بازدید 6289
احراز هویت غیرحضوری سجام

پاسخ به سوالات پرتکرار احراز هویت سجام در منزل

طبق آخرین خبر رسمی که از سوی مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه منتشر شده است، احراز هویت و ثبت نام سجام در بورس برای سهام‌داران الزامی است. در این طرح، افراد سهام‌دار در یکی از سه دسته قرار می‌گیرند و براساس آن می‌بایست برای ثبت نام در سجام اقدام کنند.
کد خبر: ۱۰۷۴۹۲۷
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۵ 08 September 2021

گروه‌های سنی 18 تا 65 سال در 20 شهریور 1400 و گروه‌های سنی بیشتر از 65 سال در 30 شهریور 1400 باید به برای ثبت نام در سجام و احراز هویت، اقدام نمایند. افرادی که هم در رده سنی کمتر از 18 سال قرار دارند، باید فرآیند ثبت نام در سجام و احراز هویت را در 10 مهر 1400 تکمیل کنند.

همچنین، در نظر داشته باشید که زمان کافی برای ثبت نام در کارگزاری‌ها پس از احراز هویت در نظر گرفته شده است. حال ممکن است که شما در یکی از سه دسته فوق جای داشته باشید و برای اولین بار بخواهید تا احراز هویت غیر حضوری سجام را انجام بدهید. همراه ما باشید تا نکات مهم احراز هویت غیر حضوری سجام را به طور کامل توضیح بدهیم.

احراز هویت غیرحضوری سجام | پاسخ به سوالات پرتکرار احراز هویت سجام در منزل

احراز هویت غیر حضوری سجام چگونه است؟

با توجه به اهمیتی که احراز هویت و ثبت نام در سجام دارد، لازم است تا با راه‌های احراز هویت الکترونیکی سجام آشنا باشید. احراز هویت الکترونیک سجام از طریق اپلیکیشن‌ها و نسخه‌های تحت وب انجام می‌شود. تامین امنیت و کاهش زمان تلف‌شده برای اثبات هویت، دو هدف اصلی احراز هویت غیر حضوری سجام است.

اپلیکیشن‌های مانند سیگنال دارای تمامی شرایط برای احراز هویت آنلاین سجام هستند. اگر شما جزو افرادی هستید که زمان کافی برای احراز هویت حضوری سجام ندارید، کافی است که یکی از نسخه‌های تحت وب، ios و اندروید سیگنال را از لینک زیر نصب کنید.

www.isignal.com/sejam

سپس، مراحل ثبت نام در سجام و احراز هویت الکترونیکی را انجام بدهید. پس از دریافت یکی از نسخه‌های اپلیکیشن سیگنال لازم است تا ابتدا ثبت نام در سجام را انجام بدهید. در صورتی که تا به حال، ثبت نام در سجام را به پایان نرسانده اید، باز هم می‌توانید از خدمات اپلیکیشن سیگنال بهره ببرید. در رابطه با خدمات ثبت تام و احراز هویت سجام در سیگنال باید بدانید که هزینه‌ای برای انجام کامل آن از متقاضیان دریافت می‌شود.

شرایط احراز هویت غیر حضوری سجام چیست؟

احراز هویت الکترونیک سجام دارای شرایط متعددی است که می‌بایست رعایت کنید. در صورت عدم رعایت شرایط احراز هویت غیر حضوری سجام، هیچ کدام از مراحل را نمی‌توانید انجام بدهید. شرایط احراز هویت غیر حضوری سجام به شرح ذیل است.

  1. ابتدا باید ثبت نام اینترنتی در سامانه سجام را انجام داده باشید. چون کد 10 رقمی شما برای شروع فرآیند احراز هویت الکترونیکی سجام لازم و ضروری است.
  2. فرد متقاضی برای ثبت نام در سجام می‌بایست در سنی 18 سال به بالا قرار داشته باشد. در صورتی که فرد متقاضی در رده سنی کمتر از 18 سال قرار دارد، باید از روش احراز هویت حضوری برای ثبت نام در سجام استفاده کند.
  3. فرد متقاضی می‎بایست دارای کارت ملی هوشمند و یا رسید دریافت آن باشد.
  4. احراز هویت الکترونیکی سجام در سیگنال تنها برای افراد حقیقی که اصالت ایرانی دارند، ممکن و میسر است.
  5. حداکثر دفعات احراز هویت سیگنال برای هر کد ملی معتبر، یکبار است. یعنی یک کد ملی را نمی‌توان چندین بار احراز هویت سجام کرد.
  6. تمامی اطلاعاتی که در مراحل احراز هویت الکترونیکی درج می‌شود، باید متعلق به همان شخص باشد. حتی زمانی که عکس سلفی برای احراز هویت الکترونیکی سجام درج می‌شود، باید خود شخص در آن حضور داشته باشد. یک نمونه دیگر، این است که در احراز هویت الکترونیکی سجام باید شماره تحت مالکیت همان فرد استفاده شود.

احراز هویت غیرحضوری سجام | پاسخ به سوالات پرتکرار احراز هویت سجام در منزل

مدارک احراز هویت الکترونیکی سجام چیست؟

نخستین مدرکی که باید برای احراز هویت غیر حضوری سجام داشته باشید، کارت ملی هوشمند است. در صورتی که کارت ملی هوشمند ندارید، می‌توانید از کد رهگیری که در برگه رسید کارت ملی شما درج شده است؛ استفاده کنید. شناسنامه، شماره حساب کارت‌های بانکی، شماره کارت بانکی و شماره موبایل جزو سایر مدارک لازم برای احراز هویت الکترونیکی (غیر حضوری) به شمار می‌روند.

مراحل احراز هویت الکترونیکی چیست؟

همانطور که گفتیم، افزایش امنیت یکی از مهم‌ترین دلایل انجام احراز هویت غیر حضوری سجام است. به همین منظور، مراحل احراز هویت غیر حضوری سجام با هدف افزایش امنیت و شناخت سهام‌داران انجام می‌شود. حتی افرادی که از نسخه وب سیگنال استفاده می‌کنند، نیاز است تا مراحل احراز هویت غیر حضوری را انجام بدهند. ارسال عکس سلفی، ارسال امضای فرد و ارسال ویدئو از حرکات دست جزو اصلی‌ترین مراحل احراز هویت غیر حضوری سجام هستند. مشخص است که در هر کدام از این مراحل، اطلاعات همان فرد باید ضبط و ارسال شود. به همین خاطر است که نتایج احراز هویت آنلاین سجام در خانه برای کارگزاری و اداره سمات، قابل اطمینان و مورد اعتماد هستند. اگر می‌خواهید قوانین هر کدام از مراحل احراز هویت را بدانید، کافی است به اپلیکیشن سیگنال مراجعه کنید.

 

انتهای رپرتاژ آگهی/ 

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل