بازدید 14397
۴

ورزش ایران ته دره رفت!

ورزش ایران در سال‌های اخیر با مشکل عمیق کمبود ورزشکاران در رشته‌های مدال‌آور همچون کشتی و تکواندو و... دست به گریبان بوده و همین باعث شده پادگان این رشته‌ها خالی از نفراتی باشد که قرار است آینده آن را بیمه کنند.
کد خبر: ۱۰۷۵۳۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۱۹ 10 September 2021

 

به گزارش  تابناک، خبرآنلاین, ورزش ایران، قریب به یک دهه است که مشکلات ریز و درشت مختلفی دست به گریبان است. پس از درخشش ورزشکاران کشورمان در المپیک لندن، کم کم ورزش‌های سرآمد و شاخص همچون کشتی، تکواندو و وزنه برداری در سراشیبی سقوط قرار گرفتند و با یک شیب ملایم، به سمت دره حرکت کردند. دره ای عمیق که حالا به نظر می‌رسد ورزش ایران دقیقا در ته آن ایستاده و برای بیرون آمدن از آن، به همتی عظیم و مدیریتی با درایت نیاز دارد. امری که هم به وقوع پیوستن‌اش سخت است و هم طاقت‌فرسا.

چندی پیش علیرضا دبیر، رئیس فدراسیون کشتی در اظهار نظری گفت که روزگاری جمعیت کشتی گیران کشور رقمی قریب به یک میلیون نفر بود و حالا این عدد میل کرده به سمت جمعیتی صد هزار نفری. این سخن علیرضا دبیر نه تنها درباره کشتی، که مصداق کاملی از ورزش ایران است و آیینه‌ای تمام‌نما برای نمایش وضعیت فعلی این حوزه. بی‌شک ورزش ایران سال‌هاست با چالش عمیق کمبود نیروی انسانی و کاهش این سرمایه‌ها دست و پنجه نرم می‌کند. معضلی که خروجی آن باعث شده تا در رشته‌های مختلف، همواره شاید تعداد ورزشکاران و به دنبال آن کاهش استعدادها و نفرات مستعدی باشیم که می‌توانند در کشور و خارج از کشور بدرخشند و برای ایران افتخار کسب کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۴
مشکل وجود چاپلوسان بی لیاقت در راس فدراسیون هاشون هست
وقتی به جای متخصصان رشته ورزشی و کارشناسان واقعی که دید جهانی داشته باشن یک سری سیاسی کار پسرخاله و پسر عمو میان در راس فدراسیون و درصد زیاد بودجه را صرف سفرهای خارجی خود و خانواده محترم می کنن چه انتظاری برای رشد ورزش هستش. تمام انتخابات فدراسیون زد و بند هستش.
دلیل اصلیش شیوع کرونا هست اکثر کشورها درگیر این موضوع هستن مختص ایران نیست ...تواین بیماری کی بچه شو میفرسته باشگاه!!
دلیلش اقتصادی هست
چون مردم می بینند که ورزشکاران قدیمی مدال آور پس از چند سال محتاج شغل و کارو درامد بخور نمیر هستند و هیچ ارزشی برای انان نیست
و جدیدا هم مهاجرت ورزشکاران نمود کرده است و به جای درمان این معضلات دنبال بهانه جویی و ماست مالی کردن این قضیه ها هستیم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار