بازدید 5313

سر به زیر شدن کرونا در گیلان

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به نزولی بودن آمارهای کرونایی در استان، گفت: مادران باردار بالای ۱۸ سال تزریق واکسن را جدی بگیرند.
کد خبر: ۱۰۷۶۳۰۹
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۶ 15 September 2021

به گزارش «تابناک»، فردین مهرابیان در گفتگو با خبرنگار مهر با تشریح آخرین وضعیت واکسیناسیون در استان گیلان، اظهار کرد: با هماهنگی و تلاش‌های صورت گرفته در روزهای گذشته شاهد افزایش تعداد پایگاه‌های ثابت و سیار واکسیناسیون در استان گیلان بودیم.

وی به فعالیت ۲۹۴ پایگاه واکسیناسیون در استان گیلان طی روز سه شنبه اشاره کرد و افزود: در شهرستان رشت نیز بیش از ۷۶ پایگاه ثابت و سیار در خدمت رشتوندان بود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناور بودن تعداد پایگاه در طول روز، گفت: بر اساس نیاز و تعداد واکسن در هر روز تعداد پایگاه افزایش یا کاهش می‌یابد.

وی با بیان اینکه اطلاعات مربوط به پایگاه‌های واکسیناسیون سراسر استان گیلان در پرتال اطلاع رسانی واکسیناسیون vac.gums.ac.ir منتشر می‌شود، ادامه داد: شهروندان می‌توانند اطلاعات مربوط به مراکز واکسیناسیون، نوع واکسن و زمان را از طریق این پرتال مشاهده کنند.

مهرابیان با اشاره به اینکه سامانه تلفنی ۴۴۰۱ نیز در خدمت شهروندان برای کسب اطلاعات مورد نیاز است، گفت: واکسیناسیون مادران باردار بالای ۱۸ سال نیز همزمان با سراسر کشور در استان گیلان نیز در حال انجام است.

وی به آخرین آمارهای کرونایی استان گیلان نیز اشاره و با بیان اینکه هم اکنون مجموع بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی استان ۷۲۰ نفر است، افزود: ۱۳۸ نفر در شبانه روز گذشته بستری شده‌اند.

مهرابیان با اشاره به بستری ۱۲۲ بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه، گفت: ۱۴ نفر نیز امروز در این بخش بستری شدند و در مجموع حال ۱۲۹ بیمار کرونایی وخیم است.

وی با تأکید بر ضرورت رعایت شیوه نامه‌ها از سوی شهروندان، اظهار کرد: نزولی بودن آمارها نباید شهروندان را نسبت به خطر کرونا بی تفاوت کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل