بازدید 14501
۳

الکاظمی: اموال هنگفتی از عراق به خارج قاچاق شده

نخست وزیر عراق گفت: اموال هنگفتی از عراق به خارج از کشور برده شده است.
کد خبر: ۱۰۷۶۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۸ 15 September 2021

 

به گزارش تابناک؛ شفقنا به نقل از خبرگزاری عراق(واع) نوشت: مصطفی الکاظمی که در کنفرانس استرداد اموال قاچاق شده عراق در بغداد سخن می گفت، اظهار داشت: عده ای ازهرج و مرج امنیتی و شکاف های قانونی برای سرقت و انتقال اموال مردم عراق به خارج از کشور بهره برداری کردند.

الکاظمی افزود: فساد و قاچاق اموال بیماری خطرناکی است که اگر با جدیت و مسئولیت به مقابله با خطرات آن برنخیزیم، به هر جامعه ای آسیب می زند.

وی ادامه داد: اعتراف می کنیم که این بیماری دهه هاست کشور ما را هم گرفتار کرده است. میلیاردها دلار در دوران رژیم دیکتاتوری سابق به سرقت برده شده و قاچاق شده است و متاسفانه پس از سال ۲۰۰۳ میلادی، اوضاع بهتر نبود بلکه برعکس اشتباهات بنیادین باعث وخامت فساد و بدتر شدن آن شد و برخی از هرج و مرج و شکاف های قانونی برای سرقت اموال عراق و قاچاق ان به خارج از کشور سوء استفاده کردند.

نخست وزیر عراق با تاکید بر اینکه فساد و استرداد اموال قاچاق شده عراق به خارج از کشور، دو اولویت دولت کنونی هستند، بیان کرد: فساد و تروریسم دو روی یک سکه هستند. فساد و تباه پتانسیل های دولت و امکانات ان تروریسمی آشکار است. فساد راه را بر گروه داعش برای آلوده کردن خاک کشور هموار کرد.

وی با اشاره به اینکه فساد از زمان کشاندن جامعه به سمت درگیری های فرقه ای جعلی وجود داشته است، ابراز کرد: هدف اول و آخر آن، غارت اموال است. فساد در تضعیف نهادهای دولتی و انتخاب فرد نامناسب در جای نامناسب در همه نهادها وجود داشته است. فساد همزاد گروه تروریستی داعش و پشتوانه آن بود.

نخست وزیر عراق در ادامه کشورهای دوست و برادر عراق را به کمک برای استرداد اموالش فراخواند و افزود: ما از نهایت همکاری با همه کشورها در این زمینه استقبال می کنیم.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
کل سرمایه ایران به خارج از کشور انتقال پیدا کرده ولی قانونی و مسئولی برای پیگرد مفسدان وجود ندارد ....
راست می گویدغرامت جنگی ما رابدهیداگرچیزی توایران بودمس بگیرید
تمام سرمایه عراق راسربازان امریکایی به غارت بردندحالا درخواست کن بیاورندچرابه همسایه ها گیردادی اول
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست