بازدید 3967
۳

کلافگی مردم گلستان از قطعی‌های آب و برق

قطعی های مکرر آب و برق در گلستان مردم را کلافه کرده اما استاندار از این امر مطلع نیست و بیان می کند که شرایط بهتر شده است.
کد خبر: ۱۰۷۲۷۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۳ 29 August 2021

به گزارش «تابناک» به نقل از مهر، کمبود آب و قطعی های مکرر برق در گلستان پدیده جدیدی نیست و با شدت و ضعف های متفاوت در اکثر ماه های سال اتفاق می افتد.

خاموشی های امسال که از فصل بهار آغاز شده همچنان ادامه داشته و مردم در گلستان روزانه تا سه ساعت بی برقی را هم تجربه می کنند.

داستان قطعی آب شبانه گرگان هم به استناد کمبود ۴۷۰ لیتری بر ثانیه ای و تحت عنوان مدیریت فشار اعمال می شود که البته این قطعی در طول روز هم اتفاق می افتد. همچنین قطع برق در طول روز قطع آب را هم به دنبال داشته و این سریال دنباله دار همچنان ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب گلستان در این خصوص گفته بود: همه منابع آبی استان متکی به ۶۰۰ حلقه آب شرب بوده که در کنار ۳۵ هزار حلقه چاه آب در بخش کشاورزی از آن استفاده می‌شود.

بهزاد هرمزی افزود: با روشن شدن چاه‌های آب کشاورزی، سطح سفره‌های آب زیرزمینی به شدت کاهش پیدا می‌کند و به صورت طبیعی ما در تامین آب شرب در استان با مشکل مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: استان با کمبود هزار و ۵۰۰ لیتر بر ثانیه آب شرب مواجه بوده و نیاز آبی شهر گرگان هم هزار ۷۵۰ لیتر بر ثانیه است لذا مدیریت فشار در طول روز انجام می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق گلستان هم گفته بود: با توجه به خشکسالی و به مدار نیامدن نیروگاه‌های آبی در کشور همه استان‌ ها با کمبود برق مواجه هستند.

علی اکبر نصیری افزود: با افزایش دما میزان مصرف در استان از میزان مجاز فراتر رفته و ما مجبور به اعمال خاموشی هستیم و امیدواریم با رعایت مردم و مصرف بهینه شبکه پایدار داشته باشیم.

مردم گلستان به کمبود برق و آب در استان واقف هستند ولی خواستار این هستند که مدیریت بهتری برای این خاموشی ها و قطعی ها اتفاق بیفتد.

انتقاد مدیرکل اوقاف گلستان از قطعی های مکرر آب و برق

اما نکته جالب توجه این که استاندار گلستان از این قطعی ها مطلع نیست. در جلسه ستاد کرونای استان که روز شنبه برگزار شد، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان نسبت به بی‌تدبیری‌های مدیران آب و برق استان انتقاد کرد.

حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد افزود: این قطعی ها بدون برنامه بوده و حتی مردم نمی توانند یک وضوی ساده بگیرند.

وی ادامه داد: کارمندان از قطعی آب و برق در ادارات به منازل پناه می برند اما در آن جا هم شاهد این معضل هستند.

اما استاندار گلستان با بیان این که وضعیت نسبت به سابق بهتر شده است، از اعضای جلسه پرسید کدام یک از شما در یک ماه گذشته با قطعی آب و برق روبرو بوده اید که بسیاری از افراد در جلسه اعلام کردند که این قطعی ها را تجربه کرده اند.

در این حین، مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان خطاب به استاندار گلستان گفت: شاید آب و برق منزل شما قطع نمی‌شود اما برای ما در طول روز قطع شده و مردم از این شرایط ناراضی هستند.

وی همچنین اذعان کرد در تعطیلات کرونایی چند روز گذشته هم شاهد قطعی برق بودیم و هیچ گونه مدیریت درستی در این خصوص صورت نمی گیرد.

استاندار گلستان اما توضیح داد: کمبود برق مسأله کشوری بوده و با تدابیر صورت گرفته تلاش شد تا خاموشی به حداقل برسذ.

هادی حق شناس گفت: کمبود آب هم یک معضل چندین ساله بوده که حل آن نیازمند احداث سد است.

در سال جاری با به مدار ورود چاه های کشاورزی و بخش خصوصی بخشی از معضل کم آبی استان برطرف شده اما همچنان این قطعی ها ادامه داشته که لازم است متولیان امر در این زمینه تصمیمات بهتری را بگیرند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۳
گنبد کاووس استان گلستان خ رسالت همچنان روزانه سه ساعت قطعی برق داریم . اب که اصلا نداریم و تمام همسایه ها دبه به دست دنبال اب می گردیم .خود شرکت اب و فاضلاب هم یک تانکر اب میاورد که انهم با توجه به جمعیت به کسی نمی رسد و تازه از نظر بهداشتی هم مشکل دارد و اسهال ایجاد می کند .ما که کلافه شدیم و کسی هم گوشش بدهکار نیست تازه برای من که تاحالا اب نداشتم قبض صد هزارتومانی هم امده
استان گلستان یک استان بدون مسئول و مدیر مسئولیت پذیر است . اب و برق یکسره در هر نقطه از این استان قطع میشه و کسی هم جوابگو نیست . خلیج گرگان خشک شده کسی پیگیر نیست . نماینده ها و مسئولین ارشدش فقط موقع انتخابات دوستدار مردم می شوند و بعد از انتخابات خداحافظ تا چهار سال دیگه .
وزیر گفت دیگه قطع و آب و برق نداریم یک صد سال دیگر صبر کنید درست میشه
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی