بازدید 175053

اروپا را برای ادامه مذاکرات احیاء برجام کنار بگذاریم

کارشناس مسائل بین الملل گفت: سید ابراهیم رئیسی برای ادامه مذاکرات احیاء برجام، اروپا را به طور کامل از مذاکرات کنار بگذارد.
کد خبر: ۱۰۷۱۶۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۰ 23 August 2021

به گزارش تابناک، عطا بهرامی کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بیانیه اخیر تروئیکای اروپایی درباره غنی سازی ایران، گفت: در حقیقت شرایط ایران با زمانی که برجام را امضا می‌کرد، فرق کرده و در حقوق بین الملل هم این یک اصل است که حتی قرارداد‌های مشخصی که امضا شده است را هم با تغییر شرایط می‌توان به هم زد، اما غربی‌ها نمی‌خواهند واقعیت را ببینند.

 

کارت تحریم دیگر خاصیتی در برابر ایران ندارد/ غرب متناسب با امکانات خود تهدید کند


وی افزود: آمریکا از برجام خارج شده و اتحادیه اروپا هم به تعهدات خود عمل نکرده است، بنابراین اکنون قراردادی با آن‌ها نداریم، لذا ایران هم تعهدات خود را کاهش داد و از این جهت ما کار غیر حقوقی نکرده ایم و آن‌ها هم نتوانستند علیه ما کار حقوقی کنند، لذا اکنون در حال تبلیغات هستند، چراکه اگر از نظر حقوقی دست برتری داشتند، مکانیسم ماشه را پیگیری می‌کردند، بنابراین حرفشان از نظر فنی غلط است.

بهرامی ادامه داد: شرایط ایران فرق کرده و سه سال است مشمول تحریم‌های جدید شده‌ایم و در این سه سال صادرات ما یک میلیارد دلار کم‌تر شده است، به عبارت دیگر صادرات ایران به خارج در این سه سال تحریم در مقایسه با سه سالی که در توافقنامه برجام بود، یک میلیارد کم‌تر شده، یعنی کم‌تر از سه درصد و این به معنای بی تاثیری تحریم است.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: زمانی که تحریم یعنی تنها ابزاری که غربی‌ها ما را تحت فشارمی‌گذاشتند بی اثر شده و فروش نفت ما هم از تابستان سال گذشته تاکنون رو به فزونی بوده است، کارت تحریم دیگر خاصیتی ندارد و بهتر است غرب متناسب با امکانات خود تهدید کند.

بهرامی ادامه داد: آقای رئیسی با شی جین پینگ رئیس جمهور چین و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه صحبت کرد و قراداد راهبردی بین ایران و چین و ایران و روسیه مطرح است. چینی‌ها پیشنهاد خوبی ارائه کردند. قرارداد چین با روسیه ۲۵۰ میلیارد دلار است، اما قرارداد چین با ایران ۴۰۰ میلیارد دلار پیش‌بینی شده است که عملا تحریم‌ها بی اثر می‌کند، ضمن اینکه پیمان پولی دوجانبه‌ای که بسته می‌شود از سوئیفت چینی و روسی است و ایران به آن‌ها می‌پیوندد و آمریکا دیگر نمی تواند تهدید کند.

وی با بیان اینکه اروپایی‌ها دقیقا همان راه قبلی خود را می روند، گفت: در مذاکرات وین که تا دور ششم پیش رفت هم اروپا در همین فضا بود که نتیجه نگرفت، اما امروز شرایط فرق کرده است و ایران در موضع ضعف نیست، مذاکرات هسته‌ای دیگر خیلی معنا ندارد و ایران اگر مذاکرات هسته‌ای را پیگیری هم نکند اتفاقی نمی‌افتد. می‌توان یک بحث راهبردی در مورد کلیت مناسبات منطقه با همسایگان و ... انجام داد و مذاکرات هسته‌ای طبق پادمان است نه بیشتر نه کم‌تر، لذا آن‌ها ابزاری برای اعمال فشار بر ایران ندارند.

بهرامی ادامه داد: وقتی که پرونده هسته‌ای شروع شد، ۷۰ درصد سوریه سقوط کرده بود و بعد از مدتی ۶۰ درصد عراق سقوط کرد و سپس به یمن حمله کردند، اما اکنون حشدالشعبی عملا در حال کنترل عراق است و مسائل سوریه تمام شده و یمن هم هر روز بهتر می شود، لذا ایران تمام جنگ‌ها را در منطقه برده است.

وی افزود: حالا که ایران در ۱۰ سال اخیر در نبرد‌های منطقه پیروز شده است، توافق‌های آتی و تعادل‌های آینده هم باید طبق همین نظم باشد. اگر آقای رئیسی می‌خواهد مذاکرات احیاء برجام ادامه پیدا کند، باید امثال فرانسه و اروپا را به طور کل از مذاکرات کنار بگذارد، فرانسه نه قدرت تاثیر گذاری است و نه موضوعیتی دارد، در اروپا کاره‌ای نیست و در جهان هم شوخی است و اینکه فرانسه پیام می‌برد و می‌آورد منطق درستی پشت آن نیست. انگلیس هم از اروپا خاج شده است و دیگر تروئیکای اروپا معنا ندارد.

بهرامی ادامه داد: پرونده هسته‌ای ایران و نقشی که برای اروپا تعریف شده، تنها جایی است که سیاست خارجی اروپا موضوعیت دارد، در حالی که باید این امتیاز را از آن‌ها بگیریم و بیخودی آن‌ها را بزرگ کنیم. اگر ایران اروپا را در پرونده هسته‌ای کنار بگذارد اروپا در هیچ پرونده جهانی دیگر فرصت عرض اندام پیدا نمی‌کند.

گفتنی است؛ وزارت خارجه سه کشور انگلیس، فرانسه و آلمان با انتشار بیانیه مشترکی بدون اشاره به بدعهدی خود نسبت به برجام، از گزارش اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی درباره غنی‌سازی ایران ابراز نگرانی کرده و مدعی شدند که ایران باید تمام فعالیت‌های نقض کننده توافق هسته‌ای را متوقف کرده و به مذاکرات وین بازگردد!

در این بیانیه همچنین ادعا شده است که اقدام ایران در تولید اورانیوم فلزی غنی شده تا ۲۰ درصد باعث نگرانی‌های جدی است. آنچه نگرانی ما را شدیدتر می‌کند این است که ایران با عقب‌نشینی از سازوکار‌های نظارتی برجام، دسترسی‌های آژانس انرژی اتمی را محدود و اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کرده است!

در ادامه ادعا‌های سه کشور در این بیانیه آمده که مذاکرات وین بنا به درخواست ایران برای دو ماه متوقف شده و ایران هنوز تاریخی برای از سرگیری این مذاکرات اعلام نکرده است. ایران همزمان با امتناع از مذاکره، در حال انجام اقداماتی است که بازگشت به برجام را پیچیده‌تر می‌کند.

این بیانیه همچنین می افزاید که گزارش‌های اخیر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که تایید می‌کند ایران برای نخستین بار اقدام به تولید فلز اورانیوم غنی شده تا ۲۰ درصد کرده و ظرفیت تولید اورانیوم غنی شده‌اش را تا ۶۰ درصد افزایش داده موجب نگرانی جدی ما شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۴۱
خدا به داد مردم برسه از دست این به اصطلاح کارشناسان
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
پس چرا تحریم شدیم چین هم خرید نفت از ما را کاهش داد
کارشناس
ناشناس
| - |
۰۸:۲۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
مسئله هسته ای یک کار کارشناسی است دست مردم عادی بود مدتها پیش بخاطر گوشت و تخم مرغ داده بودیم رفته بود
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
احیای برجام؟!!! یعنی هنوز نفهمیدید برجام مرده. آمریکا هرگز به برجام برنخواهد گشت
اگه اروپا رو بگذاریم کنار که تو تحریم ها با آمریکا همراه می شن خفه مون می کنند!
ساده ترین چیزها رو فراموش می کنید گاهی!
مگه تحریم های بینهایت آزاردهنده اوباما رو فراموش کرده اید که با خاطر همراهی اروپا بود؟
یا بی اثر کردن تحریم های ترامپ به خاطر عدم همراهی اروپا با ترامپ!!!!!!!!
هر شخصی مطابق با امیالش و نه مصالح مملکت نسخه می پیچد!
پاسخ ها
جابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
وقتی کشور سیاستهای اقتصادی خود را عوض کنند شرکای تجاری خود را تغییر دهد کجای ما را می‌توانند خفه کنند .ی
آمریکا که نیست
اروپا را هم کنار بگذاریم
هسته ای هم مثل قبل مهم نیست
پس برای چه مذاکره کنیم.....
پاسخ ها
وحید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۲۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
با چین و روسیه و ویتنام مذاکرات هسته ای را ادامه بدن
کارشناس محترم شما دقیقا الان کجا زندگی میکنی؟!
شما که می گویید با چین و روسیه مراوده داشته باشیم و تحریمها دیگر اثر ندارد!همین الان کلی پول بلوکه شده در کشورهای اروپایی و ژاپن و کره و ... داریم!می توانید آنها را آزاد کنید؟شما حتی نمی توانید طلب تیمهای خود را از فدراسیون فوتبال آسیا بگیرید!این چه حرفی است که می زنید؟!فکر کردید با دو کشور چین و روسیه(که سابقه خوبی هم در عمل به تعهداتشان ندارند) قرارداد امضاء کردید دیگر مشکلات حل است؟زهی خیال باطل!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
این اقای کارشناس تا حالا اجاز نظر دادن نداشته حالا حرفهای توی کتاباش یادش افتاده چیزی بفرمایید !جمع کن اقا کارشناس تو هنوز پول های در عراق داریم که برادر بزرگوارتان هست نمیتوانید بگیرد وای بحال کشورهای انطرفتر رویسه چین اگر بیل زن بود ن فکری بحال تحریمهای خودشان میکردند ....
ناشناس
| - |
۰۸:۳۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
شدیدا تحت تاثیر شبکه های اجتماعی هستید واقعیت های میدانی چیز دیگری می گویند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۹ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
حتی ایتالیا در جنگ سفارش بالگرد های شینوک رو تحویل داد و المان هم سفارش ناوچه های کلاس کمان رو تحویل داد ولی روسیه نامرد قطعات یدکی میگ۲۹ و سوخو۲۴ و زیردریایی کیلو رو نمیداد و هنوز هم نمیده!
متاسفم تومو میبینی ومن پیچش مو فکر نکن چین وروسیه ازامریکا واروپابهترند وباید بغلطیم دردامان شرق اگر قدری ازاقتصاد بدانیم یک کلام وختم آن، ببین منافع ملی کشورت کجاست دقیقا همانجا بایست وازمنافع کشورت دفاع کن
پاسخ ها
فرزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
حضرت امام فرموده بودند نه غرب و نه شرق.قطعا ایشان به .امور از همه واقف تر بودند
نویسنده گرامی کلا تو فضای دیگه ای سیر میکنند
مشخصه لالایی روسیه در گوششون خیلی خوب جواب داده
ما هم از اول گفتیم ایران و آمریکا رو در رو با هم صحبت کنن و مشکلات بین خودوشن رو حل کنن!
ماباید باآمریکا مذاکره کنیم .
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
آمریکا در چه فکریه؟
خامنه ای خمینیه
دقیقا درست است طرف اصلی ما آمریکاست چرامالقمه رادورسرمان میچرخانیم آنگاه میگذاریم دهانمان اروپا بدهان آمریکانگاه میکند
آفرین بلخره سر عقل اومدید.
چین و روسیه هم اضافن
اونا فقط میان ماهی بگیرن. شما فکر کردید میان حمایتتون کنن؟ نه. اونا خودشونم دستشون زیر ساطوره.
لاشخورا و بی فایده ها رو حذف کنید. ببینید اگه با مذاکره حل میشه با آمریکا مذاکره کنید. اگرم نمیشه مذاکره رو ببندید بذارید کنار. گژدار و مریز نمیشه. سیاست جای قهز و آشتی فامیلی و ادا اطوار و تعارف بازی نیست. کی میخواید بفهمید؟
چقدر خوش خیال. پس چرا چین و روسیه عزیزتان از ایران نفت نمی خرند؟. چرا چین پول های ایران را نمی دهد و.....؟
پیش به سوی عقد ترکمنچای دیگر
چه خوشبینانه به قضایا نگاه میکنه
اگه با همین وضعین پیش بریم دیگه پولی واسه حشد الشعبی و لبنان و کشور خودمون نمیمونه
اقتصادمون داره میترکه کجایی عامو
افرین این بهترین تحلیل بود که تاکنون دیده بودم دقیقا درسته انها فقط پارس میکنند ودیگه کاری از دستشان بر نمی اید اگه این غافله گمراه که چشم به غرب دارند بگذارند ما رابطه با شرق را جایگزین رابطه غرب کنیم هم انها تحریم میشن هم ما سود بیشتری میبریم وهم دیگه امریکا نمیتونه همسایگان مارو بجون ما بندازه
این کارشناس شما از بین رفتن ۱۰۰ میلیارد در امد نفتی وغیر نفتی واوضاع فاجعه بار اقتصادی کشور را نمیبیند این دروغهای بزرگ را میگوید
روسیه و چین خیلی دوست داری؟
هیچ غلطی نمیتونند بکنند
شیرمادر حلالت باشه ابراهیم ریسی طرف ما مردم ایران باش ما مردم هم کنار یس جمهور منتخب میمانیم زنده باش ریسی جانم فدایت
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
"رئیس جمهور منتخب"؟! خخخخخخخخخخخخ
تحلیل بسیار جامع ونزدیک به واقعیت است ماهرچه ضربه میخوریم ازدشمنان دوست نما ست که اروپاییان خصوصا انگلیس وفرانسه این دشمنی را بارها ثابت کرده اند لذا کنار گذاشتن این دشمنان از مذاکرات قطعا به نفع ماست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
اول ببین رئیسی هیچ می تونن قیمت دلار رو کنترل کنه بعد اینطور رئیسی رئیسی بکن.
شماچکاره هستید که برای کشورانقلابی ایران دستورصادرمیکنیدسه کشور کوچک مثل آلمان و فرانسه انگلیس که همه شأن باهم نصف ایران نمیشودگمشوید
برجام کلاه بزرگی بود که سر ایران گذاشتن و دوباره سعی به این کار رو دارن

اگر میخواهید مذاکره بکنید همون آمریکا بس است - بقیه شون دنباله رو هستن
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۶:۵۴ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
اگر برجام کلاه بود آتیشش بزنید، همانطوری که تهدید کردید. چرا معطلید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۰ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
خودتی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۱ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
از حماقت این ملت در عجبم
آمریکا از برجام خارج شد - باز هم دنبالش موس موس میکنید
افرین بخدا قسم بهترین راه کار است قوی شدیم اروپا راکنار بگدارید اگر حرفی هست مستقیم تازه اروپاه به شکست خود پی میبرد
منطقه رو ول کنید
گوربابای یمن و لبنان و سوریه
بچسبید به کشور خودمان
فقر و اعتیاد و تن فروشی رو از بین ببرید
بسیار عالی
اگر ایران از همان ابتداء با خود آمریکا وارد مذاکره میشد قطعاً به نتیجه میرسید ولی کشورهایی اروپایی به دلیل من منفعت خودشان حاضر نیستند این رابطه به سادگی حل و فصل شود
دشمنان ما نگران شوند ازنگرانی هم بمیرند به حال ما فرقی نمی‌کند دیگردوران زورگویی اروپاییان برایران گذشته باید با ایران مثل یک کشورقدرتمندبرخوردکنندحرف مامنطقی است مامی گوئیم مذاکردیم وشما هم پذیرفتیدوامضاکردید همان راشما عمل کنید ماهم باز به قراردادمان برمیگردیم
بسیار عالی،خیلی خوب و مستدل توضیح داده و واقعا نباید اروپا را الکی بزرگ کنیم،اگر این کار صورت بگیرد اروپا هم حساب کار دستشان میاید
احسنت به کارشناس خبره ومقتدر
جناب عطابهرامی
دقیقل باید اروپاروازمذاکرات هسته ای کنار بزنیم
اروپا فقط کاروبدتر وپیچیده تر میکنه تا امتیاز بیرهمگه چیکار کرده تاالان
باید باکنار زدن اروپا مذاکرات برجام شروع بشه تا اروپا بفهمه باایرانی ها نمیشه باحیله ومکر رفتارکرد گروهک منافق در فرانسه وانگلیس بدترین تبلیغات رو برعلیه ایران میکنن باپشتیبانی اروپا
وبرعلیه ایران هررز بیانیه میدهن
باچه رویی میخان نقش میانجی بین ایران وامریکا روبازی کننانا کمتراز امریکا دشمنی نکردن باایران
ایران باید شرط بگذارد غنی سازی روبالاببردموشک ومنطقه وهسته ای رو باهم داشته باشد یک قدم عقب نشینی نکند
اگر قبول نکردن برن دنبتال کارشون
دیه چی مونده که بخان تحریم کنن ایران
اگه میتونن ماشه رو رووسط بیارن
ایران وایرانی قدرتمند تراز اونی هستن که امریکا فکر میکنه ایرانی ها ابرای دفاع از کشورشون وخاک شون یکباره وباوردنکردنی متحد ویکصدامیشن ودشمن را مایوس میکنن
آقای بهرامی از اقشار مرفه جامعه میباشند که تحریم ها هر روز ایشان را پولدار تر و قدرت خرید مردم عادی را کمتر میکند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
آقای ناشناس به شرطی که مستقیم با آمریکا مذاکره کنیم منظور آقای بهرامی هم همینه منتهی واضع نگفتن
سلام بنده کاملأ بااین ایده موافقم،برجام جزخیانت ،تحریم،و...برای ایران هیچ سودی نداشته است،مابایدبه داخل متکی باشیم،آمریماوچندکشوراروپایی چکاره هستند که واسه ملت بزرگ ایران تصمیم بگیرند،ایران بایدباقدرت هسته اش رو ادامه بده،تعامل باکشورهای همسایه بهترین گزینه است،وباوطن فروشان وخائنین به این مرزوبوم باقاتعیت برخوردبکند،زنده با ایران و ایرانی.
ماشاالله به این قدرت استدلال ،بنده خدا خودت واقعا این حرفهای خودت رو قبول داری ....
سفر‌ملت‌خالی‌شده‌بیکاری‌فقر‌بی‌عدالتی‌ظلم‌وستم‌می‌گوید‌تحریم‌اسر‌ندارد‌‌اگر‌برجام‌انجام‌شود‌چین‌وروسیه‌از‌کرسنگی‌میمیرند‌‌چین‌وروسیه‌ایران‌را‌غارت‌کردن‌‌روسیه‌خودش‌را‌صاحب‌ایران‌میداند‌اگرایران‌برجام‌را‌درست‌کند‌همین‌چین‌وروسیه‌ایران‌رابا‌خاک‌یکسان‌میکنند‌شما‌از‌کمنیستا‌میترسید‌چرا‌حق‌را‌برای‌مردم‌نمیگی‌
دقیقا اروپا موش میدواند باید اصلا در مذاکره نباشن و اگر مذاکره برجام ۳ بعلاوه ۱ بود قطعا آمریکا جرات نمیکرد براحتی هرکاری میخاد انجام بده چون توافق راهبردی قراره با چین و روسیه بشه و به نوعی اینها رقیب آمریکا هم هستند در نهایت به نفع ماست یعنی مذاکره برجام ۳ ایران و چین و روسیه باشند یک آمریکا و یعنی چی ۵ بعلاوه ۱ و ما خود قدرت منطقه و دنیا هستیم الان و در ۱ نمیگنجیم
جناب کارشناس!
اولا روسیه خیلی اقتدار داشت جلوی تحریم خودش رو می گرفت.
ثانیا، تاریخ ایران پر از خیانت و جنایت روسیه علیه ایران و ایرانی بوده است. یادتان نیست یا به صلاحتان نیست یادتان باشد؟
این که اروپارو کنار بزنیم خوبه به شرطی که مستقیم با آمریکا مذاکره کنیم تا رو سیاهی بمونه واسه اروپا امسال ا ون آقای بهرامی هم تو گفته هاش نظرش اینه منتها به هر دلیلی مستقیم اسم آمریکا نیاورده ببیند الان سیاست ترکیه زد هواپیمای روسیه رو خلبانانشم مرد روسیه هیچ کاری نکرد چون ترکیه با آمریکا ناتو رابطه داشت از طرفی رفت با روسیه قرارداد اس ۴۰۰بست امریکا هیچ کاری نکرد چون ترکیه با روسیه روابط تجاری داری خلاصه همرو دور خودش نگه داشته که الان داره میشه اقتصاد اول نه نفت داره نه چیزی فقط مدیریت داره
حواستون به ماهم باشه یه مشتی ماشین و دلار و طلا دارم هروقت موقع مذاکره شد قبلش به من خبر بده حواسم بهتون هست!!!!!!!!!!!!!!!!!
آنها یکه در دور میز مذاکره کرات منشینند مانند بنگاه دارانی هستند که پور سانت میخواهند وتصمیم آخر را ایران وامریکا میگیرد پس چرا ایندو کشور با یکدیگر مستقیم مذاکره نمی کنند آیا مسئولین نمی دانند هرروز تاخیر در مذاکرات چه بلایی بر سر مردم می آورد
مردک چی زدی، مردم هر روز فقیر تر شدن.
شبکه 3 تلویزیون حدود 10 روز قبل یک فیلم مستند تاریخی در باره مذاکرات 15 ساله اتحاد جماهیر شوروی سابق با آمریکا را نشان داد که در زمان 2 رئیس جمهور شوروی یعنی میخائیل گورباچف و بوریس یلتسین انجام شد که آنها هم مانند اصلاح طلبان فکر می‌کردند با مذاکره با آمریکا تمام مشکلات شوروی حل می‌شود ولی چه بلایی بر سرشان آورد تعداد 10 تا کشور را از خاک شوروی سابق جدا کردند و اقتصاد شوروی را نابود کردند و تورم را بشدت افزایش دادند فقر و گرسنگی در شوروی افزایش یافت و وقتی بعد از 15 سال مذاکره بی نتیجه با آمریکا تصمیم گرفتند روی پای خودشان بایستند و به توان داخلی مردم شوروی تکیه کنند بشدت پیشرفت کردند
پاسخ ها
سعید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
دادا شما راست میگین ولی مردمی که شب و روز ماهواره می بینن و نگاه شبکه های داخلی نمی کنند نمی فهمن، میگن آدم خوابیده رو میشه بیدار کرد ولی کسی که سرشو به خواب زده نمیشه بیدار کرد این جماعت ملت هر یک از دیگری احمق تر هستند
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
آقای با بصیرت عزیز، اضمحلال شوروی به دلیل مذاکره با آمریکا نبود، بلکه ساختار غلط، فاسد و استبداد رهبران اتحاد جماهیر شوروی باعث فروپاشی آنها گردید. حتی امروز نیز فدراسیون روسیه از لحاظ اقتصادی در میان کشورهای صنعتی حرفی برای گفتن ندارد. لطفا صنایع نظامی را نشانه پیشرفت قلمداد نکنید! نمونه کشورهای پیشرفته نظامی در دنیا علاوه بر روسیه، کره شمالی و پاکستان و... نیز وجود دارند.0
به نظر من این کارشناس درست می گوید ضربالمثل ایرانی که میگه پات بکش منت نکش حالا نمیدونم چرا منت کشی از کشورهای آمریکای و اروپایی کنیم کشور ما این توانایی را دارد کشورمان به خودکفایی برسد نه، نگاه به دست غارتگران آمریکایی و اروپایی باشه
آقای به اصطلاح کارشناس ،تو که خیلی میفهمی دلار از هزار تومان طی ۱۰ سال شده ۲۷۰۰۰ تومان ،تورم ساعتی است و به بیش از ۴۰۰٪ در سال رسیده ،تویی که نفست از جای گرم در میاد امثال تو و مسئولین باعث این وضعیت اسفبار معیشت مردم هستن چون دستتون تو جیب مردمه نمی فهمین مردم چجوری دارن با جون کندن نان میخورن....بعد تو نشستی میگی تحریم بی اثر شده پس چرا دلار به قیمت قبلی بر نمیگرده یا تورم حداقل کنترل نمیشه...یارانه ای که حتی اسم بردن ازش باعث خجالت مردم شده فقط میشه باهاش دو کیلو ماست خرید از گوشت و برنج و مرغ بگذریم چون با درایت مسئولین خوراک خردن هم واسه مردم شده لوکس و تجملات فقط نفس کشیدن مردم جز عوامل لوکس حساب نمیشه که اون هم با دلسوزی مسئولین کرونا داره زحمت نفس کشیدن مردم رو هم میگیره.......
برادر من ایان داره از درون میپوسه شما دنبال چه چیزهایی هستی . شما دقیقا کجا زندگی می کنید اقای کارشناس؟ پاکستان هسته ای ایا قدرت دارد یا ژاپن ثزوتمند ؟ انرزی اتمی نتوانست برقی برای ایران تولید کند پس به درد چی میخورد
وقتی که پرونده هسته‌ای شروع شد، ۷۰ درصد سوریه سقوط کرده بود و بعد از مدتی ۶۰ درصد عراق سقوط کرد و سپس به یمن حمله کردند، ا

مسایلی که سرنوشت ملت ایران را تعیین میکند و با عث میشوند هر روز سفره من وشما کوچک و کوچک تر شود.!! ای لعنت بر این سیاست اجنبی پرست .(اجنبی فقط روس انگلیس و آمریکا نیست )
کاسبان تحریم خود دولتها و اتاق های بازرگانی ایران هستند،
دولت هنوز رای از مجلس نگرفته دلار و طلا می‌ره بالا
بانک مرکزی مگه آمریکایی هستند بی خیالند یا شریک کاسبان تحریم هستند
اروپاییان را کنار بگذاریم، با آمریکا هم که مذاکره ممنوع است. پس خودمان با خودمان جلسه بذاریم مشکلات کره زمین را حل و مدیریت جهانی کنیم! این به اصطلاح کارشناسان را از کجا پیدا می کنید؟ با این هوش و شعورش باید وزیر رئیسی بشه، اینجا داره هدر میره.
این که نخود آشم نیس ولی اون اصل کاریا خوب میدونن ایران بی برجام خودش که نابوده و به درد هیچ کشوری هم نمیخوره واس همین چن وقت دیگه پای امضاش میشینن
سلام تحریم برای مسعولان نظام بی تاثیراست ولی برای مردم فاجعه است آقای بهرامی در فکرخود و مسعولان نظام است نھ مردم اف براو بادتحریم کمرمردم راشکستھ دلار شده 27000تومن مردم معیشت ندارند خداذلیل کنھ نجومی بگیران رو آیا قرارداد400میلیارددلاری با چچین شکم مردم را سیرمیکند با این گرانی و تورم مردم دنبال یک لقمه نانند انرژی ھستھ ای شکم مردم را سیرنمی کند به دروغ میگوید یمن روزبه روز بهتر میشود تمام زیرساختهای یمن ازبین رفته مردم سوخت ندارند مجبورشدنند 5 میلیون اصله درخت را قطع کنند و بسوزانندمیلیونها کودک یمنی دارند ازگرسنگی میمیرنند دھھا ھزارنفر وبا گرفتند میلیونها نفر آواره شدند بعد دم ازپیروزی میزنی ....
ما بايد خودمون با خودمون مذاكره كنيم!
پاسخ ها
naser
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۸ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
متاسفانه ما حتی با خودمان هم بلد نیستیم مذاکره کنیم!!!0
از این مقاله چرت تر نخونده بودم اگه صادرات فرقی نکرده فروش نفتم کم نشده پس چرا قیمتا تو این سه سال در هر چیزی حداقل 6 برابر شده چرا قیمت دلار الان 27 تا آخر سال اگه همین منوال باشه از 40 هم عبور میکنه بابا برید با خود آمریکا مذاکره کنید وسلام
بهش میخوره کارشناس چینی باشه نه ایرانی!
واقعا من تقریبا دو ساله که همیشه فکر میکردم و تو بحث با دوستان مجازی و واقعی،میگفتم که اروپا،مثلا چه قدرت یا اختیارات یا استقلال و توانایی داره که نشسته روبروی ما ؟؟واقعا چرا باید بپذیریم که اونها الکی سیاهی لشکر اضافه کنن به خودشون که عده شون بیخودی و در جهت زیان ملی ما،زیاد میکنن؟از اینکه در سطح رسانه و تحلیل رسانه نسبتا نامدار هم می بینم که به این تحلیل رسیدن،این فکر در من تقویت میشه که پایه ها و امکانات سیاسی و حقوقی این کار یحتمل وجود داره و از اونطرف قدرت افزوده ملی ما و دست برتر ایران در بازیهای منطقه ای،ایران رو در جایگاهی قرار داده که انصافا ،اگر اغراق نباشه،از مجموع آلمان و فرانسه و اتحادیه اروپا،برش و برد سیاسی و امنیتی ایران،بالاتره،خرده نگیرن دوستان،من سیاسی و امنیتی رو گفتم و جایگاه ایران که حقیقتا امروز قدرت بلامنازع منطقه ست با فاصله بسیار معنادار با دومین بازیگر موثر منطقه که امریکا باشه.و تمام نخبگان و دست اندر کاران سیاسی منطقه و جهانی میدونن که تقریبا برگ موثری جلوی ایران ندارن،تمام برگهاشون خرج کردن،ایران هنوز حتی برگهای متوسطش رو هم خرج نکرده،چه برسه به برگهای عالیش.کنار زدن اروپای مضمحل رو به فنای وابسته بی قدرت،خود نمایش و تثبیت علنی از قدرت فزاینده ایران در عرصه جهانی خواهد بود،غرب دیگر میداند که ایران به هیچ حرف و وعده و برگه و پیمان نامه ای،تره هم خرد نمیکنه و حتی حوصلش رو سر میبره این حرفها،و فقط قاطعانه در برابر کار و عملی که راستی آزمایی دقیق بشه،به تعهدات سابقش برمیگرده و تازه برای این هم هیچ اصراری ندهره چون به واقع حتی این هم در راستای منافع ملی ایران نیست،چرا که برخلاف نظر غیرنخبگانی،پیمان نامه هایی که یک طرفش امریکا باشه،هدفش فقط اینه که وعده نسیه بده و عمل نقد بگیره و البته که این بار به دیوار محکم ایرانی برخورده که دیگر کارآزموده و بدعهدی دیدست و گذشت آن زمانی که آن سان گذشت
توی ناز وونعمت وبیت المال غلط میخورید..میاد بعنوان کارشناس چندتا ارازیف میبافین که مردم مشغول کنید شماها پسراتون الان توی کشورهای اروپایی وامریکا هستن
ما به اقای رییسی رای دادیم که مرگ بر امریکا بگویند نه مداکره با آمریکا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۲
نتیجه اینکه هر روز بدتر شده و پول رایج بی ارزش تر و دلار
. تعیین کننده شده . یک کم تفکر کن بعد تصمیم بگیر
جهان دردست ۵ کشور هست بقیه کشورها جز امار نیست علتش بخاطر داشتن حق وتو که در سازمان ملل دارند جز قدرتهای اصلی هستند این پنج کشور امریکا وچین وروسیه وفرانسه وانگلیس کل کشور ها ازامریکا میترسند بجز چین وروسیه که دارای حق وتو هستند وایران وکره شمالی این چهارتا کشور راکنار بگذرید بقیه کشورها جهان جرات ندارند بدون اجازه آمریکا یک لیوان آب بخورند خلاصه مطلبه بود درمورد وضیعت جهان گفتم برای ایران بهتر بود بامریکا رابطه داشته باشد ومسقیم طرف گفتگو با امریکاباشد نه کشور ها اروپای که مثل سک دنبال آمریکا میدوند ما چرا آنهارا واسطه قرار دهیم
مغز فندقی ها الان میگن برجام خوب نیست!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۵ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۱
جدا از برجامبه خاطر همین فکرها امریکا یک قرارداد نوشته واماده است که فقط بین ایران وامریکا مسایل حل بشه
جناب ریسی بابد شما کاشناسهای قلابی را کنار بگذارد، که منافع روس. هستید
از این اقای بهرامی بپرسید ساقیش کیه
البته که هر کشوری به فکر منافع خودشه که تا به حال برای ایران اینطور نبوده بله روسیه همونی که 50 درصد سهم ایران از منابع دریای خزررا به 11 درصد رسونده به روسیه با اون عقبه تاریخیش نسبت ظلم به ایران تکیه نکنید چین هم اگر کشوری رو چپاول نکند ریالی خیر نمیدهد که هر دو چین وروسیه یک مرام دارند کشور را باید با مدارا و روابط حسنه اداره کردتااز وابسته کردن به دیگران اجتناب گردد
آمریکا دنبال توافق با ایران نیست آمریکا دنبال همراه کردن اروپا وجامعه جهانی با خودش است تا هر بلائی که میخواهد بتواند سر ایران در سازمان ملل بیاورد ایران باید با این پنج کشور+آمریکا اگر خواست مذاکره کند کنار گذاشتن اروپا یعنی همراه شدن اروپا با آمریکا در آینده وصد در صد زد ایران عمل کردن
وقتی علم وخرد جاش ومیده به تعصب وغرور
یک ملت با اون پیشینه تاریخی به این روز میوفته .....
و توقع داریم اوضاع درست بشه
نه راه واشتباه اومدیم ازاول
آمریکا اروپا چین انگلیس وووووو
مشکل ازاینانیست مشکل مسولای کشورماهستن واکثریت متعصب که نمیخان بفهمند
آسایش دو گیتی تفصیراین دوحرف هست
بادوستان مروت بادشمنان مدارا
این ۴۲ساله ماچکارکردیم ایافرست کمیست ایاراهی برای تحریم پیداکردین خیرشماخوب میدانیدکه چین وروسیه ازتحریم ایران سودفراوان میبرندجراکه مامجبوریم ازانها جنس اشغال باچندبرابربخریم تنهاراه مزاکره مستقیم با امرکاه هست بله اگه شعارملی زیرسعال میره که نه شرقی نه غربی بس چرا داریم باشرق پیمان یه طرفه میبندیم الان مردم از شعارملی واجب ترند
سیاست خارجی برد وباخت دارد اگر کارشناس ایران زبان سیاست را بفهمند این الان وضع کشورما نبود متاسفانه کارشناسآن ایرانی از معادلات جهانی چیزی مطمئنم که نمیفهمند
پس چرا حقوق ما یک دهم شده پس چرا ریس کمیسیون مجلس میگه ما سه برابر فروش نفت داریم حقوق می دهیم پس چرا می گند دولت یک تریلیون بدهکار است اینها فقط به خاطر یک میلیارد است ....
مردم ایران چیزینمانده بجای مردها خانمها را بفرستد برای کار به کشورهای همجوار شمادرست میفرمایید آگه ما الان در بانک مرکزی دو تریلیون دولار داشتیم میتوانست یم مذاکره نکنیم ولی آن دو تریلیون دولار را دزدها بردند بایستی یه جوریی با اروپا و آمریکا کنار بیآییم و دو دستی همه چیزها تقدیم روس و چین نکنیم
اگر نظراتمان را نشر نمیدهید بی خودی ننویسیم
دوستان یک رضومه برای نظرات کارشناسآن ایران ومسئول در 42 سال کذشته بگیرید ببینید چه گلی سر مردم ایران بدبخت کاشته‌اند بعد این کارشناس محترم میفهمد چه حرف مفتی میزند
تحریما برداشته نشه بدبخت میشیم
نکنه اقای رئیسی فکر کرده یکم قیمتارو بیاره پایین یا قیمتارو ثابت نگه داره میشه زندگی کرد زهی خیال باطل
مذاکرات برجامه که به یه امضا بنده و با امضای هر رئیس جمهوری تو امریکا میره رو هوا که اصلا ارزش پیگیدی و یقه پاره کردن نداره. مردم تصور میکنن با فرض اینکه بایدن به توافق برجام برگرده و دور بعد یه رئیس جمهور دیگه در امریکا انتخاب بشه و برجام را نقض کنه. دوباره باید صبر کنیم تا اون رئیس جمهور عوض بشه و شروع کنیم دوباره چند سال مذاکره با رئیس جمهور بعدی امریکا. ملت سر کار هستید و خودتون را به خواب زدید. مسکن سر به فلک کشیده و خودرو و دیگر اقلام اساسی هم تورم چند برابرب داشته. کدوم برجامه میتونه این قیمتهای سر به فلک کشیده را پایین بیاره.
اقای کارشناس انگارازوضع مردم خبر نداری مردم هرروزه گرانی تورم هستند درخرج۱ زندگی واماندند اگر تحریمها نیست پس ایست اگر داخلی مشکل دارد کارشناس ها هستید تفسیرهای ابکی
وناپخته انجام میدهید بهرحال هرچه میگویید بگویند ولی اوضاع مردم راهم درنظر بگیرید درزیر بار گرانی کمردرد راخم کرده
فاتحه این سوار رو هم بخونید خدا به دادمون برسه
دوستان درست گفته اروپا کنار بره به نفع ماست فقط با خود آمریکا مذاکره می کنیم اروپا دنبال رونده آمریکاست کارشناس هم منظورش این بوده
آقای به اصطلاح کارشناس ظاهرا شما تو جزایر قناری زندگی میکنین که فکر میکنین تحریمها بی اثر بودن . مردم به حدی تو فشار هستن که مملکت مثل باروت شده ، اگه شش ماه دیگه این وضعیت ادامه پیدا کنه معلوم نیست چه اتفاقی بیفته. این یه واقعیته.
باید به این کشورها بی اعتنا بود نیاز به این کشورها نداریم آنها به ما نیاز دارند چون مداوم اصرار می کنند .پس معلوم که نیاز شدید به ایران دارند تا منطقه را آرام کنند غربگرا ها اینقدر سنگ آمریکا را به سینه نزنند .
آقای کارشناس نفس شما از جای گرم در میاد تحریم اگر بی اثره پس چرا مردم به نان شب محتاج هستند
خدایی خجالت چیزه خوبیه قیمتها بیست برابد نسبت به درآمد مردن بالاست مسگن تحریم بی اثر شده
پس خودرو و ملک و تمام کالاها چرا ۵۰۰ درصد گرونتر از قیمت اصلی خودشان هست
اگر تحریم بی اثر شده باید پراید ۵ میلیون باشه
اگر تحریم بی اثر شده باید قیمتها بر گرده به چهار سال قبل تا با حقوق اکثریت همخوانی داشته باشه باید دلار ۳۰۰۰ تومن باشه
شاید برای شما بی اثر هست
بس کنید نسل مروم داره منقرض میشه
همین کارشناس ها هستند که عمل به نظراتشان این وضع ارزش پول ملی.انزوای بین المللی.تحریم.بیکاری و ... را برای ما رقم زده
اروپا که امتحان خودش راپس داده ونشان داده که بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورد پس
کنار گذاشتن واجب است حالا با آمریکا هم باید بی اعتنا باشیم وآنها را در انتطار بگذاریم تا خودشان دنبال ما بیایند هرچه بی اعتنایی بیشتر باشد حرص وولع آنان بشتر باید متن پیش شرط برای جلسه گداشت و به آنان فهماند که ما وقت برای تلف کردن نداریم
اتفاقاً آقای بهرامی کاملاً تحلیلشان درست است در ضمن کسانی که این همه ناامیدی ایجاد میکنند مگر چیزی مانده که در مورد کشورمان تحریم نکرده باشند آمریکا تمام تحریمها را اجرا کرده دیگر چیزی نماده
که با اون کشورمان را تهدید کند اگر با پول ملی خودمان با چین وروسیه دادو ستد بکنیم ودلار را کنار بگذاریم آمریکا چه غلطی میتواند بکند الان آمریکا به دلهره افتاده که نکنه ایران به کشورهای غربی نزدیک شود اون موقع دیگر تمام تحریمها خود بخود بی خاسیت
خواهد شد در ضمن مگر با آمریکا مزاکره نکرده بودیم چه سودی از این
مزاکره بردیم تازه از کجا معلوم دوباره مزاکره را زیر پا نگذارد ما با
چه اعتمادی دوباره با آمریکا مزاکره کنیم حتی حاظر نیست که تضمین
بدهد تا دوباره بد عهدی نکند من نمی دانم چرا بعضیها این قدر خوشخیال هستند میخواهند دوباره به دشمن اعتماد کنند
آمریکا غیر ممکن است که تحریمها را بردارد مگر اینکه جمهوری اسلامی
خودش تحریمها را دور بزند وبی خاسیت بکند اون موقع است که آمریکا با التماس به میز مزاکره بر میگردد البته اگر غربگراهاو بدخواهان
داخلی بگذارند آقای رییسی این کارها را بکند وکار شکنی نکنند
بنده نمیدانم چرا بعضی از هموطنان اینقدر مزاکره با اصرار دارند مگر
چند سال پیش با او مزاکره نکردیم آیا جمهوری اسلامی بود زیر برجام زد یا آمریکا بود؟ چقدر کشورمان متحمل خسارت شد خوب اگر آمریکا
میخواهد به برجام برگردد اگر راست میگوید که ایران هم همین را میخواهد تحریمها را بر دارد ودوباره برگردد به برجام خودش یکطرفه
از برجام خارج شده ما که متعهد بودیم ما که بد عهدی نکردیم تمام
دنیا هم میداند چکسی بد عهدی کرده وزیاده خواهی میکند ولی
کور خونده اینبار با دولت انقلابی طرف هست نمی تواند امتیاز بیخودی از ملت ایران بگیرد تهدیدهایی هم که میکند همش الکیه
هیچ برگ برنده ندارد تمام خرج کرده فقط اگر با حوصله کار کنیم
الان برگ برنده در دست جمهوری اسلامی است حتی کشورهای اروپایی
هم به آمریکا فشار میاورند که هر طور شده باید ایران را راضی کرده
به برجام بر گردد حتی خود اروپاییها از تحریمها کلی منفعتشان را از
دست داده اند میترسند که اگر ایران به چین نزدیک شود دیکر کاری
از دستشان بر نمی آید آقای رئیسی باید از برگ برنده استفاده کند
ودیگر بیش از این به کشورهای غربی امتیا ز ندهد
آقا جون شما ارزانی را بیارین هر کاری دلتون خواست بکنین.مردم به والله هم دارن دینشان هم اعتقاداتشان از دست میدن.بابا فقر بیاد دیگه هیچی مهم نیست.مگه این مسولین داخل کوچه و بازار نیستن این چیز ا را نمیبینن یا خودشون زدن به نفهمی
یادمون باشه که ترامپ به این خاطر ازمکانیسم ماشه نتونست استفاده کنه که رسمی از برجام خارج شد و تحریم بیشتری هم کرد!.ولی تروئیکای اروپا که از برجام خارج نشده و هنوز هم عضوی از بر جام هست! و اگه خصومت ها بیخ پیدا کنه می تونه از مکانیسم ماشه استفاده کنه استاد!
توو منطقه هم اگه اونا پیروز نشده و نبرده اند، ما هم نبرده ایم و شهید زیادی داده ایم و صدمه اقتصادی هم که زیاد خورده ایم....
آگه بقول ای ن دوست اروپاراکنا ر بزنیم خوبه ولی مستقیم مشکله با آمریکا حل کنیم بهتره
به هرحال بزرگ غرب آمریکاست اروپا هم عملا مستقل از امریکا نمیتونه طبق برجام با ایران رابطه اقتصادی داشته باشه پس بجای صحبت با اروپا و امریکا،بهتره امریکارو گوشه رینگ بوکس یا مذاکره تنها گیر بندازیم
اگر تحریم ها بقول خود ش را بی تاتیر شده پس چرا معشیت وتورم وگرانی را به تحریم‌ها ربط ميدهيد شما یک کلام حرف راس تو دهانش نیست
تکیه به کمونیست های خائن دقیقا مثل تکیه به خانه عنکبوت هست.
بازم به راحتی بهتون خیانت میکنن و در موقع ضروری بهتون پشت میکنن مخصوصا روس های کثیف
بیچاره روحانی از اول گفت که باید دم کدخدا رو ببینیم
اونایی ک میگن برجام خوب نیست . سکه بازن میخان سود کنن. از اب گلالود ماهی میگیرن وگرنه اگه از قشر ضعیف باشن ک مثه ما کمرشون شکسته
بسمه تعالی.اروپا و انگلیس حوزه نفودشان در همان اروپاست و با چند تا کشور مستعمره مثل کانادا و استرالیا و نیوزیلند ته کاسه آمریکا را میلیسند، هر تحریمی هم که بوده انجام داده اند،دیگه چه غلطی میخواهند بکنند.ما به هر صورت باید روی پای خود بایستیم،الحمدلله از نظر نظامی خود کفا هستیم.ضمن آنکه خودشان هم میدانند دست از پا خطا کنند،همین حیثیت نداشته شان هم میرود .ضمن آنکه جنگی راه بیافتد اول از همه اسراییل شخم میخورد،ثانیا هر چه منافع در منطقه دارند وپایگاه های آنها روی هوا میرود،خودشان هم خوب میدانند،لذا قصد دارند دوباره به توافق وین بکشانند تا برای خود فرصت قانونی(ماشه)درست کنند تا گزینه های از دست رفته شان را به رخ جهانیان و ترسوهای وازده بکشند.آمریکا و شرکایش نمی‌دانند ملت امام حسین(ع)کیست. در هر صورت ما باید کار خودمان را بکنیم و بر اساس نقشه راه دولت جدید با جدیت و جهادی و انقلابی و مسئولانه کشور و زیر ساخت‌های خود را ساخته و در همه امور به خودکفایی لازم برسیم و ان‌شاءالله پایه های تمدن اسلامی ،ایرانی خود را مستحکم کرده،ضمن آنکه دشمنان ما به فضل و لطف خداوند متعال هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند.این کشور صاحب الزمان(عج)است و تحت ولایت مولا علی (ع)است.ان‌شاءالله پیروزیم و به اهداف خود می‌رسیم.ان‌شاءالله
هیچ کشوری هیچ غلطی نمیتونه بکندفقط بایدجلوغربگرادرداخل ایران گرفت جلوایناگرفته شودبقیه خودبیخودکنارمیان ازداخل ایران دارن همش گرامیدن همه خوب میدونیدغربگراهاچه چیزای باغربیهابه امضارساندن همتون میدونیدولااگه ازداخل غربگراهادستوپاشون بسته بشه هیچ کشوری نمیتونه شاخ بشه کسی دارووموادغذای گذاشت داخل گمرک فاسدشداونم برامردم خودشون توقع ازخارجی داشته باشیم هرچی ایران تولیدکردسریع تحریم برداشته شدهرچیزی یکیش همین یک ماه پیش بودتحریم دارودیدن ایران ساخت سریع برداشتن تحریم فقط کمی اراده میخاداونم انشالله بااین دولت جدیددرست میشه بازم اگه غربگراهابذارن چشماتون بازکنیدمردم عزیزایران پرقدرت ولااگه ایران قدرت نداشت یاانقلابیهانبودن الان جنگ داخی یامثل افغانستان یاسوریه امریکااومده بودتوایران
تحریمها که از قبل از برجام هم بیشتر کردن برجام که لغو شد دنبال مذاکره موشکی ومقامت هستند که اگر این دوتا راازمابگیرند بعد از جمع آوری موشکها وحزب الله همه کشورهای اروپا وآمریکا بلایی که سر قذافی آوردن سرما هم خواهند آورد پس باید روی پای خودمان بایستیم ومیتوانیم تحریمها را شکست دهیم به امید خداوند .کسایی که میترسند دنبال توافق هستند مانند دولت روحانی نترسید که خدا باما است
بیشترین خیانت به ایران ازجانب روسیه روسیاه هستش یه کم مثل ترکیه فکر کنیم وضع ملت بهتر میشه.هنوز هیچی نشده حسن کلید کجایی!؟!
ایران به بزرگی هر چهار کشور اروپایی است به خود تکیه ‌کنیم تحریم ها را بی اثرکنیم مثل بنزین گاز و ۰۰۰
اروپا هم هیچ کاری نمیکند فقط خود اتکایی خودمون همه چی داریم هم نیرو ی کارجوان متخصص هم منابع یه یاعلی علیه السلام بگیم
ضرب المثل قدیمی هستش که میگه دم کدخدا رو ببین دهکده رو بچاپ . یعنی ایران باید فقط با آمریکا تنها مذاکره بکند و تمام قراردادهای اقتصادی چندین ساله با دولت و شرکت‌های آمریکایی قرارداد ببندد خیلی راحت می‌تواند قدرت دوم دنیا بشود.
,کاملا درسته .دیگه هر کاری تونستن کردن فقط مونده حمله نظامی که جراتشو ندارن با مذاکره با اروپا هیچی عوض نمیشه راست برید سراغ کدخدا .اگه طبق برجام عمل کردن فبها والا ایران هم باید از برجام بیاد بیرون
جناب به اصطلاح کارشناس،
اگه بقول شمایک ملیارد دلار یعنی فقط سه درصد اقتصاد ما ضرر کرده و تاثیر خاصی نداشته، پس اینهمه دلار و. مرغ و هویج وفلان و فلان گرون شده و ارزش پول ملی زیرصفر شده و. سفره مردم کوچیک و. خالی شده و هزارتا مشکل دیگه، پس اینها اثرات چیه بنظر شما؟ اینا را فضاییها گرون کردن...؟
نفع روسیه و چین توی اینه که ایران تحریم باشه، میدونی چرا؟ چون روسیه جای ایران رو توی فروش نفت گرفته و چین هم نفت مارو مفت میخره چون نمیتونیم بفروشیم ارزونتر میدیم چین و درمقابل جنس بنجل چینی بجای پول نفت وارد میکنیم،
اسم خودتم گذاشتی کارشناس؟
این آقا با این نطرات ابکی کارشناس نیست بلکه کارنشناسه،کمر اقتصاد ما باتحریمهای آمریکای جهانخوار یلیونشکسته منبع اصلی درامد ارزی ما (نفت) از دومیلیون و هفتصدهزار بشکه در روز به کمتر از ۷۰۰هزار بشکه در روز رسیده،،مستندات ۳درصدی وی چه هست
الله اعلم
نگران چرت و پرت این کارنشناس نباشید.وزیر امور خارجه از تجربه و شعور سیاسی کافی برخردار است ،و آقای ریسی هم با ایشان هماهنگ است
سلام
این چجور قراردادی است که شما امضا میکنید وقتی در قراداد قید میکنید که بدون اجازه روسیه نمیتونید گاز عظیم حوزه چالوس را به کجا و چه قیمتی بفروشید ....
دستاوردهای دکتر ظریف که ازش انتقادات فراوانی شده ببینید چطور دست آمریکا و اروپا را بعد از بد عهدی بسته به گفته خود دکتر ظریف تاریخ همه چیز را روشن خواهد کرد و حتی پیروزیها در مقابل آمریکا در حوزه سیاست را.
تبلیغاتچی های شبکه های مجازی شروع کرده اند به کوبیدن قرار داد بین ایران با روسیه و چین باید بگویم تسلیم در برایر غرب یعنی تجزیه ایران که غرب آن را پنهان نمی کند
آمریکا واروپا دیگه چیزی برای تحریم جدید ندارن، این قدر از این پست فطرت ها نترسید، رو پای خودتان وایستید
به خدا بسه پدر ما در آمد .این هسته ای تا به حال یک کیلو وات برق تولید نکرده .بالاخره باید مذاکره درست کرد الان چند دولت عوض می شود و نتیجه ندارد . بسه بسه دیگه
کارشناس ... الان دست دولت و حکومت برای گذران امور مملکت و لبنان و سوریه و ..... تو جیب مردم فقیره. یعنی حقوق همه اینها دارن مردم میدن. کجا داری زندگی میکنی دقیقا!!!!!
ما به اورانیوم غنی شده 64درصدی نیاز داریم برای مصارف مختلف و یا باید این اورانیوم را بسازیم و یا بخریم. فصل مذاکره تمام شده و منتظر اجازه گرفتن از دیگران که اجازه هم نمی‌دهند منطقی نیست.
همه حرفهایتان درست! فقط در مورد مذاکره مستقیم!!! اگر مذاکره مستقیم با آمریکا فقط یک تاکتیک باشد، این حرفیست! اما فکر می‌کنید آمریکا در چه صورت و با کدام شرایط و با کدام خواسته ها با ایران مذاکره خواهد کرد؟! تا زمانیکه آمریکایی‌ها به ایران به عنوان قدرت بلامنازع این منطقه اذعان نکنند، مذاکره با آنها بی فایده است! هدف اصلی آمریکا تا امروز، کنترل و محدود کردن ایران در منطقه بوده و هدف اصلی ایران هم بیرون راندن آمریکا از منطقه بوده است! بقیه مسائل داستان‌سرایست! این آن لپ مطلب است! بله! رک و پوست کنده، اگر کسی می‌خواهد پشت پرده به آمریکایی‌ها بگوید، اگر منطقه را بدون ایجاد دردسر بیشتر حاظرید همین امروز نه حتی فردا ترک کنید و صرفا به عنوان سرمایه گذار (انهم با توجه به الویت سرمایه گذاری در حوزه های مد نظر ما و کشورهای منطقه ما ) به منطقه بازگردید، ما حاظریم مذاکره همه جانبه (انهم شفاف و با مشورت با دوستانمان در منطقه یعنی چین و روسیه و ترکیه و پاکستان و هند و دیگران)، با شما داشته باشیم! چرا می‌گویم شفاف؟! چون ایران اساسا از ایجاد تفرقه بین دول منطقه در طول تاریخ و بویژه از استعمار، ضربات متعدد و زیادی خورده و نیک می‌داند مماشات و تن دادن به منافع تاکتیکی و زد و بند هر کدام از ما به تنهایی با غرب، نهایتا به ضرر همه کشورهای منطقه ما خواهد بود و این منافع تاکتیکی و موقت‌ را تحت هیچ شرایطی نمی‌خواهد! به همین خاطر هم ما به دوستان چینی و روس و ترک و پاکستانی مان، توصیه اکید داریم تحت هیچ شرایطی با غربی‌ها علیه هیچ همسایه ای زد و بند پشت پرده نکنند، چراکه این فرصت بی نظیر بدست آمده که درصد بیشتر آن هم بخاطر جانفشانی، صبر و استقامت و ازخود گذشتگی و پایداری ایران در طول این دهه ها بوده و واقعا حیف است که بلوک شرق این اتحاد و وحدت تاریخی بدست آمده را به این آسانی با اشتباه یک یا 2 بازیگر کلیدی از دست بدهیم! باز هم توصیه می‌کنیم به این دوستان که منافع ملی‌شان را در کنار منافع منطقه ای پیش ببرند تا کل این منطقه به توسعه برسد که بدون توسعه کل منطقه، توسعه بخشی از آن امری ناقص و غیر واقعی خواهد بود! بقول خود شما، آمریکا همه جنگهای منطقه را به ما باخته و یا در آخر خط باختنند! پس چه لزومی دارد این همه سالها و بعد از این همه هزینه و تلفات، بخواهیم مستقیما با آمریکا انهم در مسیرهای آخر این پیچ تاریخی بخوایم مذاکره بی نتیجه داشته باشیم؟! مذاکره نکردن برای بیش از 4 دهه با آمریکا، حداقل برای تمدن و کشوری با ظرفیت ژئوپلیتیک و سیاسی ما، برای خودش فلسفه و مبانی و الگو محوری و تابعان و نقش مهمی داشته است! پایان دادن به این نقش باید برحسب حساب و کتاب و سبک و حداقل مصلحتی باشد که ایران در این میان، این راه در واقع نه بعد از انقلاب 57 بلکه بعد از مشروطه را بتواند نشان دهد در انظار دیگران که درست رفته است! مذاکره بعد از 40 سال؟! به همین سادگی، مردگان یکبار به ریش ما خندیدند و غبطه خوردند! اینبار اگر بی حساب و کتاب و بی گدار و بدون نتیجه مذاکره کنیم، ما را لعنت خواهند کرد! اینکه عده ای از مردم به دلیل بی‌عرضه بودن دولت‌های قبل در پیاده کردن برنامه های درست مدیریتی و اقتصاد داخلی و مهندسی اجتماعی، عاجز می‌شوند و گاه و بیگاه از روی ناچاری حرف از مذاکره با دشمن قدار و بی‌رحم و جهانخوار و جهان آزار می‌دهند، این از روی اجبار است و طبیعتا اگر از روی اختیار آزادانه بود، هرگز اینگونه آرزویی در سرشان نمی‌بود! از شما و آن عده ایی که صرف تنوع، همچون حرفی میزنید، بهتر آنست که انور ماجرای مذاکره بی دلیل و بی حاصل را هم برای مردم روشن کنید و صرفا با خیال فانتزی به طرح آن نپردازید! البته ادعایی نیست! شاید این طرز فکر من و خیلی های دیگه هم از اساس غلط باشد، اما شما روشن کنید برای ما که ما درست فکر نمی‌کنیم! ممنون می‌شویم! چونکه همین الان حریف با آنهمه دغلبازی و دغلکاری می‌فرماید که توپ در زمین ماست و تحریم‌های بیشتری در راهند! و شما هم بدرستی می‌فرمایید که اگر تحریم زمانی 30 یا 35 درصد کارساز بود، اکنون عملا کارسازی به 15 درصد هم نمی‌تواند برسد، پس منطق پشت مذاکره چیست؟! ما بجای مذاکره بهتر است با دوستانمان در منطقه بیعت ببندیم و روابطمان را تقویت کنیم که بقول حافظ، قد خمیده ما سهلت نماید اما، بر چشم دشمنان تیر از این کمان توان زد!
اروپا را ول کنید کدخدا را ببینید روستا را بچاپید.
یک سری افراد نوکری در وجودشونه و آمریکا و شبکه های فارسی زبانشون همیشه روی این افراد حساب ویژه باز کردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۲ - ۱۴۰۰/۰۶/۰۵
نوکری خاص امریکا نیست، اربابان روسی و چینی هم هستن برای دلواپسان.
مردم زیر فشار هستند ازهر سیاستی شده به فکر ایران وایرانی باشید باید باامریکا رودررو مذاکره کنیم اکنون میبینید کجای دنیا قرار گرفتیم قدر پول ملی ارزش پاسپورتهامون. منزوی بودنمون کوچک شدن سفرهامون وهزارتای دیگر باعث بانی امریکاست وروسیه وچین ...همه دنبال نفع خوشون هستند. ایرانی هستیم انقلاب کردیم یه زره هم سیاست داشته باشیم وازامریکا باج بگیریم زندگی همه ایرانیها خوب بچرخه نه فقط اقازاده ...امریکا ابرقدرته جایگاه خودمون بدونیم غیرت ایرانی داشته باشیم باسیاست سرامریکارا با پنبه مبریم تا کی الکی شعار بدیم امریکا میتونه همه جور ما تحریم کنه ماچی میتونیم امریکا را تحریم کنیم شمارا قسمتون میدم همه قشر جامعه را در نظر بگیرید تعصب بیجا نکید
نظر هر عاقل كه بايستى با استاد نه نوكر. صحبت كنيد
دوست عزیزهیچ کشوری ازآمریکانمیترسه .ولی وقتی دوستی باآمریکابراشون رفاه وامنیت واقتصاد قویترآورده چراباید دائم جفتک بندازن
هر جی روسیه بهتون واکسن داد چین هم ۴۰۰ میلیارد قرارداد میبنده
در واقع چین منتطر هست دستتون از غرب بریده شه تا کلا مملکت رو هپلو کنه.
بعدشم معلوم نیست چین و امریکا و روسیه و اروپا چه فرقی با هم میکنن از چاله به چاه افتادن است و بس .
با جدایی کامل از غرب چین و روس بدون رغیب هر غلطی خواستن میکنن که البته برای شما که حفظ نظام فقط براتون مهمه هیچ فرقی نمیکنه
با سلام خدمت همه، آقایانی که میگن با آمریکا وارد مذاکره بشیم سرچی مذاکره کنیم مگر مدعیان تعامل با دنیا 80سال وقت ملت نگرفتند مذاکره کردند خوب آخرش چی شد آمریکا با دغل بازی از برام خارج شد حال از کجا معلوم دوباره مذاکره کنند دوباره یک کشور دیگه خارج نشه یا ‌به بهانه دیگر دوباره رییس جمهور بعدی آمریکا یا کنگره تصمیم بگیره دوباره خارج بشه بازهم وقت ملت گرفته بشه آخرش هیچ . به نظرم باید اقتصاد درونی را باید فعال کرد و در سیاست خارجی همه کشور بخصوص با همسایگان و دیگر کشور های دوست و کشورهای دنیا توازن برقرار بشه موفق تر هستیم.
اگه امریکا بده چرا اکثر فرزندان سران کشور در کشور امریکا هستند قابل توجه اونایی که میگن امریکا بده
تابناک جان لطفا نظرات خارشناسی این حضرات رو نذار در دید عموم مردم . بیشتر اعصاب ملت رو خراب میکنی . این حضرات اصلا با دنیای واقعیتها بیگانه هستن .
دشمنان بدانند که میدانند اون ممه رو لولو خورد جمهوری اسلامی در شرایط اقتدار است ودیگر نیازی به مذاکرات ندارد
برای پیشبرد اهداف اقتصادی شرکای جدید جایگزین شده اند .پس بنابراین رجزخوانی وتهدید کاربردش را از دست داده.
این کارشناسان بیسواد از کجا امده اند میگه عراق دست حشدالشعبی است و درامد ارزی ایران یکمیلیارد دلار کم شده است خوب پس بخاطر یکمیلیارد دلار اقتصاد ایران فلج شد این ادمها اصلا چرا نظر میدهند
باید عاقلانه و منطقی فکر و صحبت کنیم تعامل با جهان برون رفت از تحریم و فشار های غیر قانونی است. از چین و روسیه هم تا به حال متاسفانه خیری ندیده ایم همه شان سر و ته یه کرباسن.
اربابان چینی و روسی در موضع ارسال واکسن چهره خودشون رو نشون دادن اگر این بد عهدی از جانب کشوری دیگر بود تیتر روزانه اخبار بود ....
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل