بازدید 5846
۱
سازمان ملل:

خدمات عمومی در افغانستان درحال نابودی است

سازمان ملل متحد در مورد نابودی کامل خدمات اولیه و عمومی در افغانستان هشدار داد.
کد خبر: ۱۰۷۴۷۷۸
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۵ 07 September 2021


به گزارش تابناک، شفقنا به نقل از رویترز نوشت: برنامه امدادی ملل متحد در افغانستان موسوم به (OCHA) در مورد نابودی زیرساخت‌های مربوط به خدمات عمومی و غذایی در افغانستان هشدار داد و اعلام کرد کمک‌های پیشین بین‌المللی به ویژه در حوزه غذا رو به پایان است.

رییس این نهاد وابسته به ملل متحده به اعضا در ژنو سوییس گفت: اکنون میلیون‌ها نفر در افغانستان به کمک‌های غذایی و درمانی نیازمند هستند و یاریگران بین‌المللی باید هرچه زودتر کمک‌های خود را به آنها شروع کنند.

این هشدار درحالی صادر شده که قرار است کنفرانس سازمان ملل برای کمک به افغانستان یک هفته دیگر برگزار شود. سازمان ملل گفته تا پایان سال برای ۱۱ میلیون نفر افغان که به کمک فوری غذایی نیازمند هستند، دستکم ۶۰۰ میلیون دلار بودجه نیاز دارد. این در حالی است که با آغاز تصرف کامل کشور به دست طالبان دستکم ۵۰۰ هزار نفر از مردم نیز آواره شده‌اند.

خبر دیگر رویترز از افغانستان اینکه آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا گزارش‌ها در مورد ممانعت طالبان از خروج اتباع آمریکایی از شهر مزارشریف را تکذیب کرد. در چند روز گذشته بیش از هزار نفر از جمله اتباع آمریکایی از این شهر خارج شده‌اند. بلینکن گفته طالبان برای خروج مردم و آمریکایی‌ها از مزارشریف همکاری کرد اما برخی از آنها اوراق مناسب نداشتند و همین موضوع کار را به درازا کشیده بود.

خبر دیگر از افغانستان اینکه یونیسف-صندوق کودکان ملل متحد- اعلام کرده به دنبال یافتن والدین کودکان افغانی است که در هرج و مرج ناشی از خروج اتباع خارجی و افغان از کابل گم شده یا بدون والدین خود به خارج آمده‌اند. یونیسف گفته تاکنون توانسته ۱۰۰ کودک را به خانواده‌هایشان برساند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
کار هر بز نیست خرمن کوفتن.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل