بازدید 4281

پس‌لرزه‌های برگزیت و کرونا تا کاهش محبوبیت جانسون

انگلیس علاوه بر بحران کرونا چند ماهی است که با خروج رسمی از اتحادیه اروپا با مشکلات فزاینده‌ای رو بروست و این امر باعث کاهش محبوبیت حزب حاکم محافظه کار به رهبری بوریس جانسون شده است.
کد خبر: ۱۰۷۵۶۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۰:۰۸ 12 September 2021
به گزارش تابناک به نقل از  ایرنا، این روز‌ها کمبود راننده کامیون به یک معضل اساسی در انگلیس تبدیل شده است. شمار زیادی از رانندگان به دلیل ابتلا به کرونا خانه نشین شده و نیروی کار اروپایی هم پس از برگزیت با مشکل کار در انگلیس مواجه است.

این وضعیت برخی از شهرداری‌های پایتخت را با مشکل جمع آوری پسماند مواجه کرده و به سوزاندن زباله‌های قابل بازیافت سوق داده است. اقدامی که این روز‌ها اعتراض شدید طرفداران محیط زیست را به همراه داشته است.

«پیتر اندرود» عضو حزب سبز انگلیس می‌گوید که اقدام شهرداری‌ها در این زمینه مسبوق به سابقه است و آن‌ها مسیر آسان را در پیش گرفته‌اند.

یک سخنگوی شهرداری منطقه ساتن واقع در جنوب لندن هم گفت که با توجه به کمبود راننده کامیون، خدمات جمع‌آوری زباله‌ها در سطل‌های عمومی متوقف شده است. وی بیان داشت که این وضعیت، شهرداری را با مشکل جدی مواجه کرده است.

از سویی سوپر مارکت‌ها و رستوران‌ها تا صنایع عرضه کالا تحت تاثیر این مشکل و مقررات دست‌وپاگیر ناشی از برگزیت قرار گرفته اند. «ایان رایت» مدیرعامل فدراسیون مواد غذایی و نوشیدنی انگلیس گفت که حدود ۵۰۰ هزار نفر از ۴ میلیون کارکنان این بخش غایب هستند. او بخشی از این مشکل را به خروج نیرو‌های اروپایی پس از برگزیت نسبت داد.

این روز‌ها قفسه خالی فروشگاه‌ها و حذف برخی غذا‌ها از منوی رستوران‌ها بیش از پیش خودنمایی می‌کند. کنسرسیوم توزیع انگلیس (BRC) هشدار داده که از ماه اکتبر که قوانین جدیدی در مورد واردات محصولات حیوانی از انگلیس اعمال می‌شود، وضعیت بدتر خواهد شد.

«جاناتان اوینز» کارشناس تدارکات و پشتیبانی از دانشگاه سالفورد می‌گوید: کالا‌های ویژه ایام کریسمس و سال نو میلادی در راه بریتانیا هستند و بسیاری از شرکت‌ها برای رزرو جا در کشتی‌هایی که از چین می‌آیند کشوری که همچنان منبع اصلی کالا‌ها می‌باشد، با یکدیگر مقابله می‌کنند.

بیشتر شرکت‌ها سعی می‌کنند خود را با شرایط سازگار کنند. سوپر مارکت‌های زنجیره‌ای «تسکو» و غول تجارت الکترونیک «آمازون» در قول دادن برای دادن پاداش‌های کار در انگلستان تردید ندارند تا بتوانند رانندگان یا فروشندگانی را که برای ارائه خدمات به مشتریان خود نیاز دارند، جذب کنند.

صنایع گوشت انگلیس در حال بررسی آغاز مشارکت و همکاری با زندان‌ها هستند تا برخی از زندانیان را وارد چرخه کار کنند.

مجموعه این تحولات در کنار افزایش مالیات افراد شاغل برای جبران هزینه‌های «غیر قابل پیش بینی و فاجعه‌بار» کرونا باعث شده تا محبوبیت حزب حاکم محافظه‌کار به پایین‌ترین حد پس از انتخابات سراسری دو سال پیش برسد.

طبق گزارش مشترک نشریه تایمز چاپ لندن و موسسه «یوگوو» محبوبیت حزب بوریس جانسون با پنج درصد کاهش به ۳۳ درصد رسیده است. این درحالیست که در مقابل محبوبیت حزب اصلی مخالف دولت با یک درصد افزایش به ۳۵ درصد رسیده که برای اولین بار از ابتدای امسال (۲۰۲۱) بشمار می‌رود.

جانسون سه‌شنبه گذشته از طرح تحول نظام سلامت انگلیس رونمایی کرد که قرار است هزینه اجرای آن از جیب مالیات دهندگان تامین شود. بر اساس این طرح سهم بیمه شاغلین از آوریل سال ۲۰۲۲ به میزان ۱.۲۵ درصد افزایش می‌یابد تا هزینه‌های سرسام‌آور کرونا جبران شود. او امیدوار است که از این طریق ۱۲ میلیارد پوند به درآمد‌های دولت اضافه شود تا بدهی‌های سنگین سازمان ملی درمان را که به مرز ورشکستگی رسیده سامان دهد.

اقتصاد انگلیس در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) بر اثر محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کرونا بیشترین خسارت سالانه در نزدیک به سه قرن گذشته را تجربه کرده و اقتصاد آن ۹.۹ درصد کوچک‌تر شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار