بازدید 12224

پیشنهاد برگزاری رفراندوم برای حذف یارانه‌ها در مجلس

عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: با توجه به میزان پرداخت بالای یارانه نقدی، همه‌پرسی تقاضای برگزاری رفراندوم را برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان مطرح کرده‌ام.
کد خبر: ۱۰۷۴۶۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۳ 07 September 2021

به گزارش تابناک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابوالفضل ابوترابی عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس شورای اسلامی در جمع خبرنگاران گفت: با توجه میزان بسیار بالای یارانه نقدی که در سال پرداخت می‌شود، براساس اصل ۵۹ و ماده ۳۶ قانون، همه‌پرسی تقاضای برگزاری رفراندومی را برای حذف یارانه‌های آشکار و پنهان و پرداخت مستقیم به مردم را مطرح کرده‌ام.

وی افزود: این تقاضا تاکنون ۲۲ امضاء داشته، اما برای اعلام وصول به ۱۰۰ امضاء نیاز دارد. همچنین تصویب این تقاضا به کسب حداقل دو سوم آراء نمایندگان مجلس نیازمند است.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۳۷
انتشار یافته: ۱۸
برای حل مشکلات اساسی تر رفراندوم برگزار کنید ملت هم رازی هستند
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۶
برای بر جام رفراندم برگزار کنید
آیا حاضرید برای رسیدن حداقل دستمزد به نرخ استاندارد جهانی هم رفراندوم برگزار کنید ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یه همچین نمایندگان حداقلی... باید هم یه همچین شیرین بازی هایی بکنن.
رفراندم بذاریم و به اندازه دو سال یارانه مردم هزینه برگزاری رفراندم کنیم که این پشیز هم از مردم دریغ کنیم
این همان مجلسی است که در دوره روحانی افزایش یارانه ها را تصویب کرد اما برای اجرا زورش به روحانی نرسید. پیداست که هیچ کار کارشناسی نه در دولت و نه در مجلس انجام نمی شود و طرحها و لوایح به اقتضای حاکمیت این جناح و ان جناح پراخت می شود. وقتی که یارانه ها برای اولین بار پرداخت شد هر ایرانی ماهانه معادل حدود 41 دلار یارانه می گرفت اما حالا سرجمع یارانه های هر نفر به پنج دلار هم نمی رسد در حالی که ان زمان قیمت ها در ایران برا اساس ریال بود و به برکت این مجلس و دولت روحانی حالا قیمت ها در ایران دلاری و بلکه در مورد بسیاری کالاها بیشتر از قیمت های جهانی شده است. به جای اینکه یارانه مردم فقیر را قطع کنید صدها هزار میلیارد تومان طلب بانکها و پولهایی که به غارت رفته است را بگیرید و به اقتصاد کشور تزریق کنید. همه چیز در کشور ما سیاسی و جناحی است و چیزی که اصلا هم نیست معیشت مردم و ابروی انهاست. همین است که همه جوانانی که درس خوانده اند و یا کاری را خوب بلدند در حال فرار از این کشور هستند. این کشور می ماند با اقایانی که پول مردم را غارت می کنند و برای اقازاده هایشان به غرب می فرستند. اما این وضع دوام نمی اورد.
کاری نداره قیمت تمام اجناس کم بشه ما یارانه نمی خواهیم که این همه سر ملت دارید منت حواله میکنید
پیشنهادبسیارخوبی است. دزدی گرگی وفسادخیلی کم می شود.
مخالفان این طرح چه کسانی اند؟!!!
نه وقت خودتان را بگیرید نه وقت مردم و نه هزینه کنید به علت بیکاری وحشتناکی که وجود دارد همین مبلغ نا چیز برای خیلی خانوارها غنیمت هست و با توجه به تعداد بالای این افراد اگر رفراندمی هم برگزار شود قطعن به عدم حذف یارانه منتهی خواهد شد مگر اینکه از مهندسی معکوس در نتایج استفاده کنید که بطور یقین نتیجه بر عکس خواهد بود
پرداخت یارانه طرحی غیراقتصادی وکشور را ویران کرده است .با این طرح توسعه کشورکندشد.صدقه دادن مشکل کشور را حل نمیکند.اگرنمایندگان هوشیار ی داشتیم این طرح خائنانه هیچوقت تصویب نمی شد
هه
رفراندوم اگر تامین آرای مردم هست، باید از سال های دور در خیلی از موارد آراء و نظر مردم به رفراندوم گذاشته میشد تا کشور به این روز فقر، فساد و عقب ماندگی نمی افتاد.
امروز روز حساب هست، مسببین وضعیت موجود باید پاسخگو باشند نه اینکه مردم را شریک جرم بی کفایتی های گذشته کنند.
این مجلس تا به حال یک لایحه به نفع مردم تصویب نکرده پس چرا خودشان را نماینده مردم می دانند
این نماینده ها اصلا درباغ نیستند اگر انرژ ی به قیمت جهانی محاسبه شود فقط برق واب را کفایت میکند مگر حقوقها هم به قیمت جهاتنی ودلاری شود یعنی حدود 80تا 120ملیون ذرماه
یه رفراندوم برگزار کنید برای صد برابر کردن یارانه ها.
این یارانه ها اگه صد برابر بشه میتونه کمک بزرگی برای خانواده ها باشه
مگر برای حل مشکل کمبود بودجه سالانه، چاره ای دیگری دارید؟ همه یارانه ها از همه چیز از شیر و نان گرفته تا گاز و بنزین. همه را یکباره بردارید. مرگ یکبار شیون یکبار. مردم و حکومت با هم بهای این روش بسیار بسیار ناعادلانه را یک بار بپردازند و هیچگاه به شرایط قبل نباید برگردیم.
رابطه با آمریکا، تعیین اولویتهای جامعه، اصلاحات قانون اساسی و امثالهم را هم به رفراندم میگذاری؟؟؟؟!
اولا که یارانه را همه کشورها به مردمشان می دهند این جزء بیت المال است و به همه مردم تعلق دارد. در ثانی نه تنها نباید یارانه مردم قطع شود بلکه باید بیشتر هم بشود. این نمایندگان مجلس هم بهتر است از حقوق خودشان کم کنند تا به اقتصاد کشور کمک شود نه از یارانه اندکی که به مردم می دهند! نمایندگان مردم از این به بعد هم فقط به فکر این باشند که در کشور کار و امید ایجاد کنند و تورم را مهار کنند آن وقت خواهند دید مردم نیازی به این یارانه اندک ندارند! بدانید تامادامیکه حقوق های نجومی مهار نشود نه کار ایجاد میشود و نه تورم مهار خواهد شد. مشکل این کشور حقوق های نجومی و بانکداری اشتباه است مشکل این کشور عدم تولید و حمایت از تولید ملی است مشکل این مملکت واردات کالاهای گران قیمت غیرضرور خارجیست مشکل عدم نظارت و عدالت در قیمت گذاری هاست چه در بخش مسکن چه در بخش خودرو و بقیه بخش ها. مشکل اقتصادی ایران اصلا ربطی به یارانه های اندکی که به مردم داده میشود ندارد.
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی