بازدید 5635

وزیر امورخارجه با رییس جمهوری سوریه دیدار کرد

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه با بشار اسد رییس جمهوری سوریه دیدار و گفتگو کرد.
کد خبر: ۱۰۷۲۸۷۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۲۱:۳۵ 29 August 2021
به گزارش تابناک به نقل از ایرنا از اداره کل اطلاع‌رسانی و امور سخنگویی وزارت امور خارجه، امیر عبداللهیان که به سوریه سفر کرده است پیش از این با وزیر امور خارجه این کشور دیدار و گفتگو کرد.

وی در این دیدار با تاکید بر اینکه حضور نیرو‌های بیگانه هیچ کمکی به امنیت و ثبات پایدار در این منطقه حساس نخواهد داشت، گفت: بدون تردید رایزنی‌ها و همکاری‌های کشور‌های منطقه و کشور‌های مسلمان نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه ما خواهد داشت.

امیرعبداللهیان با اشاره به بررسی آخرین تحولات منطقه‌ای در این دیدار تاکید کرد: هرگونه ترتیبات سیاسی و امنیتی در منطقه با حضور و مشارکت همه کشور‌های منطقه از جمله جمهوری عربی سوریه محقق می‌شود و در این مسیر نقش عراق و سوریه را برای کمک به ایجاد تسهیلات جدید منطقه‌ای در حوزه‌های اقتصادی امنیتی و سیاسی مهم می‌دانیم.

وی اضافه کرد: حضور نیرو‌های بیگانه در منطقه هیچ کمکی به امنیت و ثبات پایدار در این منطقه حساس نخواهد داشت.

رییس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت: مشورت‌های نزدیکی در خصوص تحولات در افغانستان داریم و معتقدیم تشکیل دولت فراگیر در افغانستان بعنوان یک راهکار سیاسی باید مورد توجه همه طرف‌ها قرار بگیرد.

امیرعبداللهیان با تاکید بر اینکه صهیونیست‌ها عامل مهم ناامنی در منطقه هستند، گفت: صهیونیست‌ها مسلمانان، مسیحیان و یهودیان را در منطقه و در سرزمین‌های تاریخی فلسطین به اسارت گرفتند.

وی خاطرنشان کرد: بدون تردید رایزنی‌ها و همکاری کشور‌های منطقه و کشور‌های مسلمان نقش مهمی در ایجاد امنیت پایدار در منطقه ما خواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی