بازدید 26157

ویتامینی که از کرونای شدید پیشگیری می‌کند

مطالعات نشان می دهد ویتامین K نقش مهمی در پیشگیری از شدت بیماری کووید۱۹ به ویژه آسیب ریوی و ترومبوآمبولی دارد.
کد خبر: ۱۰۷۴۴۷۴
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 06 September 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر از مدیکال نیوز، بیماری کووید ۱۹ تأثیرات گسترده‌ای بر سلامت عمومی و رفاه اجتماعی و اقتصادی دارد. اکثر افراد مبتلا به این بیماری، علائم خفیف تا متوسطی دارند، اما بخش قابل توجهی از آنها به دلیل ذات الریه دچار نارسایی تنفسی می‌شوند. ترومبوز (لخته شدن خون) یکی دیگر از عوارض کووید ۱۹ است.

ویتامین K از ویتامین‌های محلول در چربی است که در مواد غذایی یافت می‌شود و به شکل مکمل‌های غذایی نیز در بازار وجود دارد.

بدن انسان به ویتامین K برای اصلاح پس از سنتز پروتئین‌های خاصی که برای انعقاد خون یا کنترل پیوند کلسیم در استخوان‌ها و سایر بافت‌ها نیاز است، نیاز دارد.

بدون ویتامین K، انعقاد خون به طور جدی مختل شده و خونریزی کنترل نشده رخ می‌دهد. تحقیقات نشان می‌دهد که کمبود ویتامین K همچنین ممکن است استخوان‌ها را ضعیف کرده و به طور بالقوه به پوکی استخوان کمک کرده و باعث تشکیل کلسیم در شریان‌ها و سایر بافت‌های نرم شود.

نکته حائز اهمیت این است که ماتریس پروتئین Gla موسوم به MGP یک مهار کننده وابسته به ویتامین K در کلسیفیکاسیون بافت نرم و تخریب الیاف الاستیک است.

یافته‌های محققان دانشگاه ماستریخت هلند نشان می‌دهد که عدم فعالیت MGP وابسته به ویتامین K، فیبرهای الاستیک را در برابر پروتئولیز ناشی از کروناویروس محافظت نمی‌کند.

مجموع این داده‌ها باعث شده است گروه مطالعه به مکانیسم تأثیر کاهش ویتامین K در ذات الریه پی ببرد که منجر به کاهش MGP و پروتئین S فعال شده که به ترتیب عامل تشدید آسیب ریوی و انعقاد خون هستند، می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱۰
هر روز به بهانه های مختلف تاجر و انحصارگر یک نوع میوه ، ویتامین، مواد غذایی و گیاهی و ... را خریده و احتکار می کند و با تبلیغات دروغین به چندین برابر قیمت به ملت می فروشند نوعی ترفند برای خالی کردن جیب مردم.
عالی دمتون گرم
بعد از زنجبیل و لیمو و هویج حالا نوبته بالا رفتن قیمت سبزی و کلم و کاهو هست
رفرنس و یا لینک مطالعه کو؟
لطفا تو سیاست های وب سایتتون این مورد رو الزامی کنید
خب حالا دیگه دوره هویج تمام شد و بلوای کلم بروکلی باید شروع بشه.بازهم جای شکرش باقیه که سلطان هویج علم نشد.
"بدون ویتامین K، انعقاد خون به طور جدی مختل شده و خونریزی کنترل نشده رخ می‌دهد" آخرش نفهیمیدیم ویتامین k باعث لخته شدن خون میشود یا باعث لخته نشدن؟؟؟؟ و اینکه کدومش بهتره؟ لطفا در ترجمه مطالب دقت کنید.
عجیبه که تابناک هم این شایعه ها و مهملات رو انعکاس میده .
پنجاه روز پیش مبتلا به کرونا شدم . هنوز تنفس معمولی و قبلی رو ندارم . پلاکت خون هم بشدت افت کرد که البته در حال درمان هستم و رو به بهبود . خواستم بگم که عارضه های موضوع متن صحت دارد .
پنجاه روز پیش مبتلا به کرونا شدم . هنوز تنفس معمولی و قبلی رو ندارم . پلاکت خون هم بشدت افت کرد که البته در حال درمان هستم و رو به بهبود . خواستم بگم که عارضه های موضوع متن صحت دارد .
خب مومن داری مقاله می نویسی بگو این ویتامین در کدام گروه از مواد عذایی و خوراکی وجود داره
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار