بازدید 6637

ارمنستان: روابط با ایران برای ما، راهبردی است

آلن سیمونیان رئیس مجلس ملی ارمنستان در دیدار با عباس ظهوری سفیر ایران در این کشور گفت، روابط با ایران برای ارمنستان دارای اهمیت راهبردی است.
کد خبر: ۱۰۷۶۶۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۱۶ 17 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ از ایروان، آلن سیمونیان رئیس مجلس ملی ارمنستان گفت: دوستی دیرینه دو ملت ایران و ارمنستان و صلح دوستی دو کشور پلی برای توسعه روابط تهران و ایروان است.

آلن سیمونیان رئیس مجلس ملی ارمنستان امروز در دیدار با عباس ظهوری سفیر کشورمان افزود: ارمنستان خواستار تحکیم گفتگوی سیاسی و اقتصادی و توسعه همکاری تجاری با ایران است و حتی در شرایط سخت کرونایی همکاری‌های اقتصادی- تجاری دو کشور متوقف نشده اند.

سیمونیان به حجم نه چندان رضایت بخش تجاری بین ایران و ارمنستان اشاره کرد و گفت: می‌بایست دو کشور از ظرفیت‌های یکدیگر حداکثر بهره را ببرند.

سیمونیان با تاکید بر این که ایران دوستی مطمئن و همسایه‌ای خوب است، همکاری دو کشور در توسعه ساختار‌های راهبردی منطقه و همچنین حوزه سیاسی- نظامی و امنیتی آن را مهم شمرد.

در ادامه عباس ظهوری سفیر کشورمان در ارمنستان با اشاره به نقش مهم مجالس ایران و ارمنستان در تحکیم همکاری‌های دو کشور گفت: در این بین نقش گروه دوستی پارامانی دو کشور از اهمیت خاصی برخوردار است.

سفیر کشورمان همچنین به وجود آثار بی‌شمار فرهنگی متعلق به ارامنه در ایران اشاره کرد و گفت که جامعه ارمنی کشورمان به عنوان جامعه‌ای پویا در توسعه همکاری‌های دو کشور نقش مهمی ایفا می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار