بازدید 5884
۱

انهدام باند مسافربرنماهای مسلح

کد خبر: ۱۰۷۶۴۴۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۳:۲۴ 15 September 2021

سه مرد مسلح که به بهانه مسافرکشی از اتباع بیگانه سرقت می‌کردند توسط پلیس پایتخت دستگیر شدند.

به گزارش ایران، چندی قبل پرونده‌ای مبنی‌ بر سرقت مسلحانه یک باند مسافربرنما به اداره یکم پلیس آگاهی تهران ارجاع شد و اکیپی از کارآگاهان برای تحقیقات وارد عمل شدند.

شاکی پرونده که جوانی اهل کشور افغانستان بود در تحقیقات گفت: ساعت 8 شب در میدان آزادی به مقصد صادقیه سوار بر یک دستگاه خودروی پژو 405 نقره‌ای شدم که به غیر از راننده 2 مسافر مرد دیگر سوار بر آن بودند.

خودرو به‌سمت مقصد در حال حرکت بود که ناگهان راننده خودرو تغییر مسیر داد و همزمان 2 مرد دیگر که در نقش مسافر بودند با وسیله‌ای که شبیه به اسلحه کلت کمری بود مرا مورد ضرب و شتم قرار دادند و پس از سرقت گوشی موبایل، پول نقد و کارت‌های عابربانک دوباره مرا هدف ضرب و شتم قرار دادند که در ادامه با تهدیدهایشان رمز کارت‌های بانکی‌ام را گرفتند با کارت‌هایم مبلغ 200 میلیون ریال از مغازه‌های مختلف خرید کردند و در ادامه مرا در میدان فتح از خودرو به بیرون پرت کرده و پا به فرار گذاشتند.

سرهنگ کارآگاه «مرتضی نثاری» معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران در توضیح خبر بیان داشت: کارآگاهان با توجه به حساسیت موضوع در تحقیقات میدانی به مسیر حرکت خودروی سارقان رفته و دوربین‌های مداربسته را مورد بازبینی قرار دادند و درنهایت یکی از سارقان که سپهر نام دارد شناسایی شد و شاکی پرونده وقتی تصویر به‌دست آمده از دوربین‌های مداربسته را مشاهده کرد با اطمینان وی را یکی از سارقان خشن و مسلح معرفی کرد.

کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران در ادامه تحقیقات با شناسایی متهم موفق به شناسایی 2 همدست دیگر او که بهزاد و فریدون نام دارند شدند و در تحقیقات مشخص شد که متهمان دارای سابقه زورگیری به شیوه مسافرکشی هستند بنابراین هماهنگی‌ها با مقام قضایی برای دستگیری هر 3 سارق سابقه‌دار صورت گرفت.

وی اظهار کرد: مأموران پلیس آگاهی تهران پس از هماهنگی‌های قضایی در 2 عملیات همزمان و منسجم سارقان را در منطقه جنوب تهران که در حال استراحت بودند دستگیر کردند.

کارآگاه نثاری در پایان گفت: متهمان پس از دستگیری با توجه به مدارک پلیسی به سرقت‌هایشان به این شیوه و شگرد از تبعه‌های افغانستان اعتراف کردند و مشخص شد اعضای این باند 4 سرقت مشابه دیگر در پایتخت انجام داده‌اند، مجرمان با صدور قرار قانونی از سوی مقام قضایی برای انجام تحقیقات تکمیلی در اختیار کارآگاهان اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
قطع دست
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس