند
به به. پس این همه ادعا چی بود؟؟؟
باید خجالت کشید عربستان ، قطر |، کویت ،امارات ،عمان نیز توسط شیخ ها اداره می شوند مردمشان در رفاه و با تورم صفر و ما هر روز مردم را به اسم حکومت دینی !!!!!!! می چاپیم تا ناکارآمدی خویش را تداوم بخشیم
زاکانی هفته پیش گفت بلیت مترو باید 20 هزار تومن باشه و دو سه روز بعد بکل تکذیب کرد و گفت نباید گرون بشه و امروز هم که این خبر!!اقاجان تاوان مبارزه شماها با دنیا رو مردم کوچه خیابان دارن میدن و پول نفتش رو عربا و روسیه دارن میخورن.
از شورای شهری که منتخب مردم نباشه بیشتر از این انتظار نمیره.
حقوق کارمنددولت وکارگرهم خوب بالارفته اطلاعات غلط ندهید بیچاره کارمندان بخش خصوص که به جیب دولت متصل نیستندودراین رکودتورمی به نان شب محتاجند
آقای چمران و زاکانی متشکریم شما بجای رسیدن به وضع شهر و شستشوی سطل های زباله که تهران بوی عفونت گرفته و تلفن ۱۳۷ شهرداری به قدوم شما پاسخ گوی شهر چندان نیست فقط پیگیر گران نمودن عوارض و کرایه مترو و جریمه و دست به جیب ملت هستید انشاءالله خسته نباشید
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر