بازدید 5047

درخواست رئیس رژیم اسرائیل برای احیای روابط با فلسطین

رئیس رژیم صهیونیستی خواستار "تجدید روابط" با تشکیلات خودگردان فلسطین شد.
کد خبر: ۱۰۷۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۸ 06 September 2021

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری فلسطینی سما، اسحاق هرتزوگ، رئیس رژیم صهیونیستی خواستار احیای روابط با تشکیلات خودگردان فلسطین شد و توضیح داد که این امر به "امنیت اسرائیل" کمک می‌کند.

وی در مصاحبه با کانال ۱۳ تلویزیون اسرائیل گفت که دیدار بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین را گامی خوب و مهم می‌داند.

وی تماس با تشکیلات خودگردان فلسطین را "گامی درست" دانست و تاکید کرد که این امر به "امنیت اسرائیل" کمک می‌کند.

هرتزوگ اما از هرگونه اظهارنظر درباره سخنان نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود مایل به گفتگو با فلسطینی‌ها نیست، خودداری کرد.

مذاکرات صلح بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی از آوریل ۲۰۱۴ به دلیل اصرار اسرائیل بر ادامه شهرک سازی ها ، امتناع از آزادی اسرای فلسطینی و پذیرش راه حل "دو کشوری" متوقف شده است.

هرتزوگ با اشاره به مذاکرات انجام شده بین وی و رهبران چند کشور منطقه، خاطرنشان کرد: در تماس تلفنی ۴۰ دقیقه با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه خواستار گفت وگوی ثمربخش با آنکارا به منظور حفظ منافع استراتژیک اسرائیل شده است.

هرتزوگ با بیان اینکه از گفتگو در مورد همه موضوعات با کشورهای منطقه حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد که هفته گذشته به صورت مخفیانه با پادشاه اردن در امان ملاقات کرده و گفتگوی مهمی با وی داشته است.

وی افزود: "تماس‌هایی با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر و محمود عباس داریم و به عبارت دیگر ، یک مسیر مثبت منطقه‌ای وجود دارد که باید بدانیم چگونه از آن استفاده کنیم."

وی در مصاحبه دیگری با کانال عبری "ریشت کان" اشاره کرد که با هماهنگی کابینه اسرائیل با بسیاری از رهبران منطقه دیدار خواهد کرد و اشاره کرد که روابط وی با نفتالی بنت خوب و عادی است و گفتگوی دائمی و متقابل در مورد همه مسائل با وی دارد و با همه حتی مخالفان گفتگو می‌کند.

هرتزوگ منکر توافق میان وی و بنیامین نتانیاهو ، نخست وزیر سابق و رهبر مخالفان برای کسب کرسی ریاست در ازای عفو نتانیاهو در صورت محکومیتش در دادگاه شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر